العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Accent Verna RB اكسنت فيرنا

Accent Verna RB اكسنت فيرنا Hyundai Accent - Verna - RB جميع اجيال اكسنت وفيرنا Hyundai Accent - فيرنا الجيل 2 Hyundai Accent - اكسنت الجيل 1 Hyundai Accent - نيواكسنت الجيل 3 Hyundai Accent - اكسنت ار بى RB الجيل 4

قديم 21-04-2011, 09:17 PM
654321 654321 غير متواجد حالياً

654321 is on a distinguished road
للاهمية عندى مشكله فى فيرنا 2011 مانيوال كامله

السلام عليكم
انا عندى مشكله فى سياره فيرنا جديده 2011 مانيوال كامله و كنت عايز اعرف هى فى عربيتى بس و لا فى كل العربيات اللى فى نفس الموديل:
1- صوت الموتور بيعلى عند 2300 rpm و بحس انه عالى زياده عن اللزوم و بيزيد مع زياده ال rpm
2- فى خشونه فى الفتيس مع الغيار الاول و التانى
3- فى صوت تصفير مع الغيار الاول و خصوصا لما ادوس بنزين بيبان اكتر بس الصوت مش من الموتور لان لما بدوس دبرياج بسمع صوت الموتور بس من غير صوت التصفير. و الصوت ده مع الغيار الاول بس
4- سحب العربيه وحش اوى. مقارنته بموديل 2010 و 2009 و مش عارف ده عادى و للا انا عندى حاجه

السياره عامله دلوقتى 1400 كم تقريبا و كل المشاكل دى من اول ما ركبت العربيه و طبعا انا قلتلهم فى صيانيه الالف على الكلام ده و قالولى تم فحص السياره و مافيش مشكله. بس طبعا انا حاسس بالمشاكل دى كلها.
ياريت خبراء الفيرنا يساعدونى و عايز اعرف رأى اللى معاهم نفس الموديل فى الموضوع

معلش طولت عليكو شويه......

شكرا..
احمـــــــــــــد
قديم 22-04-2011, 12:17 AM
الصورة الرمزية ahmedShafie
ahmedShafie ahmedShafie غير متواجد حالياً
التخصص العملى: اعمال حره
هواياتي: السيارات والكمبيوتر

ahmedShafie is a glorious beacon of lightahmedShafie is a glorious beacon of lightahmedShafie is a glorious beacon of lightahmedShafie is a glorious beacon of lightahmedShafie is a glorious beacon of lightahmedShafie is a glorious beacon of light
افتراضي رد: عندى مشكله فى فيرنا 2011 مانيوال كامله

ان شاء الله خير والاخوة يعطوك الافاده والف مبروك

ابو حماده
قديم 22-04-2011, 12:40 AM
بحر الحياه بحر الحياه غير متواجد حالياً
التخصص العملى: محاسب

بحر الحياه will become famous soon enoughبحر الحياه will become famous soon enough

مساء الفل يا احمد
انا حسيت ان انا اللى عامل الموضوع ده مش انت لان عربيتى نفس عربيتك بالظبط موديل 2011 فول اوبشن مانوال وعامله برده لحد دلوقتى 1400 كم مش غريبه و كل المشاكل دى بالظبط عندى بالذات السفاره اللى فى الاول مجننانى وانا لو بصيت على مشاركاتى هتلاقينى كاتب مشاركه فى نفس الموضوع
بس انا السحب عندى كويس او انا حاس سانه كويس لانى كنت راكب 128 قبلها فاكيد هحس بفرق كبير جدا مهما كان وفى صيانه الاف قاوليلى ده صوت عادى بس انا مش مقتنع
عارف انا عملت ايه
رحت للميكانيكى اللى كنت بعمل عنده العربيه القديمة هو ميكانيكى عجوز ودئرم
سمعته الصوت بتاع الصفاره اللى ف الاول بس اكدلى ان ده صوت فتيس خشن ومالوش غير حل من الاتنين الاول تغير زيت الفتيس بزيت اتقل من اللى فيه فيكتم الصوت والتانى تروح تدوحر معاهم لحد ما يغيرولك الفتيس وبما انك فى الضمان لسه جديد يبقى التانى هو الصح
فحجزت ميعاد صيانه الجمعه اللى جايه 29 ابريل وناوى اتنحلهم فى الموضوع ده
لو عايز انا عندى اقتراح احجز انت كمان صيانه نفس اليوم وتعالى نتفق ونروح مع بعض ونشكل مركز قوة وتكتل ضدهم لو موافق قولى نتفق مع بعض
ملحوظه اوعى تقولى ان عربيتك انت كمان لونها فيرانى عشان كده هيبقى انت معاك عربيتى ولا ايه هههههههههههههههههههههه منتظر ردك
قديم 22-04-2011, 01:24 AM
Dr KeNaWy Dr KeNaWy غير متواجد حالياً

Dr KeNaWy is a jewel in the roughDr KeNaWy is a jewel in the roughDr KeNaWy is a jewel in the rough

وتتوالى مشاكل غبور وهيونداى
تنحوا عشان يغيروا الفتيس
لى تجربة لم تنتهى بعد مع جهاز حماية المستهلك
قديم 22-04-2011, 03:01 AM
بحر الحياه بحر الحياه غير متواجد حالياً
التخصص العملى: محاسب

بحر الحياه will become famous soon enoughبحر الحياه will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Dr KeNaWy مشاهدة المشاركة

وتتوالى مشاكل غبور وهيونداى
تنحوا عشان يغيروا الفتيس
لى تجربة لم تنتهى بعد مع جهاز حماية المستهلك
عارفها بس هما لحد دلوقتى محلوش مشكلتك طب ليه