العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > ثورة الحرية 25 يناير

ثورة الحرية 25 يناير ساحة ثورة الحرية 25 يناير تحوى كل الموضوعات المتعلقة باﻷحداث التى مرت و تمر بها مصر الغالية منذ هذا اليوم و حتى اﻵن ... و هى ساحة الحوار السياسى الراقى و المسئول

قديم 15-12-2013, 02:19 PM
الصورة الرمزية mody112
mody112 mody112 غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد من عباد الله
هواياتي: قيادة السيارات -تجميع معلومات عن السيارات

mody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud of
افتراضي رد: خدعة يصدقها الكثيرون و يرددونها حتى الآن . .

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Vernawy مشاهدة المشاركة

أخى الكريم
الإنقلاب مجرد تتويج للمؤامرات التى بدأت منذ تنحى مبارك فى 2011
و حتى عزل أول رئيس مصرى منتخب ديمقراطيا ، و ما دار من الأحداث
خلال تلك الفترة هو خير شاهد على مكر الأبالسه و عدوان السفاحين .

الموضوع ليس مرسى أو الإخوان . .
كل ما هنالك أن الشعب المصرى محظور عليه ان يعيش فى حرية حقيقية و إستقلال و أن يختار حكامه بنفسه .

اكذوبة الإنقلاب عن التغيير بالإرادة الشعبية التى تم تزييفها بالتصوير الجوى
و المونتاج السنيمائى لهى نكتة سخيفة و ستجعلنا أضحوكة أهل الأرض و لأجيال قادمة .

و ما ترتب على الإنقلاب و التفويض بقتل المصريين و ارتكاب المذابح و المحارق
بقيادة مجرموا الإنقلاب و رضى و مباركة شعب 30 يونيو لها توشك ان توقع بنا غضب الجبار .

اللهم انى اشهدك اننى لم و لن أرضى بالإنقلاب أبداً
و لم أفوض أحداً أن يقتل بإسمى أو نيابةً عنى .

حسبنا الله ونعم و الوكيل
و لله الأمر من قبل ومن بعد .

فعلا حسبنا الله ونعم الوكيل .
يارب اصلح حال بلدنا وشعبها
قديم 15-12-2013, 02:22 PM
الصورة الرمزية mody112

mody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud of

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tamer.koko مشاهدة المشاركة

بما ان الكلام والشغل علي موتي الاخوان وما ينتمي لهم فقط ونسينتوا ان الجيش والشرطه بيموت منهم كل يوم بالشيله مش بالعدد
ولا ده عادي ودمهم حلال عشان من مؤيدي الانقلاب انما دم الاخوان احمر وحرام
فهعتبرنفسي من المغيبين اللي راضيين عن الانقلاب
ومازلت مصر علي رائيي
ان مرسي وجماعته جماعه ارهابيه وخونه
وبعترف اني فخور بتايدي وتفويضي للسيسي
وتسلم الايادي
صدقنى يا اخى والله الواحد بيحزن اشد الحزن على اى قطرة دم تراق فى بلدنا لان كلنا فى الاخر مصريين .
ولكن فين هما اللى بيموتوا كل يوم بالشلة من الجيش والشرطة دول ؟ وهل الاخوان هما اللى بيموتوهم ؟ وما هو دليلك ؟
انت حر فى رايك ولكن بلاش غلط لان الغلط مش هيجيب غير الغلط واحنا فى الاول ان الحوار هيكون لائق
قديم 15-12-2013, 02:36 PM
الصورة الرمزية mody112

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة elgnde مشاهدة المشاركة

انا هارد على الاخ مودى فى كام نقطة كدة اولا فى موضوع القبض على القاصرات انا ممكن ارد عليك بلسان الاخوان نفسهم بس من عام 2011
ياترى عارف هما قالوا اية على البنات اللى نازلة المظاهرات؟؟؟ هاقولك قالواانها عاهرة واية اللى نزلها وهى اللى عايزة يتحرشوا بيها اخى كل هذا الكلام مسجل
على فكرة اللىقال الكلام ده مش الاخوان لو انت بقى اللى متابع ارجع للفيديوهات هتلاقى طلعت زكريا وعمرو اديب هما اكتر اتنين قالو الكلام ده مش الاخوان
وممكن التاكد منة اخى هل راءيت كم التخريب الذى حدث فى الازهر

