العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > تعديل السيارات والاكسسوارت > تعديلات رفع الاداء

تعديلات رفع الاداء car performance tuning - قسم خاص بتعديلات رفع أداء السيارة من محرك وأجهزة تعليق وفرامل الخ ...

قديم 25-12-2009, 02:12 AM
الصورة الرمزية Dr. Bolbolan
Dr. Bolbolan Dr. Bolbolan غير متواجد حالياً
من انا؟: مصرى مسلم متزوج وأبو ياسمين و أحمد
التخصص العملى: أخصائى أمراض نساء وتوليد ولكن حاليآ أعمل طبيب طوارىء بمجال البترول ومعى شهادات أميريكية من جوهانسبرج
هواياتي: صيد السمك واصلاح السيارات وأى حاجه بايظه

Dr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond repute
افتراضي رد: لو الموتور خفيف ممكن اشتغل بيه قد ايه

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة AAAH مشاهدة المشاركة

والله يا دكتور حضرتك حيرتنى
اعمله والا ما اعملوش مش عارف
انا عندى اقتراح
ان انا امشى بالعربيه كده طالما شغاله كويس لحد ما اظبط نفسى فى السواقه ويبقى عندى خبرة كويسه واقدر احكم على اداء المحرك بنفسى
والا حضرتك ليك رأى تانى؟
يا باشا حيرتك ليه ؟ هوه أنا قلت كلام متناقض مع بعضه ! أنا دخلت على موضوعك مرتين بنفس المفهوم مش

بمفهومين مختلفين ! بص أحسن حاجه ولا ميكانيكى ولا يحزنون ! وريها لصديق يكون عنده درايه عن السيارات !

أنا بس كل اللى قلته ان التطمين و التطنيش و تزويد الزيت عمال على بطال ماهو الا عبث و مجهود عضلى و ذهنى

و مالى ! ليس له أى لازمه و بعدين 160000 و فابريكه ؟؟ ازاااااااى ؟؟؟؟ ptmnlo123per1127

ليت الشباب يعود يوما فأخبره بما فعل المشيب بى ! ptmnlo123per1127
قديم 25-12-2009, 03:18 PM
AAAH AAAH غير متواجد حالياً

AAAH is a jewel in the roughAAAH is a jewel in the roughAAAH is a jewel in the rough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Dr. Bolbolan مشاهدة المشاركة

يا باشا حيرتك ليه ؟ هوه أنا قلت كلام متناقض مع بعضه ! أنا دخلت على موضوعك مرتين بنفس المفهوم مش

بمفهومين مختلفين ! بص أحسن حاجه ولا ميكانيكى ولا يحزنون ! وريها لصديق يكون عنده درايه عن السيارات !

أنا بس كل اللى قلته ان التطمين و التطنيش و تزويد الزيت عمال على بطال ماهو الا عبث و مجهود عضلى و ذهنى

و مالى ! ليس له أى لازمه و بعدين 160000 و فابريكه ؟؟ ازاااااااى ؟؟؟؟ ptmnlo123per1127
انا اقصد حيرنى رأى حضرتك المناقض لرأى باقى الاعضاء اللى شايفين انى اكمل بيها كده
وان شاء الله انا عارف ان الموضوع بسيط يعنى اخره هاغير طقم شنبر وخلصنا زى ما حضرتك قولت بس حبيت اوفر وقت وفلوس لفترة صغيره ومش عايز العربيه تقف منى فى الطريق لانى لا افقه شئ فى الميكانيكا
واقصد بالفبريكة انها فبريكة دواخل بالكامل مش فبريكة يعنى ماتحركتش من مكانها
والعربية موديل 1995 يعنى بقالها 15 سنة شغالة وال 160 الف كيلو دول مع حد بيتحرك كتير يعملهم فى 3 سنين صح؟
قديم 26-12-2009, 02:12 PM
الصورة الرمزية Dr. Bolbolan
Dr. Bolbolan Dr. Bolbolan غير متواجد حالياً
من انا؟: مصرى مسلم متزوج وأبو ياسمين و أحمد
التخصص العملى: أخصائى أمراض نساء وتوليد ولكن حاليآ أعمل طبيب طوارىء بمجال البترول ومعى شهادات أميريكية من جوهانسبرج
هواياتي: صيد السمك واصلاح السيارات وأى حاجه بايظه

