العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > منتدى الصيانة العام

منتدى الصيانة العام أى مشكلة فنية تواجهك ضعها هنا

قديم 20-06-2012, 12:46 PM
الصورة الرمزية akerima
akerima akerima غير متواجد حالياً
من انا؟: VW OLD Beetle Big FAN
التخصص العملى: Sales
هواياتي: IT

akerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond repute
افتراضي رد: دواسة البنزين علقت

ايه يا حماعة انتوا خليتوها مشكلة ليه الاخ بتاع الفيديو حاطت الدواسة الجلد تحت دواسة البنزين واللي عنده العربي حيعرف كويس ان فيه مكان غويط دواسة البنزين بتدخل فيه لما تدوس عليه للاخر فلما تحط الدواسة الجلد في المكان دا وتدوس لازم دواسة البنزين تتحاش في الدواسة الجلد وماترجعش تاني الا بعد فترة

واللي مش مصدقني يجرب - وعلي فكرة المكان تحت رجل السواق واسع جدا ايه اللي يخلي الاخ بتاع الفيديو يدخل الدواسة الجلد تحت الدواسات بالمنظر دا مع ان المكان واسع يعني لو شد الدواسة علي ورا عمرك ما حتشوفها في المكان اللي بيصور فيه دا

انا معايا اللوجان 2010 والسانديرو 2011 وعمرهم ما عملوا الحركة دي مع اني فصلت ماتورهم الاتنين اكتر من مرة

فى كل شارع فى بلادى صوت الحريه بينادى

Ashraf Kerima
قديم 20-06-2012, 02:20 PM
salahfalcon salahfalcon غير متواجد حالياً

salahfalcon is on a distinguished road

ياجماعة العيب مش في العربية المشكلة في الفرش اللي طلع تحت الدواسات
أنا كان سؤالي عن الموتور وهل كده غلط لما يوصل لأخر RPM
قديم 20-06-2012, 02:49 PM
الصورة الرمزية screamseko
screamseko screamseko غير متواجد حالياً

screamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond repute

لا عادي متقلقش طالما ثانيتين تلاته مفيش مشكله عادي

أيـــها المُشــــتكي ومــابــك داءُ .... كــُـــن جميـــلاً ترى الوجـــودَ جميـــلا

محمد الرويعي

قديم 20-06-2012, 03:24 PM
الصورة الرمزية akerima
akerima akerima غير متواجد حالياً
من انا؟: VW OLD Beetle Big FAN
التخصص العملى: Sales
هواياتي: IT

akerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة salahfalcon مشاهدة المشاركة

ياجماعة العيب مش في العربية المشكلة في الفرش اللي طلع تحت الدواسات
أنا كان سؤالي عن الموتور وهل كده غلط لما يوصل لأخر RPM

لا يا باشا مش غلط علي الماتور ولا حاجة العربية فيها نظام امان عشان لما ال RPM يوصل للريد زون الماتور يوطي لوحده ودا اللي بيسموه تفصيل الماتور زي ما حضرتك شفت في الفيديو ان الماتور صوتة بيعلي ويوطي طول ما الدواسة تحت ودا يخلي الماتور يعالج كون عدد لفاتة وصلت للريد زون بدون ما يحصلة مشاكل وعموما فيه مدرسة بتقول انك بعد ما تعمل ال 5000 الاولي عشان تفتح الماتور وتخليه كويس لازم تفصل الماتور كام مرة والموضوع يبقي مفيد مش مضر

فى كل شارع فى بلادى صوت الحريه بينادى

Ashraf Kerima
قديم 21-06-2012, 03:53 AM
الصورة الرمزية sayed2077
sayed2077 sayed2077 غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مش فارس ولا فتى احلام انا زحمة وربكه وشغل جنان
التخصص العملى: طالب هندسة قسم اتصالات
هواياتي: الكمبيوتر و السيارات

sayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة akerima مشاهدة المشاركة

لا يا باشا مش غلط علي الماتور ولا حاجة العربية فيها نظام امان عشان لما ال RPM يوصل للريد زون الماتور يوطي لوحده ودا اللي بيسموه تفصيل الماتور زي ما حضرتك شفت في الفيديو ان الماتور صوتة بيعلي ويوطي طول ما الدواسة تحت ودا يخلي الماتور يعالج كون عدد لفاتة وصلت للريد زون بدون ما يحصلة مشاكل وعموما فيه مدرسة بتقول انك بعد ما تعمل ال 5000 الاولي عشان تفتح الماتور وتخليه كويس لازم تفصل الماتور كام مرة والموضوع يبقي مفيد مش مضر
يعنى ايه يفصل ماتور ؟؟؟؟

جروب رابطه هيونداى اكسيل على
Facebook
اضغط هنا
-------------------------
للبيع قطع غيار السيارة هيونداى اكسيل
وكل السيارات الكورى
اضغط هنا
--------------------------
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
اللهم اغفر للمؤمنين والمؤمنات والمسلمين والمسلمات الاحياء منهم والاموات

سيد عصام