هل الامن هوا من فعل ذالك
لو تقصد جامعة الازهر فهقولك بره اتفرج على احداث الاقتحام لجامعة الازهر وغيرها من الجامعات من قبل قوات الجيش والشرطة وانت تعرف مين اللى خربها
قطع الطرق هل اصبح من السلمية يعنى انا ممكن اولع فى عربية حضرتك ومحدش يقدر يحاسبنى لانى متظاهر برضة دة كلام؟؟؟؟؟؟
لا طبعا ده محدش يوافق عليه ومن غير ياعم ما تولع فى عربيتى ولا اولع فى عربيتك
ولكن ده مش سلوك الاخوان ده سلوك الشعب المصرى من بعد الحرية اللى جت مع ثورة 25 يناير واللى للاسف الكتير فهمناها غلط
واخيرا حكاية باسم عودة اولا اخى انت لم تذكر اى ارقام او معلوم مجرد كلام عام لاينفع اذكرا لى ارقام اخى وحكاية طوابير التريلات اشك فيها لانى ساكن وراء صوامع امبابة ولم ارى الذى ذكرتة وهى فى طريقى كل يوم؟؟؟
تمام كلامك ولكن ممكن ترجع برضه لفيديوهات باسم عودة ايام ما كان المزارعين بيسلمو القمح وهتلاقيه بيقول على كميات القمح اللى اتزرعت فى عهده وانها هتكفى بنسبة 80% تقريبا للانتاج المحلى وممكن يكون المزارعين مش بيسلموه للصوامع مرة واحد انا معرفش بصراحة .

وحكاية تنازلة عن حلايب وشلاتين راجع التصريحات الصادرة من الرئاسة السودانية نفسها لانها هى اول من فتح الموضوع
اراجع فيديوهات ولا مقالة فى جريدة

وحكاية بيع القناة هوا مش بيع
لا هما قالوا بيع صراحة
لك هناك مشروع تطوير وتنمية منطقة قناة السويس
المشروع ده دلوقتى شغال برضه معنى كده ان السيسى هيبيع قناة السويس برضه ولا ايه ؟
وراجع اسباب استقالة عصام شرف من رئاسة المشروع لكى تعلم ماذا كان سيحدث لو تم هذا المشروع هل تعلم اخى ان المادة التانية من القرار الجمهورى الخاص بالمشروع ينص على ان المشروع لايخضع لقانون مصرى ؟؟ لو مش مصدق اقراءة نص القرار الجمهورى الخاص بالمشروع
المشروع برضه شغال دلوقتى يبقى ليه الهجوم على الاخوان بس

اخى انا اراك تتألم لمن قتل من الاخوان لكن لم اراك تتألم لمن قتل من المصريين؟؟؟
لا والله ليس هذا حالى فانا مصرى ومسلم ولم تنزع الانسانية من قلبى واعلم ان الدم كله حرام وان حرمة الدم اشد على الله من هدم الكعبة كما اننى اتالم لمن يقتل من الجيش والشرطة ايضا فهم من اهلنا واصحابنا ولكن ما يضايقنى هو ان كثير من المؤيدين لا يتالمون لقتل الابرياء من الرافضين للانقلاب سواء كانو اخوان ام غيرهم ولكن يتالمون لمن يقتل من الجيش والشرطة
وتذكر من قتلوا وهم صائمين قبل ام بعد رابعة؟؟؟
؟؟؟؟
ياريت توضح لى
وانا اشكرك على اسلوبك المهذب
قديم 15-12-2013, 02:40 PM
الصورة الرمزية mody112

[
[QUOTE=elgnde;936839]اخى للاسف لقد قراءت تعليقاتهم على نباء استشهاد 25 مجند على مواقعهم وليس من الاعلام وياريت تراجع تصريحات عزة الجرف بعدها وتصريحات خديجة الشاطر وعاصم عبد الماجد وغيرهم وكل هذا على مواقعهم هم؟؟؟ هل تعلم بماذا وصفوا هؤلا المجندين انهم جنود فرعون

والم تقرا تعليقات مويدو الانقلاب العسكرى بعد مجزرة رابعة والنهضة
قديم 15-12-2013, 02:46 PM
الصورة الرمزية mody112

[QUOTE=tamer.koko;936954]الاستفتاء هيتعمل وانتخابات البرلمان هتتعمل والرياسه كمان
وخليكوا انتم عايشين في قصه الانقلاب دي لحد ما تزهقوا

: shyy:
وجودكم انعدم ووجودكم بقي مربوط بوجود عنف
ده الكلام اللى مصدره اعلام العهر بتاعكو ليكو
انتم خليكوا في قصه النقلاب دي
واحنا هننزل ننتخب ومش هنضيع العرس الديمقرطي
ربنا يوفقكو
زي ما قال جماعه الخونه المسلمين ايام احداث محمد محمود دول بلطجيه ومش عاوزين الانتخابات تكمل وده عرس ديمقراطي وجم السنه دي وعاوزين يحيوا ذكراها
معجونين بالكدب والنفاق واللي هيرد والنبي ويقولي اعلام ومضللل ريح نفسك انا بحب وبصدق اعلام سحره فرعون المضلل ومصدق خدعه الارقام اللي نزلت ومصدق فوتو شوب خالد يوسف
هههههههههه برافو عليك ان عارف الحقيقة بس مطنش
ومصدق ان مرسي خاين وجاسوس وارهابي واسؤ حدث حصل في مصر
هو لحق يحصل عشان تصدق
ومصدق ان جماعه الاخوان جماعه خونه ارهابيه منافقه كاذبه
ده رايك وانت حر فيه

الكلمات الدليلية
مهازل