Dr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة AAAH مشاهدة المشاركة

انا اقصد حيرنى رأى حضرتك المناقض لرأى باقى الاعضاء اللى شايفين انى اكمل بيها كده
وان شاء الله انا عارف ان الموضوع بسيط يعنى اخره هاغير طقم شنبر وخلصنا زى ما حضرتك قولت بس حبيت اوفر وقت وفلوس لفترة صغيره ومش عايز العربيه تقف منى فى الطريق لانى لا افقه شئ فى الميكانيكا
واقصد بالفبريكة انها فبريكة دواخل بالكامل مش فبريكة يعنى ماتحركتش من مكانها
والعربية موديل 1995 يعنى بقالها 15 سنة شغالة وال 160 الف كيلو دول مع حد بيتحرك كتير يعملهم فى 3 سنين صح؟

شوف ربنا يبارك لك فيها ! نخلص من ذلك ان انت مكون رأى من الآول بس عايز الناس تطمنك !

بس أى حد يطمنك ازاى ! أنا مش عارف يعنى و هوه ما شافش العربيه ولا الدخنه دى بتطلع منين ؟

ولا لونها ايه ! ؟؟ أقولك ! خليها على البركه ! بس فيه نصيحه عايز أقولها لك ! العربيات طول ما ايدك

فيها و بتصرف عليها صح ! تمشى معاك كويس ! تسيبها لما تجيب آخرها ! المشكله بتبقى 3 أو 4 !

أنا مش متشائم بس دى نصيحة خبره 45 سنه فى السيارات !

Dr. Bolbolan

ليت الشباب يعود يوما فأخبره بما فعل المشيب بى ! ptmnlo123per1127
قديم 27-12-2009, 12:30 AM

AAAH is a jewel in the roughAAAH is a jewel in the roughAAAH is a jewel in the rough

شوف ربنا يبارك لك فيها ! نخلص من ذلك ان انت مكون رأى من الآول بس عايز الناس تطمنك !

بس أى حد يطمنك ازاى ! أنا مش عارف يعنى و هوه ما شافش العربيه ولا الدخنه دى بتطلع منين ؟

ولا لونها ايه ! ؟؟ أقولك ! خليها على البركه ! بس فيه نصيحه عايز أقولها لك ! العربيات طول ما ايدك

فيها و بتصرف عليها صح ! تمشى معاك كويس ! تسيبها لما تجيب آخرها ! المشكله بتبقى 3 أو 4 !

Dr. Bolbolan
والله يا دكتور حضرتك جبت من الاخر
انا فعلا كنت ناوى على كده وعايز شويه اطمئنان
وبالنسبه للمصارف انا والله ناوى اصرف على العربيه كأنها عيل من عيالى
بس حاليا الوضع المالى ptmnlo123per1106 والا اقولك خليها على الله
هيا دى المشكله باختصار
عايز اعمل العربيه = مفيش فلوس = مش هاعملها دلوقت = لازم حد يطمنى
معادله صعبه لكن مجبر اخاك لابطل
قديم 27-12-2009, 01:14 AM

Dr. Bolbolan
والله يا دكتور حضرتك جبت من الاخر
انا فعلا كنت ناوى على كده وعايز شويه اطمئنان
وبالنسبه للمصارف انا والله ناوى اصرف على العربيه كأنها عيل من عيالى
بس حاليا الوضع المالى ptmnlo123per1106 والا اقولك خليها على الله
هيا دى المشكله باختصار
عايز اعمل العربيه = مفيش فلوس = مش هاعملها دلوقت = لازم حد يطمنى
معادله صعبه لكن مجبر اخاك لابطل