العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > تعديل السيارات والاكسسوارت > تعديل السيارات العــام

تعديل السيارات العــام منتدى تعديل السيارات والاكسسوارات والسانود سيستمCar Tuning - Pimp My CaR!!!!!

قديم 11-04-2011, 11:32 AM
الصورة الرمزية mamq
mamq mamq غير متواجد حالياً

mamq has a spectacular aura aboutmamq has a spectacular aura aboutmamq has a spectacular aura about
افتراضي رد: موضوع مهم جدا عن الجنوط السبور

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة سيف الدين سعيد مشاهدة المشاركة

حلو جدا الموضوع دا وفى نفس الوقت مهم جدا .
شكرا يا باشا وتسلم ايديك .
ولو ممكن تفيدنا فى موضوع عفشة العربيه . وانها اذا كانت عفشه عاديه تنفع مع الجنوط الإسبور والا لأ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة shoshet مشاهدة المشاركة

شكــــــــــــرا مليون شكر .....

لان انا حاصل معايا الموضوع ده وعملت ترصيص كذا مره ومافيش فايده

انا حجرب الموضوع ده النهارده واقولك الاخبار.....

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة samirsaid1 مشاهدة المشاركة

شكرا على المعلومة عشان عند تغير الكاوتش ان شاء الله هاجنط
جزاكم الله خير جميعا و بارك الله فيكم
و بالمناسبة مافيش غير واحد بس في الأسكندرية اللي بيعمل الجلب دي و هو في سيدي بشر
ملحوظة مهمة جدا : الأفضل تكون الجلب من ماده التيفلون لأن هناك جلب بلاستيك و دي بتكون أضعف من التيفلون و بتعوز تغيرها كل فترة

قديم 11-04-2011, 11:44 AM
الصورة الرمزية mamq
mamq mamq غير متواجد حالياً

mamq has a spectacular aura aboutmamq has a spectacular aura aboutmamq has a spectacular aura about

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة corsair مشاهدة المشاركة

اولا تسلملنا ايدك يا زعيم علي الموضوع الممتاز ده

ثانيا انا عندي جنوط الفبريكة بعد ال 120 رجه شديدة بتحصل مع اني رصصت كذا مره هل الموضوع ده ينفع مع الجنوط الفبريكة ولا ايه

ومنين بيتجاب الجلب ديه وبتتركب ازاي
أكيد جنوط الفابريكة بتبقى مافيهاش الفراغ اللي بين الجنط و صرة الطنبورة بس إنت ممكن تلاقي العفشة محتاجة تربيط " حتى إذا هي زيرو " و ممكن تبص على الجنط ممكن تكون فيه لوحة أو عوجة خفيفة " مع إن المفروض في الترصيص يكشف على العوجة أو اللوحة " بس ممكن يكون فاتت عليه بص مش هاتخسر حاجة
و بالنسبة للجلب بتتعمل عند واحد في سيدي بشر متخصص في جلب التيفلون
و طريقة التركيب عند بتاع الكاوتش بيشحط الجلبة في صرة الطنبورة و بعدين بيركب الجنط.
أي إستفسار تاني أنا في الخدمة
أخوك محمد عادل

قديم 11-04-2011, 01:39 PM
الصورة الرمزية سيف الدين سعيد
سيف الدين سعيد سيف الدين سعيد غير متواجد حالياً
من انا؟: انسان بسيط
التخصص العملى: مهندس ديكور . ومدير اداره بالتليفزيون المصرى .
هواياتي: الفن

سيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mamq مشاهدة المشاركة

أكيد جنوط الفابريكة بتبقى مافيهاش الفراغ اللي بين الجنط و صرة الطنبورة بس إنت ممكن تلاقي العفشة محتاجة تربيط " حتى إذا هي زيرو " و ممكن تبص على الجنط ممكن تكون فيه لوحة أو عوجة خفيفة " مع إن المفروض في الترصيص يكشف على العوجة أو اللوحة " بس ممكن يكون فاتت عليه بص مش هاتخسر حاجة
و بالنسبة للجلب بتتعمل عند واحد في سيدي بشر متخصص في جلب التيفلون
و طريقة التركيب عند بتاع الكاوتش بيشحط الجلبة في صرة الطنبورة و بعدين بيركب الجنط.
أي إستفسار تاني أنا في الخدمة
أخوك محمد عادل
شكرا استاذ محمد على المعلومات الوافيه . بس لو ممكن مكان واسم الراجل اللى فى سيدى بشر دا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

Saif El Deen
قديم 12-04-2011, 03:21 PM
khaled_bibo khaled_bibo غير متواجد حالياً

khaled_bibo will become famous soon enough

اللي انت تقصده ده اسمه الرينجات و ديه ممكن تعملها المونيوم ب 120 جنيه تقريبا الاربعه و بتقفل عداد براحتك انا قريبي عملها في الحرفيين و بيقفل عداد مرتااح
قديم 12-04-2011, 03:24 PM
hyundai2005 hyundai2005 غير متواجد حالياً
من انا؟: احمد حمدي
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: قياده ومتابعه السيارات

hyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة corsair مشاهدة المشاركة

اولا تسلملنا ايدك يا زعيم علي الموضوع الممتاز ده

ثانيا انا عندي جنوط الفبريكة بعد ال 120 رجه شديدة بتحصل مع اني رصصت كذا مره هل الموضوع ده ينفع مع الجنوط الفبريكة ولا ايه

ومنين بيتجاب الجلب ديه وبتتركب ازاي
هههههههههه يا حبيبي الفيرنا كلها كده حتي ال2011 وده طبيعي فالعربيات دي