العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > وظائف مصر موتورز

وظائف مصر موتورز Automotive career opportunities , jobs , Career , find jobs ,وظائف خالية,مواقع وظائف خالية, بحث عن وظائف خالية, كهربائى سيارات عمل خالية, طلب وظائف ,وظائف شاغرة, وظائف مهندسين سيارات ,وظائف بالخارج ,فرص عمل ,البحث عن عمل, وظائف ,توظيف, ميكانيكى فرصة عمل , مصر موتورز وظائف خالية , مهندسين للتوظيف, وظائف خالية ، وظائف شاغرة ، وظائف مصر ، وظائف الخليج ، البحث عن وظائف

قديم 07-10-2010, 05:13 PM
وائل محمد وائل محمد غير متواجد حالياً

وائل محمد is a jewel in the roughوائل محمد is a jewel in the roughوائل محمد is a jewel in the rough
افتراضي سؤال لأهل الخبرة فكرة فتح محل كماليات سيارات

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أنا كنت بفكر أفتح محل كماليات سيارات عندنا في

البلد ولكن أنا ليس عندي خبرة في الموضوع مثل من أين تاتي البضاعة أو مكان

وأفضل أنواع السيارات اللي أنا هبيع كماليتها نقل ولا ملاكي فياريت لو حد عنده

خبره يزودني ببعض المعلومات وجزاكم الله خيرا والسلام عليكم
قديم 07-10-2010, 10:56 PM
geuvara_2010 geuvara_2010 غير متواجد حالياً

geuvara_2010 is a glorious beacon of lightgeuvara_2010 is a glorious beacon of lightgeuvara_2010 is a glorious beacon of lightgeuvara_2010 is a glorious beacon of lightgeuvara_2010 is a glorious beacon of light
افتراضي رد: سؤال لأهل الخبرة فكرة فتح محل كماليات سيارات

اولا المكان فين و ايه اكتر عربيه منتشره عندكم وهل في ميكانيكيه جنبك و شوف اكتر عربيه بتيجي ليه و بعدين في سوق التوفيقيه فيه بالجمله و اسعار مناسبه
بس لازم يكون ليك خبره في العربيات و في القطع المطلوبه علشان ماتشتريش حاجه مش مطلوبه
قديم 08-10-2010, 01:59 AM
khaled khaled khaled khaled غير متواجد حالياً

khaled khaled is on a distinguished road
انذار رد: سؤال لأهل الخبرة فكرة فتح محل كماليات سيارات

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
صح كلام جيفارا التوفيقيه جملة البضاعه لكن لو فتحت في مركز أو مدينه احلي وركز علي القطع المستهلكه دائما زي البواجي - البلاتين - مسامير - صواميل - سيور - زيت باكم فرامل ودركسيون
ابلاتين - جوانات - جلد مياه رداتير - وممكن تأخذ رأى اقرب فنيين موجودين بالمنطقه هما بيحتاجوا ايه جيبوا علشان خاطر عيونهم واعمل معاهم جو حلو اكسبهم
عشاااااان يككسبوووك
قديم 09-10-2010, 12:13 AM
ayman97 ayman97 غير متواجد حالياً

ayman97 is on a distinguished road

انا صاحب محل قطع غيار سيارات وشغال في الهيونداي لان اغلب السيارات عندنا خصوصا التاكس هيونداى وبجيب قطع الغيار من التوفيقية ،أول شي زى ما الأعضاء قالو لازم تكوم بالقرب من المنطقة الصناعية او الورش وده مهم جدا ، ثانيا رأس المال لانك لو ناوى يبقي تدخل بقوة وتركز في الأول على ماركة معينة مثل الهيونداى يبقي يكون عندك كل ما تحتاجة الهيونداى أو ممكن تعرف من ميكانيكى تقعد معاه وتظبطة عشان يقولك ايه اللي العربية بتحتاجة اكتر حاجة وتكتبة وتكرر مع اكتر من ميكانيكي وتاخد الخلاصة ، كمان التاجر هيعرض عليك اصناف ممكن ما تكونش كتبتها ، مثل الكبالن والمساعدين وطرمبات البنزين والمياه والفلاتر والسيور والتيل والبوجيهات واسلاكها والجيوانات وعوامة البنزين والوايرات وجلد العفشة والمقصات وشوية شغل كهربا ............
بس لما تروح تشتري اوعي تجيب من اول محل تدخله ، اسأل كويس وفي اكتر من محل وربنا يوفقك
قديم 09-10-2010, 02:04 AM
وائل محمد وائل محمد غير متواجد حالياً

وائل محمد is a jewel in the roughوائل محمد is a jewel in the roughوائل محمد is a jewel in the rough

جزاكم الله خيرا علي هذه الأفاده ولكن في سؤال أخير كم المبلغ الذي أبدا به هذا المشروع بالطبع ده تقريبي والسلام عليكم