العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT

رينو RENAULT RENAULT شريك اساسى مع نيسان اليابانية وتحتل المركز الرابع عالمياً تحت قيادة كارلوس غصن اشهر الموديلات سينيك كليو ميجان

قديم 28-03-2011, 10:17 AM
الصورة الرمزية akerima
akerima akerima غير متواجد حالياً
من انا؟: VW OLD Beetle Big FAN
التخصص العملى: Sales
هواياتي: IT

akerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ايوة اخويا و أبن عمى ..... بس الرينو هى أمى

اتفش براحتك يا مان ولا يهمك - انت معاك حق في كل اللي قلتة وانا من الناس اللي كانت الرينو بالنسبة لي عربية مش قد كده للسمعة السيئة اللي كانت الميجان واخداها في مصر لكن بعد ماركبت اللوجان حسيت فعلا بقيمة هذه الماركة الجميلو وقد اية الناس دي بتعمل عربيات حلوه مع اني طول عمري راكب VW بانواعها من البيتل للجولفات عموما ومكنتش مقتنع بعربيات غيرها ايا كانت احب اطمنك ان فعلا ممكن تكون الرينو مش واخده حقها في مصر لكن مع انتشار مراكز الخدمة وقطع الغيار واللوجان والسانديرو في البلد اظن ان الكلام ده حيختلف ومتهيالي اللي انا شايفة في اسكندرية بانتشار كل موديلات الرينو بانواعها انتشار جامد حتي اني اظن ان نص البلد بقت رينو - تحت بيتنا بس فية ماشاء الله 5 رينو لوجان من غير عربيتي وكلهم رمادي غامق لدرجة اني بقيت اتلغبط مابينهم - فده مؤشر جيد ودا ان دل فانة يدل علي ان الرينو شركة محترمة وابتدت الناس تدرك الموضوع ده

مصر هي امي ..................... والرينو مرات ابويا ....................... عشان مصر متزعلش

فى كل شارع فى بلادى صوت الحريه بينادى

Ashraf Kerima
قديم 04-04-2011, 02:30 PM
الصورة الرمزية RENAULT 18
RENAULT 18 RENAULT 18 غير متواجد حالياً

RENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond repute

اتفش براحتك يا مان ولا يهمك - انت معاك حق في كل اللي قلتة وانا من الناس اللي كانت الرينو بالنسبة لي عربية مش قد كده للسمعة السيئة اللي كانت الميجان واخداها في مصر لكن بعد ماركبت اللوجان حسيت فعلا بقيمة هذه الماركة الجميلو وقد اية الناس دي بتعمل عربيات حلوه مع اني طول عمري راكب VW بانواعها من البيتل للجولفات عموما ومكنتش مقتنع بعربيات غيرها ايا كانت احب اطمنك ان فعلا ممكن تكون الرينو مش واخده حقها في مصر لكن مع انتشار مراكز الخدمة وقطع الغيار واللوجان والسانديرو في البلد اظن ان الكلام ده حيختلف ومتهيالي اللي انا شايفة في اسكندرية بانتشار كل موديلات الرينو بانواعها انتشار جامد حتي اني اظن ان نص البلد بقت رينو - تحت بيتنا بس فية ماشاء الله 5 رينو لوجان من غير عربيتي وكلهم رمادي غامق لدرجة اني بقيت اتلغبط مابينهم - فده مؤشر جيد ودا ان دل فانة يدل علي ان الرينو شركة محترمة وابتدت الناس تدرك الموضوع ده

مصر هي امي ..................... والرينو مرات ابويا ....................... عشان مصر متزعلش
و الله أنت زى العسل يا أستاذ akerima .............

ربنا يباركلك فى عربيتك و يحميها من العين و يديك خيرها و يكفيك شرها يا رب العالمين ..........

تحياتى ::::::::::::::::::::::::: ::::::

That is My Renault

قديم 04-04-2011, 02:59 PM
الصورة الرمزية د.كمال
د.كمال د.كمال غير متواجد حالياً
من انا؟: حبيب الكل
التخصص العملى: طبيب اسنان
هواياتي: القراة

د.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond repute

انا كان معايا رينو اوبتيما ....بصراحه من انظف العربيات وظلت معايا 6سنوات ولم اصرف عليها شيئ غير كبالن فقط غيرتهم ومره واحده فقط ....
بصراحه ماركه رينو من انظف الماركات وبستغرب من الشعب المصرى إللى بيفضل الكورى على هذه الماركه .
ولما جيت ابيعها حسيت ان الناس خايفه منها إللى يقول مالهاش قطع غيار وإللى يقول هتخرب بيتى فى قطع الغيار ....مع ان قطعه الغيار إللى بتتحط فى الرينو مبترجعلهاش تانى ومعمره ووجدت صعوبه كبيره فى بيعها وبعتها برخيص وبندم انى بعتها والان كنت اتمنى انها تفضل معايا واريح بيها عربيتى .
مشكله الرينو فى اعاده البيع بتنزل النص ..............حاجه غريبه .

بلدنا فى القلوب متشاله ومهما تضيق عليها الحاله ولادها قدها ورجاله
قديم 04-04-2011, 03:50 PM
الصورة الرمزية RENAULT 18
RENAULT 18 RENAULT 18 غير متواجد حالياً

RENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond repute

انا كان معايا رينو اوبتيما ....بصراحه من انظف العربيات وظلت معايا 6سنوات ولم اصرف عليها شيئ غير كبالن فقط غيرتهم ومره واحده فقط ....
بصراحه ماركه رينو من انظف الماركات وبستغرب من الشعب المصرى إللى بيفضل الكورى على هذه الماركه .
ولما جيت ابيعها حسيت ان الناس خايفه منها إللى يقول مالهاش قطع غيار وإللى يقول هتخرب بيتى فى قطع الغيار ....مع ان قطعه الغيار إللى بتتحط فى الرينو مبترجعلهاش تانى ومعمره ووجدت صعوبه كبيره فى بيعها وبعتها برخيص وبندم انى بعتها والان كنت اتمنى انها تفضل معايا واريح بيها عربيتى .
مشكله الرينو فى اعاده البيع بتنزل النص ..............حاجه غريبه .
عندك حق والله ....... الناس فى مصر لها معتقدات غريبة فى السيارات ..........

ربنا يباركلك فى الجاك و يحميهالك من العين .........

تحياتى ::::::::::::::::::::::::: ::::::::::::::::::::::::

That is My Renault

قديم 04-04-2011, 04:21 PM
hyundai2005 hyundai2005 غير متواجد حالياً
من انا؟: احمد حمدي
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: قياده ومتابعه السيارات

hyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond repute

كفايه ان الرينو نزلت عربيه اسمها الميجان يبقي غصب عن الكل العربيه اللي تحمل علامه الرينو لازم تحترم

مع تحفظي علي موديل اللوجان بالذات مش عارف ليه مش قادر احبها ابدا