العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA > A 516

قديم 17-12-2010, 07:07 PM
الصورة الرمزية أبوسالم
أبوسالم أبوسالم غير متواجد حالياً

أبوسالم is a jewel in the roughأبوسالم is a jewel in the roughأبوسالم is a jewel in the rough
افتراضي رد: نقطة حوار

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mmffor مشاهدة المشاركة

على السرعات البطيئة انا مكنتش قلقان و انا راكب صيني ( لحد 80 - 90) بعد كده ما اقدرش اخاطر لان الحادثة بموته!
[
طيب كل الصينى
[/COLOR

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة aboelesaad مشاهدة المشاركة

مش كل الصيني الي موجود في مصر ذات امان وثبات عالي
بس بوجه عام الصيني في منه عربيات محترمه جدا

تقبل خالص تحياتي
ممكن تعرفنا بعض هذي السيارات

قديم 17-12-2010, 08:07 PM
الصورة الرمزية abo-salama
abo-salama abo-salama غير متواجد حالياً

abo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud of

فى تطبيق معايير الامان على السيارات المنتجة 2010 وجدا أن أعلها هى السيارات الالمانية وأقلها امان هى السيارات الصينية __ مكتوب النهارده فى ملجق السيارت بالاهرام
قديم 17-12-2010, 11:01 PM
aboelesaad
Guest

للاهمية رد: نقطة حوار

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة khatemat.elmesk مشاهدة المشاركة

[

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة khatemat.elmesk مشاهدة المشاركة

[/COLOR

ممكن تعرفنا بعض هذي السيارات

عربيه زي m11 الي هي عربيتي وعن تجربه حادثه موت بعد ستر ربنا طلعت منها مفياش خربوش ولا هي حتي تضرتت جامد بالرغم انها استطمت بسور و طارت من فوق الرصيف علي ارض منخفضه علي ارتفاع متر و نصف
تحملت حادثه بشعه حصل فيها كل حاجه من لف دركسيون بعنف و انفجار كاوتش خلفي و تخميس و طيران واستطام بسور و بالارض وبدون ما تتقلب وسبحان الله تاني يوم في نفس المكان يحصل نفس الحادث بعربيه سيراتو 2010 تتقلب و الي فيها يموتو
طبعا دي اقدار بس امان ال m11 محترم لان العربيه عملت تصرفات انا استغربتها جدا
من كلبشه الفرامل و الدواسه الفرامل تنزل لوحدها و تقفل بافيز و العربيه تبطل لوحدها و الفتيس يمور لوحده
تفك المسوجر لوحدها
تكنولوجيا كمبيوتر متطوره و حاجات بسيطه بس بتنقذ فعلا بعد ستر ربنا

في عربيات تانيه زي البريليانس الي معديا ال 140 الف ودي موجوده وشوفتها بس مسوقتهاش بس بالارقام عربيه امكانيات ممتازة بس سعر مبالغ فيه حبه

عربيه زي A113 عربيه ثباتها حلو جدا هي و التيجو ال 2000 سيسي عربيتين يستاهلو اكتر من كده بكتير بتقرص بيها و انت مطن من ثبات و فرامل و بور ممتاز

الاسبرانزا تحديدا فيها هندسه ضغط هوا اكتر من ممتازة و ده عن رائي بيدلها افضليه ممتازة

تقرير من عيسي و مهندسيه
بالحرف الواحد
مجتلناش عربيه حادثه صاحبها توفي او اصابات خطيره جدا
اخرها كدمات او كسور

وعن تحليلي
قد اي العربيات دي عضمها ناشف و هندسه تصميم الهيكل ازاي يكسر في نفسه و ميكسر في الركاب و دي شوفتلها فيلم جرافيك بيوضح ده بس مش عندي دلوقتي

الصين تطورت تطور ملحوظ في وقت قياسي

تقبل خالص تحياتي
قديم 17-12-2010, 11:54 PM
shadyhelal2 shadyhelal2 غير متواجد حالياً
من انا؟: اسبيرانزاوي
التخصص العملى: محاسب بنك الشركه المصرفيه العربيه الدوليه
هواياتي: السواقه واللعب

shadyhelal2 will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة aboelesaad مشاهدة المشاركة

عربيه زي A113 عربيه ثباتها حلو جدا
طبعا انا مع ابو الاسعاد فى الكلام اللى قاله كله بس انا طبعا ههتم بالجزء الخاص بى انا شخصيا وهو عربيتى a113 انا اول لما جبت العربية دى كنت خايف منها اوى خاصة انها هاتش باك بس انا كنت فى اسكندرية بيها وطبعا كل اللى راح اسكندرية شاف الملفات بتاعة الطرق الشديدة وحب صديقى يسابق معايا بعربية لانسر 2007 وانا مسبتوش شديد معاه فى الطريق كنت جايب 170 على الطريق ده ومره واحده لقيت ملف رهيب انا اتشاهدت فيه وقلت خلاص انا مقلوب مقلوب استغربت ان العربية اخدت الملف بكل انسيابية ولا اترفعت من على الارض لحظه فى حين ان صديقى وقف بعدها وخاف يجرى تانى لانه كان هيتقلب بعربيته.