العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT

رينو RENAULT RENAULT شريك اساسى مع نيسان اليابانية وتحتل المركز الرابع عالمياً تحت قيادة كارلوس غصن اشهر الموديلات سينيك كليو ميجان

قديم 22-10-2012, 09:41 AM
linatrix linatrix غير متواجد حالياً
من انا؟: مهندس نظم عاشق للسيارات
التخصص العملى: مهندس نظم معلومات
هواياتي: المحركات

linatrix has much to be proud oflinatrix has much to be proud oflinatrix has much to be proud oflinatrix has much to be proud oflinatrix has much to be proud oflinatrix has much to be proud oflinatrix has much to be proud oflinatrix has much to be proud of
افتراضي رد: ستيب واى اه ولا لا ؟

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة 7uda مشاهدة المشاركة

لا تشتريها نصيحه لك اشتري الصني احسن و افخم و كماليات اكتر بلا رينوه بلا بتاع دي عربيات اي كلام ماعدا الموديلات الفلوانس و الكليو و الميجان والداستر طبعا
طيب ممكن حضرتك توضح ليه هى وحشه او الصنى احسن ؟ و متنساش ان الصنى الجديده تقفيل مصرى و 40% من مكوناتها مصريه بدون النظر الى فرق السعر الى هو حوالى 15000
قديم 22-10-2012, 10:57 AM
الصورة الرمزية sherifabden
sherifabden sherifabden غير متواجد حالياً

من انا؟: انا شريف عابدين السيد عاشق السيارات
التخصص العملى: طالب في الصف الاول الثانوي
هواياتي: قيادة وتجربة السيارات وممارسة الرياضه

sherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond repute

الستيبواي دي عربية محترمة جدا جدا وملهاش حل وتحفة

الاجابة عن جميع استفساراتكم حول السيارات وانواعها
يرجى التواصل على الفيس بوك
https://www.facebook.com/profile.php...46&ref=tn_tnmn
قديم 23-10-2012, 02:24 AM
&yaso &yaso غير متواجد حالياً

&yaso is on a distinguished road

انا كمان حجزتها من الطارق وبعد محجزتها كنت بفكر ارجع فى كلامى عشان بصراحة هى من جو مفهلش حاجة لاكن شكلها من برة عجبنى اوى وخصوصا انها عالية وشكلها من برة يدى اكتر من سعرها لدرجة انى قبل محجزها مكنتش بسئل عاليها عشان كان شكلها غالى بس بردو مضيقة ان من جوا فى حبة حاجات بيخة انا حجزا الفضى ومش شيفاة انو وحش بس بجد عايزة اعرف هى كويسة ولا ارجع فى كلامى واشترى حاجة تانية ياريت لو حد مجربها يفدنا وشكرااا
قديم 23-10-2012, 02:37 AM
د/محمود عبدالمقصود د/محمود عبدالمقصود غير متواجد حالياً
من انا؟: د/ محمود رجب .... عاشق للسيارات الامريكيه gmc ford chevy و ليست الكوريه التي تدعي الامريكيه

د/محمود عبدالمقصود is a splendid one to beholdد/محمود عبدالمقصود is a splendid one to beholdد/محمود عبدالمقصود is a splendid one to beholdد/محمود عبدالمقصود is a splendid one to beholdد/محمود عبدالمقصود is a splendid one to beholdد/محمود عبدالمقصود is a splendid one to behold

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة linatrix مشاهدة المشاركة

طيب ممكن حضرتك توضح ليه هى وحشه او الصنى احسن ؟ و متنساش ان الصنى الجديده تقفيل مصرى و 40% من مكوناتها مصريه بدون النظر الى فرق السعر الى هو حوالى 15000
الصراحة العربيه يباني و عفشتها ميه ميه و تتحمل و التكيييف و العزل اعتقد انه حيكون احسن من الستيب واي و بعدين على الاقل لما الواحد يشتري عربيه جديده يحب لما يركبها يحس انها فخمه من جوه لأنه مش حيركب من بره وده عمره ما حيتحقق مع الستيب واي و في حاجه احسن اشتري فولكس فاجن جيتا 2004 بالسعر ده احسن مليون مررررة من العربيتين الصني و الستيب واي
قديم 23-10-2012, 12:28 PM
linatrix linatrix غير متواجد حالياً
من انا؟: مهندس نظم عاشق للسيارات
التخصص العملى: مهندس نظم معلومات
هواياتي: المحركات

linatrix has much to be proud oflinatrix has much to be proud oflinatrix has much to be proud oflinatrix has much to be proud oflinatrix has much to be proud oflinatrix has much to be proud oflinatrix has much to be proud oflinatrix has much to be proud of

بصى هى العربيه نفس اللوجان يعنى لو فى شكاوى من اللوجان يبقى فى شكاوى في ستيب واى
بالنسبه للون اولا هى ازواق بس رائى الشخصى الفضى اوحش لون فيها و مبين اى عيب فيها نصحتى ليكى خدى الاحمر و لو قالك مفيش ده عشان عايز يخلص الفضى الى عنده عشان معلهوش اقبال الناس بتاخدالاحمر و الفرانى بصراحه اللونين دول مخلين شكلها تحفهااااااااااا ان بعد ما شوفت الفضى كنت حلغى الحجز
ربنا يوفقك