العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > ثورة الحرية 25 يناير

ثورة الحرية 25 يناير ساحة ثورة الحرية 25 يناير تحوى كل الموضوعات المتعلقة باﻷحداث التى مرت و تمر بها مصر الغالية منذ هذا اليوم و حتى اﻵن ... و هى ساحة الحوار السياسى الراقى و المسئول

قديم 22-12-2011, 08:24 PM
Saif eldien Saif eldien غير متواجد حالياً

Saif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond repute
افتراضي انا مش فاهم حاجة واتحدى لو حد عندة دليل وشاف بعينة ولا فاهم حاجة

ناس كثيرة مش فهمة اى شى الان فى البلد والغريبة ان اى حوار اصبح ينتهى بغضب او مشكلة وكاننا بنقول يتبقى معى فى الراى يتبقى مع الناس الثانين

طيب هو انت رايك دة بناء على اية ميعرفش يجاوب قولك انا شوفت فيديو انا شوفت صور انا حد قالى

ال مجنينى انا نفسى اشوف اول واحد يطلع ويقولى انا ال صورت الفيديوا دة انا صاحب الصورة دة كان الخبر ملوش صاحب وال مجنينى اكثر ناس بتحدف طوب وضرب نار وواحد تانى ماسك موبيل وقدر يصور ومتابع طيب مش خايف ومركز وانت ماسك وبتصور بجد انت بطل ولازم تعلن عن نفسك

طيب يجى يقولك فى مخطت لتدمير البلد طيب متقول كدة على الصريح ولا لسة مش متاكد من الامور

وال يجنينى اكثر ناس كثيرة عمالة تجيب صور وفديوهات نفسى اشوف الجدع ال صور الحجات دة ولا حد يقولى هو كان موجود وهو ال صور الكلام دة

عيزين الجيس يسيب ادارة البلاد ومش عيزين البلد تتحكم من العسكر طيب محنا طول عمرنا محكومين من العسكر
محمد نجيب
جمال عبد الناصر
انور السادات
محمد حسنى

طيب حد يجى يقولى ان البردعى دة حد كويس طيب عمل اية فى البلد ولا اى حد مش هيعمل شى كويس فى البلد غير لما كون رئيس
وحتى ال عيزين يبقى اعضاء مجلس شعب متعرفوش تعملوا اى شى كويس غير لما تكون معاك حصانة واقسم بالله ان لو عملوا عضوية مجلس الشعب من غير حصانة حتى لو قولت لبتوع الحزب الوطنى تعال رشحوا نفسك محدش هيجى يرشح نفسة ولا اى حزب

وبعدين طيب مالبلد فيها كل يوم 10 او 15 واحد بيموتوا طيب متيجوا نحاكم الرئيس السابق ومن حولة ونجيب اعدام ليهم يقولك لا اصل دة غلط وبعدين ناس تطلع تقول فى قانون فى البلد

وبعدين تحس ان البلد الان بقت عملة زى التورتة وكل واحد عايز ياخذ حتة ويجرى وتشوف شخصيات ملية شاشات الفضائيات نفى واحد فيهم يقدم حل بجد ولا نمسكة قرية ونقولة انهض بيها قبل متكلم فى مشاكل البلد وتعايب

نفسى اشوف واحد محدش يعايب علية وبعدين طيب محنا استحملنا كثير نستحمل شوية لغاية ميجى رئيس

بس عايز اقول شى الرئيس ال هيجى ايا كان برضة مش كل الناس هتئيدة هنعمل اية لو مليون واحد مش عجبيهم هيروح يعملوا تظاهر
وطبعا الرئيس القادم مش معاة عصا سحرية علشان يحل مشاكل موجودة من 30 سنة

الحل من وجة نظرى نشتغل ونحاول احنا بنفسنا نصلح ونغير من السلوك وننهض بجد
اية دة دة الواحد من كثر قراء الاخبار وسماع البرامج وكثر الكلام بقة بيتكلم زى الناس كلها من غير حلول

لا بجد انا عندى حل كويس زمان كنا نسمع عن واحد اسمة طلعت باشا حرب عمل مشروع اسمة القرش وكنا واحنا صغيرين بيدرسولنا القصة دة وقراناها وبمشروع القرش عمل نهضة اقتصادية عمل بنك مصر عمل شركات كثيرة

طيب متيجوا نعمل المشروع دة ونسمية حملة الجنية ونلم الفوس دة كل شهر نعمل بالمبالغ ال تتلم مشروع نشغل الشباب ونبنى اسكان

نروح بقة للقرية نعمل فيها الاتى نجيب مجموعة شباب ونشوف مشاكل القرية ونبداء فى حلها عن طريق مساعدة احد رجال الاعمال او الجيش

بدل ميكون فى تقديم للشباب عن طريق الجيش كل سنة نيجى نعمل ان الجيش هيكون ان الشباب تتقدم فى الخدمة الميدانية يعنى نساعد فى زراعة ارض ودة فترة الجيش ال بيقضيها اى شاب بعد انتهاء الدراسة

نقول كمان ولا الافكار تسرق
قديم 22-12-2011, 09:06 PM
الصورة الرمزية nktis
nktis nktis غير متواجد حالياً

من انا؟: عبد من عباد الله
التخصص العملى: صيدلي
هواياتي: الصيد والتربيه

nktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond repute
افتراضي رد: انا مش فاهم حاجة واتحدى لو حد عندة دليل وشاف بعينة ولا فاهم حاجة

للاسف ال30 سنه انهيار فالناس زهقت وبقينا شعب اتكالي عايزيين كل حاجه ومش عايزين نعمل اي حاجه وكمان بنشتكي من غلو الاسعار ؟؟؟؟ طيب اشتغل واعمل المنتج الفلاني وبيعه بسعر ارخص؟؟؟ ربنا يهدينا ونعرف نقوم البلد تاني ونعمرها ونلحق التقدم الرهيب في الخارج...

وأتت ملائكة النعيم كما روت*
روحي بطون أكفها خضراء*
صعدت بروحك والعبير يحفها*
والنور ترسم دربه الأنواء*

شرقت حشاشات النحيب وأينعت*

وشوى الأنين قلوبنا فتفطرت*خلف الجفون دموعنا الخرساء*
أكبادنا فبكاؤنا إيماء*
قديم 22-12-2011, 09:21 PM
تامر ديزل تامر ديزل غير متواجد حالياً

تامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة saif el din مشاهدة المشاركة

الحل من وجة نظرى نشتغل ونحاول احنا بنفسنا نصلح ونغير من السلوك وننهض بجد
هوا ده الكلام
قديم 22-12-2011, 09:21 PM
walidelwahsh
Guest

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة nktis مشاهدة المشاركة

للاسف ال30 سنه انهيار فالناس زهقت وبقينا شعب اتكالي عايزيين كل حاجه ومش عايزين نعمل اي حاجه وكمان بنشتكي من غلو الاسعار ؟؟؟؟ طيب اشتغل واعمل المنتج الفلاني وبيعه بسعر ارخص؟؟؟ ربنا يهدينا ونعرف نقوم البلد تاني ونعمرها ونلحق التقدم الرهيب في الخارج...

قديم 22-12-2011, 09:59 PM
corsair
Guest

فينك يا سيف باشا من زمان كان فين الكلام الجميل ده

علي العموم خلي بالك علشان ابو نورا بينك وبينه مفيش كام متر ههههههههههههه