العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو لوجان Logan

رينو لوجان Logan The Dacia Logan is a car produced jointly by the French manufacturer Renault and its subsidiary Dacia of Romania. It is manufactured at Dacia's automobile plant in Mioveni, Romania, in Colombia, Brazil, Russia, Morocco, Iran, India and South Africa. It is also marketed as the Renault Logan, Nissan Aprio or Tondar 90 depending on the existing presence or positioning of the Renault brand.

قديم 18-11-2009, 12:33 PM
yma4444 yma4444 غير متواجد حالياً

yma4444 will become famous soon enoughyma4444 will become famous soon enough
افتراضي رد: مشاكل رينو لوجان واسعار قطع الغيار

انا معايا لوجان موديل 2009 اشترتها فى شهر 7 2008 و عملت معايا فوق 20000 و بصراحة انا شايفها عربية حلوة بالنسبة لسعرها و سافرت بيها اكثر من مرة و جبت بيها سرعة 170 بس ماحبتش ازود عن كده و كانت ثابتة و عفشتها بصراحة ممتازة جدا العيب الو حيد اللى بداء يظهر فى تقفيل البواب بداءت تخبط شوية لكن علشان اكون صريح انا عندى اولاد صغيرين و مراتى كمان استعمالهم سىء جدا يمكن يكونوا هما السبب
صيانة 10000 كلفتنى حوالى 420 جنيه و 20000 كلفتنى 750 جنيه
قديم 21-11-2009, 05:25 AM
الصورة الرمزية محمد مجدى رينوهاوى
محمد مجدى رينوهاوى محمد مجدى رينوهاوى غير متواجد حالياً
من انا؟: واحد من مصر
التخصص العملى: Oracle DBA
هواياتي: Driving fast

محمد مجدى رينوهاوى is a splendid one to beholdمحمد مجدى رينوهاوى is a splendid one to beholdمحمد مجدى رينوهاوى is a splendid one to beholdمحمد مجدى رينوهاوى is a splendid one to beholdمحمد مجدى رينوهاوى is a splendid one to beholdمحمد مجدى رينوهاوى is a splendid one to beholdمحمد مجدى رينوهاوى is a splendid one to beholdمحمد مجدى رينوهاوى is a splendid one to behold

شكرااااااا على معرفة عيوب اللوجان بس انا شايف ان العربية كدة عيوبة مش جامدة اوى ولا حاجة ولو قارنتوها بالسعر بتعاها هاتلاقوها مناسبة جداا ولا اية ؟ptmnlo123per1127
وبالنسبة لاجتماع الفرنساوىدة _ ( يابوب الجامد) _ اية ظروفة انا راشق فية !!!! ptmnlo123per122

العربية الى حيلتى اتباعت ptmnlo123per144

صمتي لا يعني جهلي بما يحدث
ربما
ما يدور حولي لا يستحق التعليق!

ptmnlo123per1127
قديم 21-11-2009, 11:24 AM
الصورة الرمزية عقاري الصوابر
عقاري الصوابر عقاري الصوابر غير متواجد حالياً
من انا؟: عقاري مبتدء/ وقديم في مجال العربيات من التجهيز
التخصص العملى: جامعي /الإستثمار في العقار
هواياتي: العقارات/والسيارات/ ميكانيكيا/ وأكسسوارات/ وتجهيز السيارات

عقاري الصوابر will become famous soon enoughعقاري الصوابر will become famous soon enough

أخي الكريم أنا عاوز أشوف صورة السيارة لوجان وكم السعر للمانويل والاتوماتيك بس يريت يكون السعر بالضبط أنا بأنتظار الرد/ h_mh_m1963@hotmail.com
قديم 21-11-2009, 12:02 PM
الصورة الرمزية POP EL GAMED
POP EL GAMED POP EL GAMED غير متواجد حالياً
من انا؟: بوب الجامد
التخصص العملى: I.T Administrator
هواياتي: كمبيوتر وسيارات

POP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد مجدى رينوهاوى مشاهدة المشاركة

شكرااااااا على معرفة عيوب اللوجان بس انا شايف ان العربية كدة عيوبة مش جامدة اوى ولا حاجة ولو قارنتوها بالسعر بتعاها هاتلاقوها مناسبة جداا ولا اية ؟ptmnlo123per1127
وبالنسبة لاجتماع الفرنساوى دة _ ( يابوب الجامد) _ اية ظروفة انا راشق فية !!!! ptmnlo123per122
محمد باشا انت تنورنا بس اصل مفيش حد من رجالتنا بيجى انا الوحيد اللى باجى ومعايا رينو فقلت نجمع عصابه الفرنساوى كلها عشان نعرف الشباب اننا كتير برضه مش قليلين

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عقاري الصوابر مشاهدة المشاركة

أخي الكريم أنا عاوز أشوف صورة السيارة لوجان وكم السعر للمانويل والاتوماتيك بس يريت يكون السعر بالضبط أنا بأنتظار الرد/ h_mh_m1963@hotmail.com
سيدى الفاضل اللوجان مفيش منها اوتوماتيك اساسا
المانيوال فول اوبشن ب 66900
(باور-تكييف-سنترلوك-زجاج كهرباء-فوجات امامى وخلفى -كاسيت سى دى-ايرباج للسائق-حليات من النيكل-كمبيوتر رحلات)اعتقد هى دى الاوبشنز اللى فيها ويمكن اكون نسيت حاجه بس انا حاولت اجيب لحضرتك كل حاجه

انتظروا تجربتى مع رينو فلوانس

قديم 03-12-2009, 07:56 PM
الصورة الرمزية foash304
foash304 foash304 غير متواجد حالياً

foash304 will become famous soon enough

يا بوب يا جاااااااااااااااااااااااا اامد
انا عندى سؤال ممكن ؟؟؟؟ اعتبر انك سمحتلى اسأل
انا عربيتى لوجان 2010 فول اوبشنز و انا من القاهرة
- اتخبطت فى الأكصدام الأمامى (اتكسر من تحت و اجرح بالعرض جامد و شريط الكروم او النيكل اتجرح و اتقشر جامد و علامة الرينو اتجرحت)
- و ايضا اتجرحت من الجانب الشمال و انا راجع بالخلف حكيت فى عربية و قفة و ليها سن بعرضها (الرفرف الخلفى اتجرح جامد و الباب الخلفى اتجرح جامد و اطبق حتة منة)
- طبعا انا مش مأمن عليها بس نويت أأمن و طبعا بتوع التأمين مش هيحطوا كل الحاجات دة فى التأمين
- انا سألت فى التوكيل لقيتة هيكلفنى كتير جدا فأنا ناوى اصلحها برة بس ياريتك تدلنى على صنايعية كويسة و ممتازة يرجعوها عروسة زى ما كانت و لك جزيل الشكر

الكلمات الدليلية
2010, 323, 504, للرينو, لانوس, مسلم, مصر, أوتوماتيك, موتور, مقارنة, مقاس, اللوجان, التو, البنزين, البطاقة, الي, الجي, الجيل الجديد, اسعار قطع غيار, رينو لوجان, مراكز خدمة وصيانة سيارات