العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > اﻷنشطة و المقابلات و التعارف

اﻷنشطة و المقابلات و التعارف خاص بمواضيع انشطة ومقابلات و التعارف بين اعضاء المنتدى يجب الحصول على موافقة من الإدارة قبل نشر أى موضوعات بهذا القسم

قديم 10-09-2008, 12:45 AM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute
افتراضي رد: -O( كرسى الاعتراف )O-

انت مش هتقوم قبل ما تجاوب على اسئلتى دقائق وتكون محطوطة

قال يقوم قال دانت حبيبى وانا عايز المعك ptmnlo123per136

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش

قديم 10-09-2008, 01:18 AM
الصورة الرمزية AbOnOrA
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute

حبيب قلبى ابيظا الجميل اولا مش عايزك تزعل من اسئلتى وعايزك تفتكر دايما انى عايز المعك ptmnlo123per135

اولا الاسئلة البيزاوية

1- ليه مهتم اكتر بالابيزا علشان ديه عربتيتك ولا علشان انت شايف انها افضل عربية فى سيات وايه اكتر عربية بتفضلها فى عربيات سيات عامة وليه

2- انت شايف ان سيات ناجحة فى العربيات السيدان ولا لسه محتاجة تطور القطاع ده اكتر ولا ايه ؟

3- انت شايف ان شركة سايت كانت ممكن تنجح بمفردها يعنى بدون فولكس حاليا وفيات سابقا

4- انت شايف ان ابيزا افضل عربية فى فئتها طيب تقدر تقولى بتتميز بأية عن العربيات التالية

- الفيات جراند بونتو وهيا ارخص منها
- الامبريزا وبموتورها البوكسر
- مازدا 2 بتصميمها وادائها وتميزها
- الهيونداى i30 بماتورها ال 1600

الاسئلة السياراتية العامة

5- ان بتقول ان استهلاكك للعربية جامد طيب بتعملها صيانة ازاى وفين وكل كام كيلومتر

6- ايه نوعية زيت المحرك اللى بتستخدمة وليه وبتهتم بتغييرة فى مواعيدة والكشف عليه ولا لاء

7- لو افترضنا انك معاك ميزانية 20 الف جنية لتعديل عربيتك هتعمل بيهم ايه وليه ؟

8- مع اهتمامك الواضح بالعربيات الا ان عربيتك بدون ستايلنج ومش مميزة عن اى عربية تانية شكلا او ادائا ...... ليه ؟

الاسئلة الشخصية

9 - انت بتسوق بقالك اد ايه ومستواك فى السواقة ايه دلوقتى وشايف ان ايه اسواء حاجة فيك وايه اكتر حاجة بتميز سواقتك

10- بتحب رياضة المحركات ولا مش مهتم بيها وهل ممكن انك تشارك فى مسابقات زى الاوتوكروس مثلا ولا متحبش وهل شاركت قبل كده فى سباقات شوارع ؟

11- لما بتخبط حد بعربيتك بتعمل ايه ولما حد بيخبطلك عربيتك بتعمل معاه ايه ؟

12- لما بتقيم عربية ايه اولوياتك فى التقييم ممكن ترتبهم لنا ( اداء العربية - تصميمها - سعرها شراء وبيع وقطع غيار - مواصفات الامان - الجودة ودقة التقفيل والعمر الافتراضى - الحفاظ على البيئة - الكماليات والاضافات - السعة الداخلية والحمولة)

13- ايه اكتر حاجة شايف انك بتفهم فيها فى فروع علوم دنيا السيارات ( تعديل - ستايلنج - ميكانيكا - سمكرة ودهانات الخ الخ )

كفاية عليك كده انا مش عايز اتعبك بس انت متوصى عليك جامد وخد بالك انا عايز المعك انت فاهم ptmnlo123per149

اخر موضوعاتى

قديم 10-09-2008, 02:14 AM
mohamed ibiza mohamed ibiza غير متواجد حالياً
من انا؟: MOHAMED IBIZA
التخصص العملى: STUDENT
هواياتي: AUTOS

mohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة AboNoRa مشاهدة المشاركة

حبيب قلبى ابيظا الجميل اولا مش عايزك تزعل من اسئلتى وعايزك تفتكر دايما انى عايز المعك ptmnlo123per135

