العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو لوجان Logan

رينو لوجان Logan The Dacia Logan is a car produced jointly by the French manufacturer Renault and its subsidiary Dacia of Romania. It is manufactured at Dacia's automobile plant in Mioveni, Romania, in Colombia, Brazil, Russia, Morocco, Iran, India and South Africa. It is also marketed as the Renault Logan, Nissan Aprio or Tondar 90 depending on the existing presence or positioning of the Renault brand.

قديم 13-10-2011, 10:50 AM
ahmednm21 ahmednm21 غير متواجد حالياً

ahmednm21 is on a distinguished road
افتراضي رد: ساعدوني بلييييييز يا لوجانويه يامحترمين

عن تجربه اللوجان اعلى من اللانوس وحاول تجرب بنفسك او حاول تلاقى العربيتين قريبين من بعض وانت هاتلاحظ بنفسك .. علشان مادوخش نفسك مع الكاتالوجات ... التجربة والرؤية بالعين افضل وربنا يهديك للى فيه الخير ليك أن شاء الله
قديم 13-10-2011, 11:08 AM
الصورة الرمزية حسام البورسعيدى
حسام البورسعيدى حسام البورسعيدى غير متواجد حالياً
من انا؟: م.حسام راشد
التخصص العملى: civil engineer
هواياتي: خبير فى قيادة وميكانيكا السيارات / التجارة

حسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond repute

ايه ده ؟؟!!

اللوجان اعلى طبعا من غير ادنى شك ..

انا الحمد لله من يوم ما جبتها ما حكتش فى اى مطب بيها ...

وبعدين مفيش اى وجه مقارنة بين اللوجان والانوس .. الافضلية لللانوس بس فى قطع الغيار فقط لا غير ..

رحـــمـــــــــــة الله عـــلــــــيـــــــك يا حــبـيـبـنــــــــا

ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــ

قديم 13-10-2011, 07:16 PM
walidelwahsh
Guest

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hf2m2002 مشاهدة المشاركة

اولا اشكرك ياوليد بك على سرعة ردك ولكن لو حضرتك دخلت على اللنك ده حاتحتار زيي http://www.almansour.com.eg/Passenge...fications.aspx
يشرفني ردك والتعرف على حضرتك وياريت بعد ماتدخل اللنك تقولي ايه تعليقك ياااااااااااااريت:08da300 846c84943ae1:08da300846c8 4943ae1

والله مش عارف انا احترت نفس حيرتك
ماهو ادنى ارتفاع عن الارض
وبعدين ماهو فية جدول تاني في الابعاد زي ماقولتلك
بصراحة مش عارف دي معناها ايه
وبعدين لاحظن ان الاوبترا الرقم دا عندها اقل من الانوس
ازاي مش عارف وكمان الكروز القيمه بتاعتها طلعت اقل كمان
ايه بقى الرقم او الوصف دا يقصد بيه ايه الله اعلم؟

التعديل الأخير تم بواسطة walidelwahsh ; 13-10-2011 الساعة 07:39 PM
قديم 13-10-2011, 08:19 PM
الصورة الرمزية hf2m2002
hf2m2002 hf2m2002 غير متواجد حالياً
من انا؟: مهندس / حسام الجلاب
التخصص العملى: مهندس كمبيوتر

hf2m2002 is a jewel in the roughhf2m2002 is a jewel in the roughhf2m2002 is a jewel in the rough

[QUOTE=walidelwahsh;531940]
والله مش عارف انا احترت نفس حيرتك
ماهو ادنى ارتفاع عن الارض
وبعدين ماهو فية جدول تاني في الابعاد زي ماقولتلك
بصراحة مش عارف دي معناها ايه
وبعدين لاحظن ان الاوبترا الرقم دا عندها اقل من الانوس
ازاي مش عارف وكمان الكروز القيمه بتاعتها طلعت اقل كمان
ايه بقى الرقم او الوصف دا يقصد بيه ايه الله اعلم؟

عرفت بقه يا استاذ وليد انا محتار ليه............اصلي انا شرايا للعربية دي متوقف على ارتفاعها وانا ممكن اضحي بأي اوبشن الا ارتفاع السيارة ودي اهم حاجة بالنسبة لي كامل تحياتي لحضرتك ولكل من شارك برد
قديم 13-10-2011, 08:39 PM
الصورة الرمزية azzat 55
azzat 55 azzat 55 غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد عزت
التخصص العملى: مدير شركة مقاولات متخصصة فى العزل الحرارى والمائى

azzat 55 has a reputation beyond reputeazzat 55 has a reputation beyond reputeazzat 55 has a reputation beyond reputeazzat 55 has a reputation beyond reputeazzat 55 has a reputation beyond reputeazzat 55 has a reputation beyond reputeazzat 55 has a reputation beyond reputeazzat 55 has a reputation beyond reputeazzat 55 has a reputation beyond reputeazzat 55 has a reputation beyond reputeazzat 55 has a reputation beyond repute

بص يا باشا أنا هقولك على تجربة شخصية أنا معى لوجان واكثر من مرة كنت مركب فيها أربعة أشخاص ورا وبمشى بيها لمسافات طويلة يعنى عديت على كل المطبات بأنواعها وبصراحة لم تحتك بأى مطب وبسرعة عادية ومتهيألى أنت عمرك ما هتركب اكثر من اربع أشخاص ورا
وان شاء الله ربنا يهديك للأختيار السليم