العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Hyundai Getz - جيتز

قديم 22-11-2010, 08:09 PM
ahmed-casper ahmed-casper غير متواجد حالياً
من انا؟: ahmed yousri

ahmed-casper will become famous soon enoughahmed-casper will become famous soon enough
افتراضي رد: تقرير كامل عن هيونداي جيتز ....خطير

تقرير ممتاز ممتاز و على حكايه الاوزان دى يا جماعه مش هنخسر بعض على كام كيلو يعنى هههههه
بالنسبه للى عايز يشترى جيتز انا معايا جيتز ٢٠١٠
مميزات العربيه:
١-شكل شيك جدا جوه و بره ٢-تشوف العربيه من بره تقول ضيقه و ملهاش شنطه
بس تركب جوه فى وسع الفيرنا بالظبط و عن تجربه
انا بركب و بركب معايا واحد جمبى و ٣ ورا و جربتها مع المطبات عاااااادى جدا
٣-الشنطه بتاعتها اكيد صغيره علشان هاتشباك بس بالنسبه لعربيات هاتشباك كتير اكبر يعنى اكبر من بيكانتو و اى ١٠
٤-جميع الكماليات فيها من ٤ ازاز كهربائى و مراييات كهربائيه و فتحه سقف انا جايبها فتحه سقف
٥-كاسيت جميل
٦-موتور قوى جدا جدا جدا و فى ناس بتقول انه اقوى من العربيه و ان العربيه مش قادره على الموتور انا بصراحه مش عارف لأن ده مش بيبان غير بعد سنين .
٧-الشكل الداخلى من اجمل ما تشوفوه و اهم ما يميز العربيه دى ..فرش بلونين خامه جميله و تابلوه كبير كأنه بتاع عربيه كبيره
العيب الوحيد اللى فى العربيه هو الثبات بس ده بالنسبه للى هيمشى اكتر من سرعه ١٤٠ مثلا و بملفات انا عن نفسى مجربها على ١٢٠ بملفات و معقوله بس العمر مش بعزقه انى اخد ملف على اكتر من كده
...انا مش لاقى عيوب بصراحه فى العربيه لأن انا بعشق العربيه دى . انا جايبها لون اسود فتحه سقف و يدوب انا استلمتها و عملت فاميه و فوانيس مكملتش اسبوعين و واحد ابن حلال خبطها و هي واقفه (خدت عين تمااااااام)
اللى عايز يجيب عربيه يجيب جيتز جيتز جيتز
قديم 23-11-2010, 01:38 PM
_amr.mostafa_ _amr.mostafa_ غير متواجد حالياً

_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed-casper مشاهدة المشاركة

تقرير ممتاز ممتاز و على حكايه الاوزان دى يا جماعه مش هنخسر بعض على كام كيلو يعنى هههههه
بالنسبه للى عايز يشترى جيتز انا معايا جيتز ٢٠١٠
مميزات العربيه:
١-شكل شيك جدا جوه و بره ٢-تشوف العربيه من بره تقول ضيقه و ملهاش شنطه
بس تركب جوه فى وسع الفيرنا بالظبط و عن تجربه
انا بركب و بركب معايا واحد جمبى و ٣ ورا و جربتها مع المطبات عاااااادى جدا
٣-الشنطه بتاعتها اكيد صغيره علشان هاتشباك بس بالنسبه لعربيات هاتشباك كتير اكبر يعنى اكبر من بيكانتو و اى ١٠
٤-جميع الكماليات فيها من ٤ ازاز كهربائى و مراييات كهربائيه و فتحه سقف انا جايبها فتحه سقف
٥-كاسيت جميل
٦-موتور قوى جدا جدا جدا و فى ناس بتقول انه اقوى من العربيه و ان العربيه مش قادره على الموتور انا بصراحه مش عارف لأن ده مش بيبان غير بعد سنين .
٧-الشكل الداخلى من اجمل ما تشوفوه و اهم ما يميز العربيه دى ..فرش بلونين خامه جميله و تابلوه كبير كأنه بتاع عربيه كبيره
العيب الوحيد اللى فى العربيه هو الثبات بس ده بالنسبه للى هيمشى اكتر من سرعه ١٤٠ مثلا و بملفات انا عن نفسى مجربها على ١٢٠ بملفات و معقوله بس العمر مش بعزقه انى اخد ملف على اكتر من كده
...انا مش لاقى عيوب بصراحه فى العربيه لأن انا بعشق العربيه دى . انا جايبها لون اسود فتحه سقف و يدوب انا استلمتها و عملت فاميه و فوانيس مكملتش اسبوعين و واحد ابن حلال خبطها و هي واقفه (خدت عين تمااااااام)
اللى عايز يجيب عربيه يجيب جيتز جيتز جيتز
شكرا ...لك ..

على وضع التجربة الخاصة بسيارة حضرتك ...

الله يبارك لك فيها ....ويحميها لك ....
قديم 23-11-2010, 09:19 PM
الصورة الرمزية ابن فنان
ابن فنان ابن فنان غير متواجد حالياً

ابن فنان is a name known to allابن فنان is a name known to allابن فنان is a name known to allابن فنان is a name known to allابن فنان is a name known to allابن فنان is a name known to all

تسلم ايدك
قديم 24-11-2010, 12:02 AM
_amr.mostafa_ _amr.mostafa_ غير متواجد حالياً

_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابن فنان مشاهدة المشاركة

تسلم ايدك

بس الصورة معناها ايه بالنسبة للموضوع

الكلمات الدليلية
هيونداى جيتز