العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > سيارات مستعملة للبيع

سيارات مستعملة للبيع السيارات المستعملة ، اعلانات سيارات مستعملة للبيع فى مصر - قطع غيار - سيارات تاكسى - سيارات تجارية - تقسيط سيارات مستعملة

قديم 20-05-2009, 09:15 AM
waelalfe waelalfe غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد فقير من عباد الله
التخصص العملى: مدرس رياضيات
هواياتي: الخط العربى - الانترنت

waelalfe is on a distinguished road
افتراضي رد: متوسط اسعار المستعمل هذا الاسبوع

صباح الفل
اشكرك الدكتور تامر واشكر جميع الاعضاء على معلوماتكم القيمة التى تفيد جميع اعضاء هذا المنتدى العظيم
انا كنت سألت حضرتك على سيارة فيرنا من كام يوم ......
يا جماعة ممكن حد يساعدنى
انا قدامى عربية فيرنا 2007
فبريكه.نصف كامله +زجاج كهربائى للابواب الاماميه وسنتر عداد 35000 كم لون سيلفر 1500 cc راشة رفرف امامى واكصدام فى التوكيل عاوز اعرف تمنها كام فى السوق انهردة علشان اخلص فيها لأن صاحبها مستعجل لو العربية لقطة تبقى بسعر كام واعلى تمن ليها كام ومبقاش اتغلبت فيها
وكمان هى الفيرنا 1500 cc موديل 2007 عامة هى عربية كويسة تستحمل ولا هتتعبنى وقطع غيارها اخبارها ايه

ذهبت بالامس لمعاينة السيارة واخذتها للتوكيل وتم فحصها بجهازين وتم فحصها ظاهريا من الخارج من قبل المهندس
كان التقرير كالتالى :
السيارة سليمة من الاسفل وتم رشها حزام واكصدامات من الخارج للنظافة فى التوكيل وكان يوجد بها خبطات خفيفة فى الرفرف اليمين وتم رده ورشة مع السيارة ولم توثر هذه الخبطات على شئ بالسيارة وبالنسبة للزجاج المامى تم تغييرة فى التوكيل لوجود شرخ به وبالنسبة للموتور بعد فحصة انه لا يوجد به اخطاء فى دائرته الكهربائية وحالته 85%
السيارة منظرها بعد صيانتها كانها فابريكة ( ولكنها راشة بره ) مع وجود شرخ فى الزجاج الخارجى للفانوس الامامى شمال
صاحبها طلب 52000 ومصر على المبلغ وانا اوصلتها لمبلغ 48000 وانتهى النقاش والفصال مع اصرارة على الا يقل المبلغ عن 52000 ولا يريد فصال نهائيا وانا فى حيرة شديدة جدا جدا جدا !!!!!!!! ارجو من سيادتكم نصحى وافادتى بما تراه مناسبا من واقع خبرتك فى مجال السيارات
هل اتمم الصفقة ولا ابعد عنها؟ ولغاية كام يكون سعرها مع العلم انها ليست فابريكة بالكامل ؟

علمت ان رزقى بيد الله
فاطمأن قلبى
لأنه لو نسيت الام رضيعها فان الله لا ينسانا

التعديل الأخير تم بواسطة waelalfe ; 20-05-2009 الساعة 09:28 AM
قديم 20-05-2009, 09:48 AM
alref alref غير متواجد حالياً
من انا؟: Radiomania
التخصص العملى: Radiologist

alref has a reputation beyond reputealref has a reputation beyond reputealref has a reputation beyond reputealref has a reputation beyond reputealref has a reputation beyond reputealref has a reputation beyond reputealref has a reputation beyond reputealref has a reputation beyond reputealref has a reputation beyond reputealref has a reputation beyond reputealref has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة د0تامر محمد مشاهدة المشاركة

مرفوعة عشر سنين ؟! كانت فى المتحف؟ptmnlo123per1127
العداد 37000؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!

