العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > اوبل Opel

اوبل Opel المانية الاصل امريكية الجنسية حيث تنتمى حاليا الى جنرال موتورز وتسمى فى بعض الدول باسم فوكسهول من اشهر موديلاتها اوبل استرا اوبل فيكترا و كورسا

قديم 27-12-2009, 08:59 PM
dodger111 dodger111 غير متواجد حالياً

dodger111 is on a distinguished road
افتراضي رد: اى سؤال بخصوص اوبل

السلام عليكم ورحمة اللة

انا كنت عاوز اسأل على الاسترا الهاتش باك فيها عيوب ولا ماشية كويس و بالنسبة لااسترا 2010 هتنزل مصر امتى عشان بفكر اجيب استرا و خايف شكلها يقدم

وممكن شرح بسيط لفتيس الايزى ترونيك اللى فى الاسترا واية الفرق ما بين الايزى والاستيب ترونيك وشكرااااا
قديم 27-12-2009, 09:35 PM
tefa_king1 tefa_king1 غير متواجد حالياً
من انا؟: mostafa rabea
هواياتي: cars,races

tefa_king1 has a reputation beyond reputetefa_king1 has a reputation beyond reputetefa_king1 has a reputation beyond reputetefa_king1 has a reputation beyond reputetefa_king1 has a reputation beyond reputetefa_king1 has a reputation beyond reputetefa_king1 has a reputation beyond reputetefa_king1 has a reputation beyond reputetefa_king1 has a reputation beyond reputetefa_king1 has a reputation beyond reputetefa_king1 has a reputation beyond repute

الإيزي ترونيك يجمع بين مميزات الأوتوماتيك والمانيوال في آن واحد ، فقد استفاد من الأوتوماتيك في الراحة وسلاسة القيادة كما استفاد من المانيوال في التحكم وعشق التنقل بين السرعات حسب رغبة قائد السيارة وتتوافر تلك الميزة و ده شكلو

و ده فيديو استرا ايزى ترونك

اما الستيب ترونيك مش بيفرق عن الاوتو فى اى حاجه غير ان عند D فى + و - و ده بيخليك تزود نقله او تنزل نقله
و ده صورتو

و استعمالو بسيط جدا اكن العربيه اوتو و بخصوص العيوب العربيه عيوبها قليله جدا و اصحاب العربيه مش بيشتكو منها و كفايا انها تقفيل المانى 100% ptmnlo123per1147

قديم 31-12-2009, 02:27 PM
samer9272 samer9272 غير متواجد حالياً

samer9272 is on a distinguished road

السلام عليكم , انا معايا 54000 و عايز أوبل 2000سي سي مش عارف أدور علي واحده نضيفة و اي موديل اللي فلوسي تسمحلي بيه
قديم 01-01-2010, 01:40 AM
tefa_king1 tefa_king1 غير متواجد حالياً
من انا؟: mostafa rabea
هواياتي: cars,races

tefa_king1 has a reputation beyond reputetefa_king1 has a reputation beyond reputetefa_king1 has a reputation beyond reputetefa_king1 has a reputation beyond reputetefa_king1 has a reputation beyond reputetefa_king1 has a reputation beyond reputetefa_king1 has a reputation beyond reputetefa_king1 has a reputation beyond reputetefa_king1 has a reputation beyond reputetefa_king1 has a reputation beyond reputetefa_king1 has a reputation beyond repute

99 او 2000 يا باشا و منم الاحسن حضرتك تنزل سوق الجمعه

قديم 05-01-2010, 03:55 PM
الصورة الرمزية Ahmed_lol2007
Ahmed_lol2007 Ahmed_lol2007 غير متواجد حالياً
من انا؟: عاشق المغامرة
التخصص العملى: طالب أكاديمى
هواياتي: صيد الأسماك وقيادة السيارات

Ahmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond repute

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
بقولك يا تيفا هو الاكصدام بتاع الفيكرا 98 الامامى يعمل كام ولو حبيت ابدله باللى معايا
اللى معايا سيلم وميت فل وعشرة بس مفيهوش مكان للشبورة وانا عايز أركب فوانيس شبورة ولا ممكن أوديه لحد يفتح لى فيه ويركب لى الفوانيس الشبورة

إنا لله وإنا إليه راجعون
(يَا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِي إِلَى رَبِّكِ رَاضِيَةً مَرْضِيَّةً)
لن أنساك أبدا
رحمك الله يا أخى (خالد خليفة)
أرجو منكم قراءة الفاتحة

الكلمات الدليلية
اوبل, اوبل فيكترا, اوبل كورسا, opel, opel corsa