العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA > A 516

قديم 04-10-2010, 11:58 AM
الصورة الرمزية BASSEM BESO
BASSEM BESO BASSEM BESO غير متواجد حالياً
من انا؟: واحد من الناس
التخصص العملى: نائب مدير بأحدى المصانع
هواياتي: السيارات والكمبيوتر

BASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond repute
عاجل عندى مشكلة فى a516 وعايز مساعدتكم

اولا العربية لسة جديدة معايا وعملة 8000 كم والعربية ممتازة بس فى كام حاجة مضايقانى جدا وهى :
ظهرت رعشة خفيفة جدا جدا فى الموتور وبتزيد سنة بسيطة مع التكييف ولما روحت التوكيل قالولى العربية زى الفل مافيهاش حاجة وروحت تانى وتالت ورابع يكشفولى عليها بالكومبيوترويقولو مافيش حاجة وسألت ميكانيكى معرفة قالى العربية مية مية مافيهاش الهوا

بس انا حاسس ان فيها حاجة بس مش عارف اية هى فعايز الخبراء بتوع المنتدى يقولولى اعمل اية ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
قديم 04-10-2010, 03:36 PM
الصورة الرمزية Injection
Injection Injection غير متواجد حالياً
من انا؟: أنسان يعيش و يتعايش
التخصص العملى: تانية تجارة
هواياتي: Everything

Injection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond repute
افتراضي رد: عندى مشكلة فى a516 وعايز مساعدتكم

أنا خبرتى الشخصية القليلة بتقول أن الموضوع ده غالبا من البنزين اللى حضرتك بتستخدمه ,قبل أى حاجة لازم حضرتك تجرب بنزينة تانية وتفول مرتين ورا بعض ببنزين أوكتانه أعلى, بعد منستبعد ده ندخل بعد كده على البوجيهات والفلاتر والرشاشات وقواعد الموتور

لأ بجد حضرتك جرب بنزينة تانية وبنزين أعلى وبأذن الله الموضوع هيتحل.

حكمة الشهر: ذاكر تنجح, غش تجيب مجموع

عذرا لقلة تواجدى بالمنتدى, تجارة بقى وأخر شهر بتاع الشغل كله.

قديم 04-10-2010, 11:18 PM
الصورة الرمزية Explorer
Explorer Explorer غير متواجد حالياً

Explorer has a reputation beyond reputeExplorer has a reputation beyond reputeExplorer has a reputation beyond reputeExplorer has a reputation beyond reputeExplorer has a reputation beyond reputeExplorer has a reputation beyond reputeExplorer has a reputation beyond reputeExplorer has a reputation beyond reputeExplorer has a reputation beyond reputeExplorer has a reputation beyond reputeExplorer has a reputation beyond repute

انا كان عندي نفس المشكلة
اتحلت لما نضفت الرشاشات

نضف الرشاشات وان شاء الله هتتحل

قديم 04-10-2010, 11:34 PM
الصورة الرمزية أحمد فاروق سيد
أحمد فاروق سيد أحمد فاروق سيد غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد الله
التخصص العملى: محاسب قانونى
هواياتي: القراءة والأنترنت

أحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond repute

بالضبط زى ما الأخوة أفادوك
مشكلة بنزين أو ممكن تكون العربية خلصت بنزين والشوائب عملتلك مشكلة فى الرشاشات
والحل
أطلع على أحمد مهران وخليه ينظف الرشاشات ،،، أعتقد عنده أسبراى لتنظيف الرشاشات
وممكن تشترى الأسبراى من التوفيقية قبل ما تروحله
حتلاقى نوعين كويسين جداً ..... أبرو - أرمورول

قديم 04-10-2010, 11:57 PM
الصورة الرمزية الدملاوي
الدملاوي الدملاوي غير متواجد حالياً
من انا؟: مسلم
التخصص العملى: إدارة فندقية
هواياتي: القراءة والتحليل

الدملاوي has a reputation beyond reputeالدملاوي has a reputation beyond reputeالدملاوي has a reputation beyond reputeالدملاوي has a reputation beyond reputeالدملاوي has a reputation beyond reputeالدملاوي has a reputation beyond reputeالدملاوي has a reputation beyond reputeالدملاوي has a reputation beyond reputeالدملاوي has a reputation beyond reputeالدملاوي has a reputation beyond reputeالدملاوي has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة BASSEM BESO مشاهدة المشاركة

اولا العربية لسة جديدة معايا وعملة 8000 كم والعربية ممتازة بس فى كام حاجة مضايقانى جدا وهى :
ظهرت رعشة خفيفة جدا جدا فى الموتور وبتزيد سنة بسيطة مع التكييف ولما روحت التوكيل قالولى العربية زى الفل مافيهاش حاجة وروحت تانى وتالت ورابع يكشفولى عليها بالكومبيوترويقولو مافيش حاجة وسألت ميكانيكى معرفة قالى العربية مية مية مافيهاش الهوا

بس انا حاسس ان فيها حاجة بس مش عارف اية هى فعايز الخبراء بتوع المنتدى يقولولى اعمل اية ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

أن شاء الله ربنا يكرمك ويباؤكلك في عربيتك ويطلع فعلاً مفيهاش حاجة

ولك مني اطيب تحية