العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > مازدا MAZDA

قديم 01-01-2011, 07:50 AM
aboelesaad
Guest

للاهمية رد: اخيرا ..... و بعد طول انتظار تقرير و تجربة و تقييم للسيارة مازدا 3 2010 (الجزء الأول )

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة AboNoRa مشاهدة المشاركة

اخيراً اتفق معاك فى الاستغراب من تجربه ابو الاسعاد (حبيبى)
انا جربت الكرولا والاسبيرانزا والاتنين حسيت ثباتهم فى المنوارات ضايع وعلى العكس العربيات اللى لقيتها مميزة فى الفئه ديه كانو النيسات تيداً والمازدا 3 القديمة والسيفيك طبعاً
لا الكرولا ولا المتسوبيشى ولا اى عربيه كورى او صينى اديتنى احساس بالثبات فى المنحنيات زى التيدا والمازدا والسيفيك

تقبل خالص احترامي و تقديري ياغالي

بس انا فعلا مجربتش لا التيدا ولا ال سيفيك في المناورات بس ركبت المازدا بس مش انا الي سوقت فكان احساسي مش فعلي 100%
اما باقي الارقام فدي عن تجربه واقعيه حتي انا ذات نفسي مستغربها لان مع كيان وعراقه الكورولا و المتسوبيشي حسيت ان فيهم نقط ضعف غير طبيعيه يمكن انا حسيت بيها لان مهتم ببعض المواضيع القليل الي بيهتم بيها زيي
اغلب الشعب المصري عايز عربيه اسم و مشهوره و بقد اي فلوس عشان المنظره
وانا بنظر من نقط مختلفه من خطوط الهيكل و توزيع وزن العربيه و مركز ثقلها من حيث وزنها و قوه تحملها للقويا لعكسيه
معتقدش واحد هيشتري عربيه هيبص للحاجات دي

وباذن الله كل ما اجرب تجربه جديده ومع عربيه جديده هوافدكو باخر الاخبار

تقبلو خاااااالص تحياتي
قديم 01-01-2011, 08:55 AM
الصورة الرمزية احمد بدر1978
احمد بدر1978 احمد بدر1978 غير متواجد حالياً
من انا؟: متزوج عندى بنتين وولد
التخصص العملى: مهندس موبيلات فى اى 2
هواياتي: تربية الكلاب والصيد

احمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: اخيرا ..... و بعد طول انتظار تقرير و تجربة و تقييم للسيارة مازدا 3 2010 (الجزء الأول )

الف مبروك يا استاذ على ربنا يديك خيرها ويكفيك شرها
تقرير رائع

الله يرحمه ويتغمد روحه الجنة....ويحشره مع الصالحين,,,,ويجزيه الفردوس الأعــلى,,

إننا لله وإنا إليه راجعون...

إن القلب ليحزن والعين لتدمع,,,وإنا لفراق أمثاله لمحزونون....

ان مرت الأيام ولم ترونـــــــي. فهذه مواضيعي فتـذكرونـــــــي. وان غبت يوما ولم تجدونــــــي. ففي قلبي حبكـم فـلاتنسونـــــــي. وان طال غيابـي عنكــــــــــــــم. دون عـودة اكون وقتهـا بحـاجــة للدعـاء فادعـولــــــــــــــــــ ي
قديم 01-01-2011, 09:46 AM
الصورة الرمزية ramy01011
ramy01011 ramy01011 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: HR Officer

ramy01011 has a brilliant futureramy01011 has a brilliant futureramy01011 has a brilliant futureramy01011 has a brilliant futureramy01011 has a brilliant futureramy01011 has a brilliant futureramy01011 has a brilliant futureramy01011 has a brilliant futureramy01011 has a brilliant futureramy01011 has a brilliant futureramy01011 has a brilliant future
افتراضي رد: اخيرا ..... و بعد طول انتظار تقرير و تجربة و تقييم للسيارة مازدا 3 2010 (الجزء الأول )

الف مبروك سيارة رائعة و اثبتت نفسها بقوة ربنا يديك خيرها و يكفيك شرها و علي فكرة التقرير هايل تسلم ايدك
قديم 01-01-2011, 09:54 AM
الصورة الرمزية Limoway
Limoway Limoway غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد علام
التخصص العملى: مهندس كهرباء
هواياتي: السيارات

Limoway has a reputation beyond reputeLimoway has a reputation beyond reputeLimoway has a reputation beyond reputeLimoway has a reputation beyond reputeLimoway has a reputation beyond reputeLimoway has a reputation beyond reputeLimoway has a reputation beyond reputeLimoway has a reputation beyond reputeLimoway has a reputation beyond reputeLimoway has a reputation beyond reputeLimoway has a reputation beyond repute

مشكور علي التقرير

ومبروك المازدا

إجري يابن آدم جري الوحوش ... الأوتوبيس ماتلحقوش
قديم 01-01-2011, 10:50 AM
corsair
Guest

بسم الله ما شاء الله ربنا يديك خيرها ويكفيك شرها تقرير ولا اروع تسلملنا ايدك يا استاذ علي وابنك ربنا يخليهولك ويطرحلك فيه البركة زي العسل

وانا ركبتها قبل كدا بس مشكلتي كانت في الجلوس في الخلف ضيقه شوية لكن كعربية ملهاش حل ربنا يطرحلك فيها البركة