العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > جسم و هيكل السيارة

جسم و هيكل السيارة الموضوعات الخاصة بصيانة جسم و هيكل و زجاج و حليات السيارة

قديم 25-01-2009, 02:22 PM
waelelsheikh waelelsheikh غير متواجد حالياً
من انا؟: i'm a good man
التخصص العملى: manger
هواياتي: cars

waelelsheikh is on a distinguished road
افتراضي رد: صلح عربيتك بنفسك وحافظ على دهان الفبريكا

السلام عليكم...
حبيت اقول على حاجة بالنسبة للموضوع دة
طبعا كلنا بنشترى عربيات جديدة و بعد يوم و لا اتنين ننزل نلاقى ولاد الحلال خربشو البوية وطبعا دة بيزعلنا اوى .
انا حصلتلى في عربييتى كونت لسة جايبها وعليها الاستكر بتاع المصنع ورحت للاسف اشيلة في محطة بنزين ..لقيتهم خربشوها و هما لسة بيشيلو الاستكر من عليها ..طبعا زعلت جدا بس حعمل اية ؟؟ دة نصيب لازم يحصل كدة في عربية جديدة و خصوصا في مصر .
المهم انا كونت امبارح في معرض فورميلا الاهرام ..لقيت فية شركة جديدة لسة حتفتح في سيتى ستارز بيقولو على اول مارس متخصصة في معالجة الخدوش . ولما اتكلمت مع المهندس قالى انهم وكيل لشركة امريكية بتبيع مواد وحجات معينة لمعالجة الخدوش و خد رقم موبيلى و الايميل بتاعى عشان اول ما يفتحو يتصلو بيا ..المهم انا حبيت اقولكم على الموضوع دة يمكن يكون فية حد منكو عارف عنة اى معلومات ياريت يقولهالى ...وشكرا على المنتدى الرائع دة ..
قديم 25-01-2009, 04:19 PM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة waelelsheikh مشاهدة المشاركة

السلام عليكم...
حبيت اقول على حاجة بالنسبة للموضوع دة
طبعا كلنا بنشترى عربيات جديدة و بعد يوم و لا اتنين ننزل نلاقى ولاد الحلال خربشو البوية وطبعا دة بيزعلنا اوى .
انا حصلتلى في عربييتى كونت لسة جايبها وعليها الاستكر بتاع المصنع ورحت للاسف اشيلة في محطة بنزين ..لقيتهم خربشوها و هما لسة بيشيلو الاستكر من عليها ..طبعا زعلت جدا بس حعمل اية ؟؟ دة نصيب لازم يحصل كدة في عربية جديدة و خصوصا في مصر .
المهم انا كونت امبارح في معرض فورميلا الاهرام ..لقيت فية شركة جديدة لسة حتفتح في سيتى ستارز بيقولو على اول مارس متخصصة في معالجة الخدوش . ولما اتكلمت مع المهندس قالى انهم وكيل لشركة امريكية بتبيع مواد وحجات معينة لمعالجة الخدوش و خد رقم موبيلى و الايميل بتاعى عشان اول ما يفتحو يتصلو بيا ..المهم انا حبيت اقولكم على الموضوع دة يمكن يكون فية حد منكو عارف عنة اى معلومات ياريت يقولهالى ...وشكرا على المنتدى الرائع دة ..
فيه فعلا منتجات كتير او بالاصح (Kits) مجموعات لمعالجة الخدوش بس مفيش حاجة بتدى نتيجة 100%

المواضيع ديه هتلاقى فيها بعض المعلومات عن الموضوع ده

كل شىء عن مزيل الخدوش

تشميع السيارة خطوه خطوة

واهلا بيك فى مصر موتورز ptmnlo123per122

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش

قديم 27-01-2009, 07:50 PM
محمد_فراج محمد_فراج غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد فراج
التخصص العملى: مجال البصريات
هواياتي: سباحه وسيارات

محمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these parts

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة POP EL GAMED مشاهدة المشاركة

جامده جدا النصايح دى تسلم ايدك يا باشا
والله جامد يا بوب بس انت كنت بتجرى وجبت السرعه بجد ولا كنت رافع العربيه لان انا عمرى معديت 150ك/س
قديم 04-07-2009, 01:11 PM
hoshos676 hoshos676 غير متواجد حالياً

hoshos676 is on a distinguished road

منين اجيب القطعة ديه لاني محتاجة جدا وهي اكيد موجودة في مصر بس فين ياريت لو حد يفيدنا ياجماعة بسرعةptmnlo123per122
قديم 04-07-2009, 01:48 PM
M7md_S3d M7md_S3d غير متواجد حالياً

M7md_S3d has much to be proud ofM7md_S3d has much to be proud ofM7md_S3d has much to be proud ofM7md_S3d has much to be proud ofM7md_S3d has much to be proud ofM7md_S3d has much to be proud ofM7md_S3d has much to be proud ofM7md_S3d has much to be proud ofM7md_S3d has much to be proud of

تسلم ايدك على المجهود يا استاذ هاشم ,ومادام فى مواضيع بتتدقم بتريح الناس وتساعدهم على حل مشاكل بسيطه ممكن تحلها بنفسها بعيد عن جعلصة الأمور من الصنايعيه و التوكيلات فأنا بشجعها .
وفى انتظار المزيد

<<<<<M7md>>>>>

الكلمات الدليلية
اصلاح السيارات, اصلاح سيارات, دهانات ،طلاء, سمكرة ودهان, سمكرى