العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > سيات SEAT

سيات SEAT سيات SEAT سيات الاسبانية الاصل الالمانية الطابع قائد الجناح الرياضى فى مجموعة فولكس الالمانية من اهم موديلات سيات كوردوبا ابيزا وتوليدو وليون

قديم 18-10-2008, 02:08 PM
الصورة الرمزية aboelezz
aboelezz aboelezz غير متواجد حالياً

aboelezz has a spectacular aura aboutaboelezz has a spectacular aura aboutaboelezz has a spectacular aura about
رد: ليون ، كماليات،أسعار قطع الغيار، أسعار الصيانة

السلام عليكم
لالالالالالالالا بجد الاسعار حلوة جدا على عربية اسباني او الماني او من الاخر اوروبي
يا جماعة ثمن المساعد الي بتقوله عليه عالي هو هو سعر المساعد في العربية اللانسروبالنسبة للتيل الامامي ده ارخص التيل الامامي بتاع اللانسر ب 420 في التوكيل انا بيتخرب بيتي ايه ده
ده حتى فلتر الزيت ب 50 وعربيتي ب 60 اه 10 جنيه مش فرق بس برده تفرق المهم هي مش منتشرة ليه هو ايه اخبار توكيلها مش كويس يعني ولا فيه مشكلة
قديم 18-10-2008, 06:26 PM
SAbuhashem SAbuhashem غير متواجد حالياً
عضو ذهبى

SAbuhashem has a reputation beyond reputeSAbuhashem has a reputation beyond reputeSAbuhashem has a reputation beyond reputeSAbuhashem has a reputation beyond reputeSAbuhashem has a reputation beyond reputeSAbuhashem has a reputation beyond reputeSAbuhashem has a reputation beyond reputeSAbuhashem has a reputation beyond reputeSAbuhashem has a reputation beyond reputeSAbuhashem has a reputation beyond reputeSAbuhashem has a reputation beyond repute

الوكيل كمعامله رائع وكصيانة محترفين فعلاً

غاليين بعض الشيء في أسعار العمالة ولكن بعد المقارنة لقيت إنه زي توكيلات عربيات تانية وأرخص من توكيلات اوروبيه تانية كتير

أعتقد المشكلة في ثقافات الشعب المصري

هاتشباك !! دي عربية شباب يا عم وأنا راجل صاحب عيلة!!
مع انها في UK سبورت فاميلي كار يعني للعائلة والشباب بس هتقول إيه

ودة بالنسبة لعربيات هاتشباك كتير

تاني حاجة العربية بتنزل منوال بس ودة باردو ضد الثقافة أو الموضه إلي ماشية

يعني ادفع كل دة واركب مانوال !!

أنا عاوز أوتوماتيك

وإن كان بعضهم معذورين بسبب الزحمة لكن أنا متأكد إن كتير عاوز يماشي العصر مدام العربية جديدة ويجيب ستيبترونيك

في رأي الليون صفقة ناجحة جداً لكن في السوق الطبيعي مش في مصر

أنا أعرف صاحب التوكيل وكان بيني وبينه دردشات على الموضوع وعلى فكرة هو كمان عنده ليون ٢٠٠٧ - ١٫٦ مانوال لكن طبعاً سبيشيال اوردر مع النافيجاتور وشاشات جوة وبارك ترونيك
وأكيد دي مش عربيته الاساسية لكن دايماً بيروح بيها الفرع الرئيسي في أرض اللواء

هو حاول يحط العربية في ماركت بوزشن كويس على أساس تسعيرها أقل من شقيقاتها بما فيها من الكماليات اللي لو جبتها في الجولف مثلاً مش هتقل عن ٢٠٠ ألف جنيه لكن العقبة الوحيدة إلي قابلته إن مجموعة VW رفضت نهائياً تزويد العربية بفتيس اتوماتيك للحفاظ على الصورة الرياضية للعربية والاتوماتيك ينزل في ٢٠٠٠ CC بس

وعوضوا دة بإنهم زودوا الاوبشنز في موديلات ٢٠٠٨ زي ال Ipod Box Connector
والبلوتوث كونكشن الكامل مع التحكم الصوتي في معظم وظائف العربية

قارن سعرها بسعر مثيلاتها اليابانيات ومتنساش انك عندك علامة VW تقريباً على كل حاجة في العربية وشوف دي صفقة رابحة واللا لأ

Thanks
Eng.Sherif Shaker

التعديل الأخير تم بواسطة SAbuhashem ; 18-10-2008 الساعة 06:31 PM
قديم 24-10-2008, 01:47 AM
الصورة الرمزية medo_2060
medo_2060 medo_2060 غير متواجد حالياً

medo_2060 will become famous soon enough
افتراضي رد: ليون ، كماليات،أسعار قطع الغيار، أسعار الصيانة

بصراحه العربيه ممتازه في الشكل والكماليات بس اسمع ان توكيلها وحش انا متعاماتش معاهم قبل كدا بس سمعتها اكتر من مره + سعر اعاده البيع منخفض جدا
ومع ذلك احييك على كسر القاعده المصريه في شراء الكورولا واللانسر
قديم 24-10-2008, 07:23 AM
الصورة الرمزية MosTafaFox
MosTafaFox MosTafaFox غير متواجد حالياً

MosTafaFox has a reputation beyond reputeMosTafaFox has a reputation beyond reputeMosTafaFox has a reputation beyond reputeMosTafaFox has a reputation beyond reputeMosTafaFox has a reputation beyond reputeMosTafaFox has a reputation beyond reputeMosTafaFox has a reputation beyond reputeMosTafaFox has a reputation beyond reputeMosTafaFox has a reputation beyond reputeMosTafaFox has a reputation beyond reputeMosTafaFox has a reputation beyond repute

طيب برضو ايه سبب عدم انتشارة بدام اسعارها كده والتوكيل مش وحش ؟؟
قديم 24-10-2008, 07:05 PM
mohamed ibiza mohamed ibiza غير متواجد حالياً
من انا؟: MOHAMED IBIZA
التخصص العملى: STUDENT
هواياتي: AUTOS

mohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MosTafaFox مشاهدة المشاركة

طيب برضو ايه سبب عدم انتشارة بدام اسعارها كده والتوكيل مش وحش ؟؟
لان اللي نزل من العربية عدد قليل+الدعاية ضغيفة+عقيدة الشعب المصري ان الهاتشباك دي عربية صغيرة+مفيش منها اوتوماتك