العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > القيادة فن و ذوق

القيادة فن و ذوق كل ما يتعلق بفن قيادة السيارات

قديم 21-04-2010, 10:30 PM
مهند سالم مهند سالم غير متواجد حالياً
من انا؟: أعشق السيارات من صغري، ولهذا تعلمت القيادة سريعا
التخصص العملى: باحث شرعي ولغوي
هواياتي: طبعا أحب السيارات، جيدا جدا في لعبة الشطرنج، جيد في البنج بونج

مهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond repute
افتراضي رد: اللي معقدنا في عيشتنا سواقة الستات :)

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة meemee مشاهدة المشاركة

انت مالك ومال الستات يا مهند انت ورايا ورايا ولا ايه كل شوية هنطاش في بعص ولا ايه ptmnlo123per184
طبعا هنطاش، يعني: هنطقش
وطبعا في بعص، يعني : في بعض
معلش أصل أنا بأشقلب الكلام، زي ما تقولي كدة لسة بأفك الخط
قديم 22-04-2010, 02:25 AM
الصورة الرمزية dego_story
dego_story dego_story غير متواجد حالياً
التخصص العملى: كلية تجارة

dego_story has a reputation beyond reputedego_story has a reputation beyond reputedego_story has a reputation beyond reputedego_story has a reputation beyond reputedego_story has a reputation beyond reputedego_story has a reputation beyond reputedego_story has a reputation beyond reputedego_story has a reputation beyond reputedego_story has a reputation beyond reputedego_story has a reputation beyond reputedego_story has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مهند سالم مشاهدة المشاركة

طبعا هنطاش، يعني: هنطقش
معلش أصل أنا بأشقلب الكلام، زي ما تقولي كدة لسة بأفك الخط
ههههههه ايه ياباشا الحلاوة دى ممكن اتعلم من حضرتك افك الخط نورت الموضوع ياباشا

تصفيح السيارات؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تعلم ميكانيكا السيارات

اكبر موقع شامل للقنوات المتاح مشاهدتها على النت
روائع الاذاعة الجزء الثانى..!!!!!
روائع الاذاعة !!!!!
سيات ابيزا معدلة!!!!!
لعبة تعليم القيادة!!!!!
.ما اروع ان تشد الرحال الى المسجد الحرام.
أستغفر الله ...أستغفر الله...أستغفر الله.
http://hatemfarid.com/trail
وداعا..اللهم ارزقنى لقائه فى جناتك..
قديم 22-04-2010, 03:00 AM
الصورة الرمزية dego_story
dego_story dego_story غير متواجد حالياً
التخصص العملى: كلية تجارة

dego_story has a reputation beyond reputedego_story has a reputation beyond reputedego_story has a reputation beyond reputedego_story has a reputation beyond reputedego_story has a reputation beyond reputedego_story has a reputation beyond reputedego_story has a reputation beyond reputedego_story has a reputation beyond reputedego_story has a reputation beyond reputedego_story has a reputation beyond reputedego_story has a reputation beyond repute

ياجماعة ياريت ماحدش يزعل من اى تعليق احنا فى الاول والاخر اصدقاء منتدى واحد

تصفيح السيارات؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تعلم ميكانيكا السيارات

اكبر موقع شامل للقنوات المتاح مشاهدتها على النت
روائع الاذاعة الجزء الثانى..!!!!!
روائع الاذاعة !!!!!
سيات ابيزا معدلة!!!!!
لعبة تعليم القيادة!!!!!
.ما اروع ان تشد الرحال الى المسجد الحرام.
أستغفر الله ...أستغفر الله...أستغفر الله.
http://hatemfarid.com/trail
وداعا..اللهم ارزقنى لقائه فى جناتك..
قديم 22-04-2010, 06:00 AM
ROMEOOO ROMEOOO غير متواجد حالياً

ROMEOOO is a name known to allROMEOOO is a name known to allROMEOOO is a name known to allROMEOOO is a name known to allROMEOOO is a name known to allROMEOOO is a name known to all
رد: اللي معقدنا في عيشتنا سواقة الستات :)

يا جماعة الموضوع الغرض منه أولا إن الستات اللي غلطانين يرجعوا نفسهم و يقروا كتاب المرور بتاع السعودية ويلتزموا بيه لو عملنا كده البلد ديه هتبقى عشرة على عشرة أنا اكره إن حد يفكر نفسه إنه بيعرف يسوق لان السواقة مش بنزين وفرامل زي مالسعودين بيقولوا

