العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو لوجان Logan

رينو لوجان Logan The Dacia Logan is a car produced jointly by the French manufacturer Renault and its subsidiary Dacia of Romania. It is manufactured at Dacia's automobile plant in Mioveni, Romania, in Colombia, Brazil, Russia, Morocco, Iran, India and South Africa. It is also marketed as the Renault Logan, Nissan Aprio or Tondar 90 depending on the existing presence or positioning of the Renault brand.

قديم 07-05-2011, 06:41 AM
الصورة الرمزية asus_matrix32
asus_matrix32 asus_matrix32 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: تاجر أدوات منزليه
هواياتي: تربيه وتفريخ أسماك الزينه

asus_matrix32 will become famous soon enoughasus_matrix32 will become famous soon enough
افتراضي رد: استفتااااااااااااااااء هااااااااااااااام

انا هقولك على تجربتى فى تعديل وضعيه الكرسى
- لما بكون وسط البلد او الاماكن المزدحمه برفع الكرسى لاعلى مستوى
- لما بكون على الطريق الدائرى او الطرق لمفتوحه بنزل الكرسى درجه واحده وأرجع مسند الظهر للخلف درجه
- لما بكون فى طريق سفر طويل وطريق مفتوح بنزله تحت خالص وبعدل وضعيه مسند الظهر علشان أكون كشف الطريق وأقدر أتحكم فى الدواسات
ومع العلم طولى حوالى 164 سم
وشكراا
قديم 07-05-2011, 11:00 AM
corsair
Guest

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mazenzyad مشاهدة المشاركة

اولا اشكرك ، انا ملاحظ ان انتا الوحيد اللى رشحت وضع الكرسى لتحت ، يا ترى الوضع ده مش غلط على القيادة لانى بالرغم من طولى 195 لكن مبشوفش طرف الكبوت و لما برفع الكرسى بشوف طرف الكبوت بس رجلى اليمين مش واخده راحتها ، يا باشا دوشتك حبتين

الشكر لله يا غالي بس انا عندي في الفيرنا مع وضعيه الكرسي كدا ببقا كاشف الكبوت بالكامل وابعاده لكن مجربتش الوضعيه ديه في اي عربية تانية
قديم 08-05-2011, 04:27 PM
الصورة الرمزية Mohamed Magdy
Mohamed Magdy Mohamed Magdy غير متواجد حالياً

Mohamed Magdy is a name known to allMohamed Magdy is a name known to allMohamed Magdy is a name known to allMohamed Magdy is a name known to allMohamed Magdy is a name known to allMohamed Magdy is a name known to all

الكرسى لفوق افضل بالنسبة لى وطولى 180 سم وبرضه مش شايف اخر الكبوت
قديم 08-05-2011, 06:13 PM
cars admire
Guest

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mazenzyad مشاهدة المشاركة

استفتااااااااااااء هام :
عاوز كل واحد يرد و يكتب وضع كرسى السائق عندو مرفوع لاعلى و لا لتحت ؟ أيهما افضل للقيادة الآمنة و المريحة ؟ هتقولى حسب طولك هقولك الوضعين شغالين معايا بس انا مش قادر احدد الوضع الافضل للقيادة لانى كنت منزل الكرسى تحت و منزل الدريكسيون تحت بس مش للآخر و ركب واحد صاحبى السيارة و قالى كدة غلط على كشف الطريق و لازم ترفع الكرسى لاعلى و براحتك ترجعو لورا او تقدموا لقدام حسب طولك ، لكن انا عاوز رد كل واحد من الوحوش علشان اعرف الاغلبية رافعاه و لا منزلاه ؟ انا عارف ان معظمكم هيستخف بالطلب ده لكن الرد مهم بالنسبة لى ، مع الشكر .
مرفوع لاعلى افضل للقيادة الآمنة و المريحة!!!!!!!!
:14369D ~149::14369D~ 149: