العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو لوجان Logan

رينو لوجان Logan The Dacia Logan is a car produced jointly by the French manufacturer Renault and its subsidiary Dacia of Romania. It is manufactured at Dacia's automobile plant in Mioveni, Romania, in Colombia, Brazil, Russia, Morocco, Iran, India and South Africa. It is also marketed as the Renault Logan, Nissan Aprio or Tondar 90 depending on the existing presence or positioning of the Renault brand.

قديم 24-11-2010, 01:52 AM
الصورة الرمزية TheSantos128
TheSantos128 TheSantos128 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: H.R
هواياتي: CAR'S-SPORT'S

TheSantos128 is a splendid one to beholdTheSantos128 is a splendid one to beholdTheSantos128 is a splendid one to beholdTheSantos128 is a splendid one to beholdTheSantos128 is a splendid one to beholdTheSantos128 is a splendid one to beholdTheSantos128 is a splendid one to behold
افتراضي رد: اشتريت اللوجان بس خدت مقلب جامد

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة moustafa_saad مشاهدة المشاركة

شكرا ليكم يا جماعه والله يبارك فيكم كلكم
انا فعلا كنت موجود يوم الاحد من الساعه 12.5 الى الساعه 2 الظهر والعربيه بترولى مش عارف هى دية اللى تقصدها زرقا ولا لا واللى كانت معايا اختى مش المدام لان المدام لسه فى علم الغيب

يبقى انت ياباشا انا كنت واقف جنبك بالضبط وكمان قعدت اركز معاك لانك تقريبا كان عندك مشكله فى الاكصدام ورا تقريبا كان فى خدش ورحت ندهت السيلز اللى هنالك صح !!
قديم 24-11-2010, 07:15 AM
الصورة الرمزية MOUSTAFA_SAAD
MOUSTAFA_SAAD MOUSTAFA_SAAD غير متواجد حالياً
التخصص العملى: ACCOUNTANT IN PASSPORTS ADMINISTRATION
هواياتي: INTERNET,WILD LIFE MOVIES

MOUSTAFA_SAAD is a glorious beacon of lightMOUSTAFA_SAAD is a glorious beacon of lightMOUSTAFA_SAAD is a glorious beacon of lightMOUSTAFA_SAAD is a glorious beacon of lightMOUSTAFA_SAAD is a glorious beacon of lightMOUSTAFA_SAAD is a glorious beacon of light

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة TheSantos128 مشاهدة المشاركة

يبقى انت ياباشا انا كنت واقف جنبك بالضبط وكمان قعدت اركز معاك لانك تقريبا كان عندك مشكله فى الاكصدام ورا تقريبا كان فى خدش ورحت ندهت السيلز اللى هنالك صح !!
تمام ياباشا الاكصدام كان فيه حته صغيره جدا ماشوطه فبصراحه شكيت فيها تكون خبطه ولا حاجه لكنها من الواضح انها عيب تقفيل بسيط لان الاشطه من الحذ اللى فوق او عيب حصل فى صب الاكصدام ده غير ان فيه فرق فى المسافه بين الاكصدام والرفارف لاقيته فى اختلاف بسيط من الشمال عن اليمين وده بصيت عليه فى كذا عربيه لاقيته نفس العيب
فمحدش يقدر ينكر ان العربيه فيها بعض عيوب التقفيل زيها زى اى عربيه تانيه لكن ده لايؤثر على تميزها عن باقى فئتها
قديم 24-11-2010, 11:32 AM
corsair
Guest

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة TheSantos128 مشاهدة المشاركة

الفلوس يا صحبى اثرت شويه معايا بس الحمد لله ربنا رزقنى بعربيه كويسه ولا يه

الف مليون مبروك يا جميل وفعلا الالنترا انا بحبها عن السول لانها عربية معروفه وجميلة جدا هيه معايا هنا في الشركة عربية جميلة فعلا بس معلش القاعده عندي في الفيرنا احلي من القاعده في الالنترا ههههههههههههههههه غير كدا الالنترا تسفلت الفيرنا في اي حاجه تانيه