اولا الاسئلة البيزاوية

1- ليه مهتم اكتر بالابيزا علشان ديه عربتيتك ولا علشان انت شايف انها افضل عربية فى سيات وايه اكتر عربية بتفضلها فى عربيات سيات عامة وليه

2- انت شايف ان سيات ناجحة فى العربيات السيدان ولا لسه محتاجة تطور القطاع ده اكتر ولا ايه ؟

3- انت شايف ان شركة سايت كانت ممكن تنجح بمفردها يعنى بدون فولكس حاليا وفيات سابقا

4- انت شايف ان ابيزا افضل عربية فى فئتها طيب تقدر تقولى بتتميز بأية عن العربيات التالية

- الفيات جراند بونتو وهيا ارخص منها
- الامبريزا وبموتورها البوكسر
- مازدا 2 بتصميمها وادائها وتميزها
- الهيونداى i30 بماتورها ال 1600

الاسئلة السياراتية العامة

5- ان بتقول ان استهلاكك للعربية جامد طيب بتعملها صيانة ازاى وفين وكل كام كيلومتر

6- ايه نوعية زيت المحرك اللى بتستخدمة وليه وبتهتم بتغييرة فى مواعيدة والكشف عليه ولا لاء

7- لو افترضنا انك معاك ميزانية 20 الف جنية لتعديل عربيتك هتعمل بيهم ايه وليه ؟

8- مع اهتمامك الواضح بالعربيات الا ان عربيتك بدون ستايلنج ومش مميزة عن اى عربية تانية شكلا او ادائا ...... ليه ؟

الاسئلة الشخصية

9 - انت بتسوق بقالك اد ايه ومستواك فى السواقة ايه دلوقتى وشايف ان ايه اسواء حاجة فيك وايه اكتر حاجة بتميز سواقتك

10- بتحب رياضة المحركات ولا مش مهتم بيها وهل ممكن انك تشارك فى مسابقات زى الاوتوكروس مثلا ولا متحبش وهل شاركت قبل كده فى سباقات شوارع ؟

11- لما بتخبط حد بعربيتك بتعمل ايه ولما حد بيخبطلك عربيتك بتعمل معاه ايه ؟

12- لما بتقيم عربية ايه اولوياتك فى التقييم ممكن ترتبهم لنا ( اداء العربية - تصميمها - سعرها شراء وبيع وقطع غيار - مواصفات الامان - الجودة ودقة التقفيل والعمر الافتراضى - الحفاظ على البيئة - الكماليات والاضافات - السعة الداخلية والحمولة)

13- ايه اكتر حاجة شايف انك بتفهم فيها فى فروع علوم دنيا السيارات ( تعديل - ستايلنج - ميكانيكا - سمكرة ودهانات الخ الخ )

كفاية عليك كده انا مش عايز اتعبك بس انت متوصى عليك جامد وخد بالك انا عايز المعك انت فاهم ptmnlo123per149

عايز تلمعني ليه هو انا في حيلهم بينهم ولا ايه هههههههههه

1-عشان عربيتي طبعا و كمان لان الابيزا هي تعتبر العمود بتاع شركة سيات و هي سبب شهرتها و نجاحها من سنة 94 لما اتعرضت في معرض فرانكفورت بألمانيا و لاقت اقبال المستهلكين

اكتر عربية بفضلها في موديلات سيات في مصر ليون وابيزا الاتنين بعشقهم ......برا مصر موديل كونسبت RACE كوبرا جي تي 3000 سي سي 500 حصان 600 نيوتن عزم تطوير اودي بالكامل فيتس 6 نقلات سكوينتال جر خلفي تسارع من 0-100 في 4,1 ثانية

2-سيات مقدمتش الا حاجات قليلة في الفئة دي و هي كوردوبا 96 و توليدو 96 وتوليدو 2001 هي موديلات اللي اقتناها بيحلف بيها لكن ملهاش باع في سوق السيدان المفضل عند الشعب المصري و هي عربيات رياضية اكتر من كونها عربيات عائلية

3-فيات هي اللي قومت سيات و سيات بعد ما فيات انسحبت من الاتفاقية في ازمة الطاقية عملت شبكة موزعين جديدة و انتجت الروندا كانت هتكمل خصوصا ان المالك ساعتها كان الحكومة الاسبانية لكن كانت هتاخد ضعف المدة عشان توصل للمستوي اللي هي فيه دلوقتي مع Vw

4-عن الجراند:
1-امتن-اثبت-تصميم احلي و خامات داخلية انضف-معمرة اكتر صناعة المانية متطورة معمرة vw لا يعلي عليها