أيش السواجة فحط ودعس

المثل ده ينطبق على المصريين اللي بيسوقوا زي ماتيجي تيجي ومعناه ان السواقة بنزين وفرامل وده غلط السواقة مليانة حاجات كتير جدا ولازم تتذاكر يعني اللي يعرف السواقة صح يقدر يعرف مثلا إن دائما العربية اللي في الناحية الشمال من التقاطع هي الصح والناحية اليمين غلط لو خبطوا في بعض واللي يعرف كل حاجة عن السواقة يقدر لو ساق صح مية المية وعارف القانون يثبت ان اللي أدامه غلطان لو قالوا إن القانون بيقول كذا كذا كذا لكن احنا محدش فينا بيتعلم كتاب المرور وكمان أنا بخص الستات لان حتى لما بيمتحنوا في المرور بتبقى كل حاجة اسهل عن الرجالة يعني كل حاجة اتفضلي يا مدام وكده غير التعامل المرور مع الرجالة عشان كده احنا مينفعش الستات يطلعوا رخص إلا لو اللي بيمتحنهم ستات بس ده مش مبدأ بس ده لازم في مصر لان احنا شعب بتاع الجمايل والكلام ده وفيه تميز في كل حاجة في مصر فـاحنا فينا عيوب بالهبل

ياريت كل واحد يراجع نفسه ويقرأ كتيب المرور حتى لو كسب الاوتو كروس وبيدخل سباقات رالي برده عشان الكتاب ده فيه معلومات كتير منعرفهاش

وكمان الغرض من الموضوع ده الفكاهة على اخطاء سواقة الستات وليس المعيرة ياريت محدش يزعل

وأنا والدتي بتسوق و ستات كتير اعرفهم بيسوقوا بس أنا قلت أعمل الموضوع ده عشان الاخطاء نتفاداها و من شروط السواقة الجرأة بس بدون إن الواحد يعدي السرعة القسوة و لازم مسافة مابين الواحد واللي قدامه تكون كبيرة ولازم ينقي الحارة الصح والكلام ده
وعالافكرة انا عارف ان فيه ناس عربيتها ثابتها جدا بس صدقوني تصميم الطرق في مصر زبالة لان اللي بيشرف على تصميم الطرق الشرطة مش الجيش زي زمان يعني حتى طريق العين السخنة فيه عيوب لان الطريق المفروض سفلتة يكون زي السيراميك وكمان لازم الطريق يبقى مايل عكس اتجاه الدوران عشان لو واحد جاب al200 ميطرش برة الطريق لان في مصر ممكن تلاقي الطريق بيحدف على برة
لو واحد ساق في مصر صح ديه هتبقى مية مية والله

الصور ديه منقولة بس الكلام أنا اللي كتبوا :

أنا جايب صور عربية لامبورجيني في مصر قبل وبعد الحادثة التفاصيل :

عربية لامبورجيني عملت حادثة على طريق مارينا ماشية على 260 كيلو في الساعة أو في الحدود ديه كان صاحبها بيجربها بس عيب تصميم الطريق أدى إلى الكرثة
اللي في الصور اللي تحت و صاحب العربية نجى من الحادثة تقريبا وخلى الشركة تدفعله تعويض اد تمنها مرة ونص لكن العيب كان في الطريق

لكم جزيل الشكر وفائق الاحترام
<input id="gwProxy" type="hidden"><!--Session data--><input onclick="jsCall();" id="jsProxy" type="hidden">
الصور المرفقة
نوع الملف: jpg lamaxedent3.jpg‏ (43.1 كيلوبايت, المشاهدات 4)
نوع الملف: jpg lamaxedent.jpg‏ (47.3 كيلوبايت, المشاهدات 9)
نوع الملف: jpg lamaxedent1.jpg‏ (31.8 كيلوبايت, المشاهدات 1)
نوع الملف: jpg lamaxedent2.jpg‏ (35.3 كيلوبايت, المشاهدات 5)
قديم 22-04-2010, 10:36 AM
الصورة الرمزية meemee
meemee meemee غير متواجد حالياً
التخصص العملى: ادارية/
هواياتي: الرسم

meemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond repute

[quote=مهند سالم;168805]طبعا هنطاش، يعني: هنطقش
معلش أصل أنا بأشقلب الكلام، زي ما تقولي كدة لسة بأفك الخط[/quoteهههههههههههههههههههه ههههههههههههههههههههههههه ههههههههههههههههههههههههه ههههههههههه

كده ابتدت تفاهمني
ههههههههههههههههههههه
ماسي ممكن نبقي اصخاب فخمتوه يا خبيبيptmnlo123per1147

meemee hamza
اللهم لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين