العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى

Hyundai هيونداى Hyundai General Discussion Forum هيونداى من انجح الشركات الكورية وازاد نجاحها وانتشارها بعد ان ضمت اليها شركة كيا الكورية ايضاً من اهم موديلاتها ( اكسيل - فيرنا - اكسنت - ماتريكس - النترا - سوناتا - جينسيس )

قديم 17-09-2011, 02:52 PM
الصورة الرمزية mohamed selem
mohamed selem mohamed selem غير متواجد حالياً
التخصص العملى: جرافيك ديزين
هواياتي: الكمبيوتر و متابعه اخبار السيارات

mohamed selem has a reputation beyond reputemohamed selem has a reputation beyond reputemohamed selem has a reputation beyond reputemohamed selem has a reputation beyond reputemohamed selem has a reputation beyond reputemohamed selem has a reputation beyond reputemohamed selem has a reputation beyond reputemohamed selem has a reputation beyond reputemohamed selem has a reputation beyond reputemohamed selem has a reputation beyond reputemohamed selem has a reputation beyond repute
افتراضي رد: زود الف جنيه علي اي فينا و ستحصل علي زجاج فاميه ( من التوكيل فقط )

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mr.Mamo مشاهدة المشاركة

قطع غيار اللوجان مولعه بس يا ريت كانت صيانتها وقطع غيارها رخيصه
مكانش حد فكر كتير

بجد عربيه محترمه
قطع غيار اللوجان دلوقتي في المتناول واصبحت منتشره بمقارنتها بالفرنا مثلا فهي اغلي من الفرنا ودلوقتي وصلت لاسعار قطع غيار الياباني وسنه بالكتير وهتنزل لما توصل للكوري عشان العربيه في زياده مستمره في الشارع المصري والمفاجئه انها نزلت الاقاليم بزياده رهيبه
وعلي فكره يا استاذ محمود شهاده حضرتك للوجان زودتها اكتر واكتر في نظري بالذات من واحد خبره زي حضرتك

قديم 29-09-2011, 10:44 AM
الصورة الرمزية Mr.Mamo
Mr.Mamo Mr.Mamo غير متواجد حالياً

مدير مبيعات - جنرال أوتوموتيف
التخصص العملى: منسق مبيعات سيارات
هواياتي: العاب الكمبيوتر الجماعية(كره القدم )

Mr.Mamo has a reputation beyond reputeMr.Mamo has a reputation beyond reputeMr.Mamo has a reputation beyond reputeMr.Mamo has a reputation beyond reputeMr.Mamo has a reputation beyond reputeMr.Mamo has a reputation beyond reputeMr.Mamo has a reputation beyond reputeMr.Mamo has a reputation beyond reputeMr.Mamo has a reputation beyond reputeMr.Mamo has a reputation beyond reputeMr.Mamo has a reputation beyond repute

انا مجربتهاش علي فكره
بس ناس كتير شكروالي فيها
وناس ثقه

Mr / Mahmoud Gamal
استشاري عام و مدير مبيعات سيارات
mahmoud_gamal_1000@yahoo. com

للتعاقد وشراء ( أي سياره ) الرجاء الالتزام بمواعيد الاتصال
نيسان : ا / فكري الحلوجي 01223311114

هيونداي
و شيفروليه
و اوبل
وجيلي ومازدا
: ا/ احمد دعباس 01210301121

( الاتصال من الساعه العاشره صباحا وحتي العاشره مساء ماعدا يوم الجمعه )
قديم 01-10-2011, 11:26 PM
Ramy7_7 Ramy7_7 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: الديكورات

Ramy7_7 is on a distinguished road
عاجل رد: زود الف جنيه علي اي فينا و ستحصل علي زجاج فاميه ( من التوكيل فقط )

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
لو سمحت يا أستاذ محمود كنت عايز أستفسر عن حاجتين في الفيرنا
1- هو الزجاج الفاميه كامل بمعنى أنه موجود في الأربع أبواب في العربية والزجاج الخلفي ولا هيكون الفاميه في البابين اللي ورا بس مع الزجاج الخلفي ؟
2- تاني حاجة أنا سمعت إن الكاسيت بتاع الفيرنا 2012 بقى GStar و السماعات بقيت جولدي حقيقي الكلام ده؟
يعني هو بعد ما كانت بكاسيت وسماعات كين وود تنزل للدرجة دي لماركة رضيئة كدا (دا لو الكلام اللي سمعته مظبوط)
ولو تتقبلو رأئي الشخصي في الرينو لوجان
بصراحة ما ينفعش تتقارن بفيرنا نهائياً ده فرق السماء بالأرض
اللوجان بالنسبة للفيرنا صفر على الشمال شكلاً وموضوعا وتفصيلاً
حرام نظلم الفيرنا لما نساويها باللوجان
قديم 02-10-2011, 12:47 AM
MOSTAFA SALLAM MOSTAFA SALLAM غير متواجد حالياً