ربنا يديك خيرها ويكفيك شرها يا زعيم
قديم 24-11-2010, 01:53 PM
الصورة الرمزية akerima
akerima akerima غير متواجد حالياً
من انا؟: VW OLD Beetle Big FAN
التخصص العملى: Sales
هواياتي: IT

akerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond repute

الف مبروك عليك اللوجي وبما ان انت من دمنهور فالاحسن ان انت تتعامل مع التوكيل في الاسكندرية وفي عندنا توكيلين واد في العمرية علي الصحراوي والتاني في سموحة جنب شركة لورد علي المحمودية المهم انت عندك اول صيانة للعربية باذن الله بعد ال 5000 ك ودي مجاني تماما وبتقلهم لو عندك شكوي من اي نوع بيعملهولك برضو مجانا وبعد كدة ال 10000ك بيبقي فيها تغير زيت وفلتر ب 450 ج بغسل الماتور بالفوم والصيانة بعد كدة كل 5000ك واحدة مجانا وواحدة بفلوس
قديم 24-11-2010, 02:32 PM
الصورة الرمزية hossamhussein0
hossamhussein0 hossamhussein0 غير متواجد حالياً
من انا؟: مهووس بالعربيات
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: العربيات

hossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant future

أولا ألف ألف مبروك لصاحب الموضوع علي العربية ، و ربنا يحفظها لك و يجعل مشاويرها كلها سعي في الخير ان شاء الله

أما بخصوص الكماليات ،، فرايي ان يتم تركيبها فعلا علي وصلة كهرباء خارجية دون المساس بالضفيره و طبعا تامينها بفيوز مستقل ،،،، علشان لاقدر الله اذا ظهر بعد كده اي مشاكل في الكهرباء ما يتلككوش علي انك لعبت في الضفيره و يخرجوا العربية من الضمان ،،،، و عموما احب اطمنك ان اللوجان هي الاختيار الافضل و انا معايا واحدة من الدفعة الاولي و بقالها معايا قرب 3 سنين و بسم الله ما شاء الله زي الفل ، عربية محترمة و تستاهل كل جنيه بيندفع فيها

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة gaballah مشاهدة المشاركة

عظيم قوى الكلام ده يا اخوانا
انا لسى النهارده بفكر فى اللوجان انى اشتريها بس بالتقسيط
بس معرفش عنها كتير
لان كان كل تفكيرى فى العربيات المعروفه زى الفيرنا والانوس واللى هما قريبين من بعض فى السعر
بس واحد لفت انتبهاى للوجان وشفت انها عربيه شكلها كويس
بس فيه ناس بتخوفنى من قطع غيارها وان مفيش ميكانيكيه كتير بيفهموا فيها

فمش عارف افكر ازاى

واكيد الناس اللى هنا دوروا وفكروا كتير وسالوا
فياريت تنصحونى بالافضل
وجزاكم الله خير
نصيحتي لك اللوجان ثم اللوجان ثم اللوجان ،،،، توكل علي الله و مش هتندم ، عربية ممتازة و استهلاكها اقتصادي جدا جدا و فيها ايرباج و كمبيوتر معلومات و عاليه عن الارض و واسعة جدا و كمالياتها روعة في الاداء و شيك جدا و كفاية انها ماركة عريقه اوروبي و بالسعر ده كمان يبقي ما تتسبش ،،، و مبروك مقدما.

سبحان الله و بحمده سبحان الله العظيم عدد خلقه و رضا نفسه وواسع رحمته و زنة عرشه و مداد كلماته

الحمد لله و لا حول و لا قوة الا بالله و الله اكبر عدد ما كان و ما سيكون ملئ الفراغ و ملئ السكون