العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو لوجان Logan

رينو لوجان Logan The Dacia Logan is a car produced jointly by the French manufacturer Renault and its subsidiary Dacia of Romania. It is manufactured at Dacia's automobile plant in Mioveni, Romania, in Colombia, Brazil, Russia, Morocco, Iran, India and South Africa. It is also marketed as the Renault Logan, Nissan Aprio or Tondar 90 depending on the existing presence or positioning of the Renault brand.

قديم 17-12-2010, 02:07 AM
EgyZizo EgyZizo غير متواجد حالياً

EgyZizo has a brilliant futureEgyZizo has a brilliant futureEgyZizo has a brilliant futureEgyZizo has a brilliant futureEgyZizo has a brilliant futureEgyZizo has a brilliant futureEgyZizo has a brilliant futureEgyZizo has a brilliant futureEgyZizo has a brilliant futureEgyZizo has a brilliant futureEgyZizo has a brilliant future
افتراضي رد: ماشاء الله انتشار اكثرمن رائع لللوجان

السواقة نفسها سواء فى الهاتش باك أو في السيدان ، كل ما فى الأمر ان كل ما العربية بتصغر بتكون معرفة أبعادها أفضل وبالتالى التحكم فيها أحسن.

لو انتى ميالة للوجان أكتر ، فيا ريت الأول تشوفى اللوجان الهاتش باك (السانديرو) لأنى شايف أن شكلها أظرف كتير من اللى معانا.

الأوتوماتيك مشاكله مش كتير ولا حاجة ..
يا ريت كانت اللوجان أوتوماتيك ، كنت جبتها على طول. أنا معايا اللوجان من أكتر من سنة على فكرة، وفاكر لما كنت باشترى استنيت شوية على أمل الاوتوماتيك تنزل ، بسلما قالوا مش هينزل منها أوتوماتيك لم انتظر وقمت بشرائها.
قديم 17-12-2010, 12:40 PM
ام يوسف ام يوسف غير متواجد حالياً

ام يوسف is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة EgyZizo مشاهدة المشاركة

السواقة نفسها سواء فى الهاتش باك أو في السيدان ، كل ما فى الأمر ان كل ما العربية بتصغر بتكون معرفة أبعادها أفضل وبالتالى التحكم فيها أحسن.

لو انتى ميالة للوجان أكتر ، فيا ريت الأول تشوفى اللوجان الهاتش باك (السانديرو) لأنى شايف أن شكلها أظرف كتير من اللى معانا.

الأوتوماتيك مشاكله مش كتير ولا حاجة ..
يا ريت كانت اللوجان أوتوماتيك ، كنت جبتها على طول. أنا معايا اللوجان من أكتر من سنة على فكرة، وفاكر لما كنت باشترى استنيت شوية على أمل الاوتوماتيك تنزل ، بسلما قالوا مش هينزل منها أوتوماتيك لم انتظر وقمت بشرائها.
متشكرة جدا علي ردك و اهتمامك..
انا فعلا كنت بفكر في اللوجان هاتش باك وبقارن بينها و بين البيكانتو ,بس هل لهم نفس المواصفات و الكماليات ,خصوصا ان اللوجان اغلى ب 10000من البيكانتو, الفرق كبير مش كده,انا في المقام الاول يهمنى جودة التقفيل و الخامات و متانة الصاج,يا ترى ايهم افضل؟؟
قديم 17-12-2010, 02:24 PM
SuccessCre8or SuccessCre8or غير متواجد حالياً

SuccessCre8or is a name known to allSuccessCre8or is a name known to allSuccessCre8or is a name known to allSuccessCre8or is a name known to allSuccessCre8or is a name known to allSuccessCre8or is a name known to all

مازالت اللوجان في مرحلة ما قبل الإنتشار يا جماعة

اللوجان و السيراتو الجديدة نازلين السوق مع بعض
شوف بتشوف كام سيراتو (و هي ضعف التمن تقريباً) و بتشوف كام لوجان...

اللي انتشرت فعلاً هي السيراتو ... مع ان منافسيها (إلنترا-كروز-كورولا-...إلخ) اقوياء جداً
لكن اللوجان ... لسة شوية..اة موجودة في الشارع...لكن ليس في انتشار السيراتو او رائدة الفئة دي (الفيرنا)

اللي ميعرفش يقول هجص !

قديم 18-04-2011, 08:00 PM
الصورة الرمزية gadix
gadix gadix غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس برمجيات

gadix has much to be proud ofgadix has much to be proud ofgadix has much to be proud ofgadix has much to be proud ofgadix has much to be proud ofgadix has much to be proud ofgadix has much to be proud ofgadix has much to be proud ofgadix has much to be proud ofgadix has much to be proud of

انا شايف انها انتشرت اوي
انا في واحد جنبي اشتراها اكيد لما شافها معايا

سبحان الله و الحمد لله و لا اله الا الله و الله اكبر و الحمد لله علي نعمة الاسلام و رضيت بالله ربا و بالاسلام دينا و بمحمد صلي الله عليه و سلم نبيا و رسولا

اكتب ان شاء الله ولا تكتب انشاء , بارك الله فيكم
قديم 18-04-2011, 08:47 PM
الصورة الرمزية mazenzyad
mazenzyad mazenzyad غير متواجد حالياً
من انا؟: احمد
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: الافلام الوثائقية - الانترنت

mazenzyad is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ام يوسف مشاهدة المشاركة

متشكرة جدا علي ردك و اهتمامك..
انا فعلا كنت بفكر في اللوجان هاتش باك وبقارن بينها و بين البيكانتو ,بس هل لهم نفس المواصفات و الكماليات ,خصوصا ان اللوجان اغلى ب 10000من البيكانتو, الفرق كبير مش كده,انا في المقام الاول يهمنى جودة التقفيل و الخامات و متانة الصاج,يا ترى ايهم افضل؟؟
ارشحلك البيكانتو مع ان عربيتى لوجان سيدان و يا سلام لو لون روش ( فوسفورى - تركواز - ...) حاجة كده حريمى ، لكن اللوجان مش لايقة تسوقها واحدة ست بالاضافة لفرق السعر .