MOSTAFA SALLAM is a glorious beacon of lightMOSTAFA SALLAM is a glorious beacon of lightMOSTAFA SALLAM is a glorious beacon of lightMOSTAFA SALLAM is a glorious beacon of lightMOSTAFA SALLAM is a glorious beacon of lightMOSTAFA SALLAM is a glorious beacon of light

فعلا والله اللى يقارن الفيرنا باللوجان يبقى بيقارن وزن الريشة بوزن الديك و احنا بنظلم اللوجان لما بنقارنها بالفيرنا لأن اللوجان تتفوق على الفيرنا فى كل حاجة ما عدا قوة الموتور و التسارع بصراحة انا مش شايف حاجة حلوة فى الفيرنا غير موتورها الجبار و سحبها الرائع بس يا خسارة الحلو مبيكلمش لأن مينفعش تعدى بالفيرنا 120 انما اللوجان بتجيب 180 و انا عن نفسى جبت بيها 190 و كان الثبات ما شاء الله رائع .
حاجة اخيرة اللوجان لو كانت نازلة بجمارك مكنش سعرها قل عن 85000 جنيه و دة حقها الصراحة .:w:w 6w2005041122053268

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Ramy7_7 مشاهدة المشاركة

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
لو سمحت يا أستاذ محمود كنت عايز أستفسر عن حاجتين في الفيرنا
1- هو الزجاج الفاميه كامل بمعنى أنه موجود في الأربع أبواب في العربية والزجاج الخلفي ولا هيكون الفاميه في البابين اللي ورا بس مع الزجاج الخلفي ؟
2- تاني حاجة أنا سمعت إن الكاسيت بتاع الفيرنا 2012 بقى GStar و السماعات بقيت جولدي حقيقي الكلام ده؟
يعني هو بعد ما كانت بكاسيت وسماعات كين وود تنزل للدرجة دي لماركة رضيئة كدا (دا لو الكلام اللي سمعته مظبوط)
ولو تتقبلو رأئي الشخصي في الرينو لوجان
بصراحة ما ينفعش تتقارن بفيرنا نهائياً ده فرق السماء بالأرض
اللوجان بالنسبة للفيرنا صفر على الشمال شكلاً وموضوعا وتفصيلاً
حرام نظلم الفيرنا لما نساويها باللوجان
قديم 02-10-2011, 07:33 AM
Ramy7_7 Ramy7_7 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: الديكورات

Ramy7_7 is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MOSTAFA SALLAM مشاهدة المشاركة

فعلا والله اللى يقارن الفيرنا باللوجان يبقى بيقارن وزن الريشة بوزن الديك و احنا بنظلم اللوجان لما بنقارنها بالفيرنا لأن اللوجان تتفوق على الفيرنا فى كل حاجة ما عدا قوة الموتور و التسارع بصراحة انا مش شايف حاجة حلوة فى الفيرنا غير موتورها الجبار و سحبها الرائع بس يا خسارة الحلو مبيكلمش لأن مينفعش تعدى بالفيرنا 120 انما اللوجان بتجيب 180 و انا عن نفسى جبت بيها 190 و كان الثبات ما شاء الله رائع .
حاجة اخيرة اللوجان لو كانت نازلة بجمارك مكنش سعرها قل عن 85000 جنيه و دة حقها الصراحة .:w:w 6w2005041122053268
تلاقي اللوجان لما جبت بيها 190 (ده على كلامك) أكيد طلعت لسانها منك وجالها كرشت نفس
وبعدين هو مقياس الأعتماديه عندك في العربيات السرعة العالية
وبعدين دي فئة أصلا المفروض محدش يوصل بيها للسرعات دي لأنها مش مهيئة لكده
وبعدين وزن ريشة إيه ووزن ديك إيه العربيات اللي في الفئة دي طبيعي جدا مع زيادة سرعتها تقل وزنها وخصوصا لأنها عربيات مصنفة من فئة السيدان الصغيرة
وبعدين لو على موضوع السرعة أنا قافل الأمبير بتاع الفيرنا لحد ما عدا الــ 200 وللأسف هو ده أخر حاجة فيه ومرضيتش أزود عن كده عشان ما يفوتش ويلف لفتين
لوجان مين بس
صلي على اللي يشفع فيك