العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT

رينو RENAULT RENAULT شريك اساسى مع نيسان اليابانية وتحتل المركز الرابع عالمياً تحت قيادة كارلوس غصن اشهر الموديلات سينيك كليو ميجان

قديم 02-10-2009, 08:25 PM
aymansour aymansour غير متواجد حالياً

aymansour is a jewel in the roughaymansour is a jewel in the roughaymansour is a jewel in the roughaymansour is a jewel in the rough
افتراضي رد: رينو سيمبول ..

رأيي ان السيمبول افضل لعدة اسباب
1- السيمبول فرنسي تقفيل تركي اما النيو اكسنت كوري لكن المشكلة ان التوكيل مابيسبش عربية من غير مايحط بصمته عليها (ناس كتير بتشتكي بسبب الحاجات اللي بيعملها التوكيل
2-السيمبول اقتصادية اكتر في استهلاك الوقود
3-النيو أكسنت قطع غيارها ارخص لكن السيمبول قطع غيارها معمرة أكثر (تقريبا الحسبة متساوية )

لكن في اذا كنت بتفكر تبيعها قبل خمس سنيين فالافضل تشتري النيو أكسنت لان اعادة البيع في صالح النيو أكسنت
بس بدء انتشار الرينو اللوجان ممكن يغير خريطة السوق خلال الفترة القادمة
قديم 08-10-2009, 10:50 PM
الصورة الرمزية flashfox
flashfox flashfox غير متواجد حالياً
من انا؟: fox

flashfox is a glorious beacon of lightflashfox is a glorious beacon of lightflashfox is a glorious beacon of lightflashfox is a glorious beacon of lightflashfox is a glorious beacon of light

العربية جميلة وتستحق ولو عاوز تقرير مفصل قولي و إن شاء الله اعملك واحد

التعديل الأخير تم بواسطة POP EL GAMED ; 08-10-2009 الساعة 11:25 PM سبب آخر: نرجو من العضو التأكد من طريقه كتابه لفظ الجلاله
قديم 15-10-2009, 05:05 PM
aymansour aymansour غير متواجد حالياً

aymansour is a jewel in the roughaymansour is a jewel in the roughaymansour is a jewel in the roughaymansour is a jewel in the rough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة flashfox مشاهدة المشاركة

العربية جميلة وتستحق ولو عاوز تقرير مفصل قولي و إن شاء الله اعملك واحد
ياريت ياباشا لو ممكن تفيذنا بالتقرير بس يكون تقرير تحفة ذي تقرير اللوجان يكون ليك الثواب لاني توكلت على الله وماشى في اجراءات شراء السيمبول بالتقسيط ان شاء الله
قديم 12-06-2010, 10:36 PM
elgdawy2007 elgdawy2007 غير متواجد حالياً
من انا؟: الجداوى
التخصص العملى: سياحه وكمبيوتر
هواياتي: السياحه

elgdawy2007 has a spectacular aura aboutelgdawy2007 has a spectacular aura aboutelgdawy2007 has a spectacular aura about

موضوع السيمبول يا جماعه فيه حاجه غامضه جدا غير معروفه لغايه وقتنا هذا لان الوكيل نفسه فى اهرام يوم الجمعه 11/6/2010 عارض مجموعه سيارات رينو بدون وجود السياره المذكوره دى خالص وبرغم كده المصريه عارضاها فى نفس الصحيفه وفى نفس التاريخ وبسعر 77000 وكاتبين ان السعر ده قبل الخصم الستم معى انه مش غريبه شويه ان توكيل زى رينو مش ذاكر اى معلومه عن السياره دى بالزات وجايب باقى السيارات المعروضه فى مصر لسنه 2010؟؟؟؟؟
قديم 23-06-2010, 12:13 PM
anass.sh anass.sh غير متواجد حالياً

anass.sh will become famous soon enough

أنا عندي سيمبو من تاريخ 16/5/2010 وصار عندي خبرة بسيطة فيها وأي استفسار أنا جاهز اذا بعرف جوابوا وبشكل عام السيارة رائعة وميكانيكها ممتاز جدا"وإقتصادية مع بعض الملاحظات اللي سجلتها عليها إذا بتحب بعطيق تقرير كام عنها أو أي شي محدد لعيونك وعن تجربة شخصية واله يوفقك .