غريبة شوية
على اية حال=20000 لو حالتها ممتازة 00بالمرة

و الله يا باشا دا اللي سمعته و نازل اشوفها ان شاء الله
بس هاخد معايا واحد حريف يكشفلي عليها و يجيبلي قرارها..و لو حلوة هدوس فيها ان شاء الله
بس هو طالب 24 الف..هحاول انزل معاه..طبعا دا لو كانت حالتها زي مابيقول

No
Pain No Gain
Dr. Mohamed El-Refaey
Radiologist

قديم 20-05-2009, 09:57 AM
الصورة الرمزية د0تامر محمد
د0تامر محمد د0تامر محمد غير متواجد حالياً
من انا؟: طبيب بشرى -كاتب قصة وروائى
التخصص العملى: طبيب بشرى
هواياتي: الكتابه خاصه الادبيه -السيارات

د0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة waelalfe مشاهدة المشاركة

صباح الفل
اشكرك الدكتور تامر واشكر جميع الاعضاء على معلوماتكم القيمة التى تفيد جميع اعضاء هذا المنتدى العظيم
انا كنت سألت حضرتك على سيارة فيرنا من كام يوم ......
يا جماعة ممكن حد يساعدنى
انا قدامى عربية فيرنا 2007 فبريكه.نصف كامله +زجاج كهربائى للابواب الاماميه وسنتر عداد 35000 كم لون سيلفر 1500 cc راشة رفرف امامى واكصدام فى التوكيل عاوز اعرف تمنها كام فى السوق انهردة علشان اخلص فيها لأن صاحبها مستعجل لو العربية لقطة تبقى بسعر كام واعلى تمن ليها كام ومبقاش اتغلبت فيها
وكمان هى الفيرنا 1500 cc موديل 2007 عامة هى عربية كويسة تستحمل ولا هتتعبنى وقطع غيارها اخبارها ايه
ذهبت بالامس لمعاينة السيارة واخذتها للتوكيل وتم فحصها بجهازين وتم فحصها ظاهريا من الخارج من قبل المهندس
كان التقرير كالتالى :
السيارة سليمة من الاسفل وتم رشها حزام واكصدامات من الخارج للنظافة فى التوكيل وكان يوجد بها خبطات خفيفة فى الرفرف اليمين وتم رده ورشة مع السيارة ولم توثر هذه الخبطات على شئ بالسيارة وبالنسبة للزجاج المامى تم تغييرة فى التوكيل لوجود شرخ به وبالنسبة للموتور بعد فحصة انه لا يوجد به اخطاء فى دائرته الكهربائية وحالته 85%
السيارة منظرها بعد صيانتها كانها فابريكة ( ولكنها راشة بره ) مع وجود شرخ فى الزجاج الخارجى للفانوس الامامى شمال
صاحبها طلب 52000 ومصر على المبلغ وانا اوصلتها لمبلغ 48000 وانتهى النقاش والفصال مع اصرارة على الا يقل المبلغ عن 52000 ولا يريد فصال نهائيا وانا فى حيرة شديدة جدا جدا جدا !!!!!!!! ارجو من سيادتكم نصحى وافادتى بما تراه مناسبا من واقع خبرتك فى مجال السيارات
هل اتمم الصفقة ولا ابعد عنها؟ ولغاية كام يكون سعرها مع العلم انها ليست فابريكة بالكامل ؟
تمسك بسعرك
واذا اصر اصرف نظر
ونصيحة اعتقد ان الفيرنا ال1600 افضل

قديم 20-05-2009, 10:26 AM
الصورة الرمزية د0تامر محمد
د0تامر محمد د0تامر محمد غير متواجد حالياً
من انا؟: طبيب بشرى -كاتب قصة وروائى
التخصص العملى: طبيب بشرى
هواياتي: الكتابه خاصه الادبيه -السيارات

د0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة totoelgen مشاهدة المشاركة

أنا عربف اني بتقل عليك و ان الاسله كثير بس انا كنت سالتك علي الBmw الe30 الشارك يعني تعمل كام لو حاله كويسه جدا مش محتاجه مصاريف و رايك ايع في العربيه دي بالنسبه لسعرها يعني تمنها فيها ولا الواحد يشوف حاجه تانيه
عربية ممتازة طبعا
47000 مو 87

قديم 20-05-2009, 12:40 PM
mohammedmoustfa mohammedmoustfa غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مدير انتاج

mohammedmoustfa has a spectacular aura aboutmohammedmoustfa has a spectacular aura about

معلش يا باشا بتقل عليك
كنت عاوز اسال علي اللانسر ديسمبر 2006 سوبر اكشن عامله 31000 فابريكه دواخل و خوارج
و لونها فيراني تساوي كام
و هيا كويتي كمان مش مصري
و ربنا يكرمك يا رب
ptmnlo123per122

التعديل الأخير تم بواسطة mohammedmoustfa ; 20-05-2009 الساعة 12:50 PM

الكلمات الدليلية
مصر, اسعار المستعمل, اسعار السيارات, سيارات مستعملة للبيع فى مصر, سيارة مستعملة للبيع, دايهاتسو تريوس