2-لا تقارن بالامبريزا و الامبريزا فئة تانية و اقوي منها بكتير و دفع رباعي الامبريزا تقارن بالليون مش الابيزا لكن ميزة الابيزا عن الامبريزا سعر اقل متانة و جودة الالماني و قطع الغيار معمرة جدا و ارخص بكتيييييييييييييييييييييي ييييييييييييييييييييييييي ييييييييييييييييييييييييي ييييييييييييييييييييييييي ييييييييييييييييير

3-الهيونداي i30 احسن عربية عملتها هيونداي علي الاطلاق ميزة الابيزا عنها بنزين اقل عفشة انعم الماني يعني العمر الطويل توكيل سيات احسن بكتيييييييييييييييييييييي يير من غبور انماالاي 30 من احسن عربيات هيونداي علي الاطلاق
ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــ
5-بصلح العربية عند الميكانيكي بتاعي في البحر الاعظم ولا يوجد اي نوع من انوع الصيانة الدورية للابيزا

6-بستحدم زيت توتال كوارتز 5000 كيلو عشان تخليقي و نضيف و بيعد كتييييييييييييير ومبغيروش في مواعيده اقل واجب 7000 كيلو و ساعات 8000 و وصلت ل 12000 قبل كده و مبكشفش عليه

7-لو معايا 20 الف هنزل علي بورسعيد اسقطلها موتور ابيزا كوبرا 2000 سي سي و لو لقيت بتاع الابيزا fr اللي هو 1800 20 صباب 150 حصان طبعا بعلبة الباور بتاعته بالضفيره بكله هسقطه و مساعدين و سوست سبور و هجنط 15 و هتربنها و هركب تكييف و انضفها من جوا و ارجعها فابريقة بدون اي تعديلات شكلية داخلية او خارجية

8-عشان انا بفضل العربية تكون علي طبيعتها و يعتبر اهدار فلوس طالما االعربية لسه بصحتها لما موتوري يفوت هبقي اعدل ميكانيكا بدون اي تعديل شكلي ممكن زينوو بس و فوانيس كريستالز ادام و led ورا

9-بقالي بتاع 4 سنين بسوق و مقدرش احكم علي سواقتي لان انا مبشوفش غلطاتي زي الناس ما بتشوف اكتر حاجة بكرهها في سواقتي اني ساعات بكبس علي اللي ادامي اكتر حاجة بحبها الجرأة

10-احب اتفرج بس انما اشارك لا اولا لانها ساعات بتخلق احقاد بين الناس و بعضها ثانيا بتهلك العربية بسرعة جدااااااااااااا و شديت قبل كده كتييييير في الشوارع

11-مخبطتش حد حتي الان واحد بس خبطني بتاكسي اول يوم العيد انا عربيته جه فيها خبطة صغننه جدا تحت الفانوس الخلفي يمين و هو عربيته الرفرف بالباب ادمروا و نظرا لاني كنت غلطان بنسبة 40% و هو كان جي طاير في حته ضيقة اديته 200 جنيه عشان مبقاش ظالم

12- كل اللي قلته بحطه في اعتباريو مبحبش حد يفتح بقه و انا بختبر عربية عشان هزعقله :D:Dptmnlo123per1116

13- دهانات و سمكرة و ميكانيكا بس لسه بتعلم برضه و دايسسسسسسسسسسسسسسس في قطع غيار فولكس جروب

حرام عليك قطمت ضهري من الكتابةptmnlo123per1116pt mnlo123per1106
قديم 10-09-2008, 03:11 AM
الصورة الرمزية thesniperman
thesniperman thesniperman غير متواجد حالياً

thesniperman has a spectacular aura aboutthesniperman has a spectacular aura about

دا انتا فحت الراجل اسئله يا ابو نوراptmnlo123per1127
قديم 10-09-2008, 03:20 AM
الصورة الرمزية AbOnOrA
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah

منور يا باشا كرسى الاعتراف بس خد بالك لان اللى بيخش ممكن اوى يتدبس ويلاقى نفسة قعد على الكرسى ptmnlo123per1117

اما عن ابيظا فده حبيبى وانا عايز المعة وبعدين كل اصحابة بيحبوه وموصينى عليه جامد اوى فكان لازم اقوم معاه بالواجب ptmnlo123per1116

اخر موضوعاتى