العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو لوجان Logan

رينو لوجان Logan The Dacia Logan is a car produced jointly by the French manufacturer Renault and its subsidiary Dacia of Romania. It is manufactured at Dacia's automobile plant in Mioveni, Romania, in Colombia, Brazil, Russia, Morocco, Iran, India and South Africa. It is also marketed as the Renault Logan, Nissan Aprio or Tondar 90 depending on the existing presence or positioning of the Renault brand.

قديم 20-09-2012, 09:53 PM
Emgrand Emgrand غير متواجد حالياً

Emgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond repute
افتراضي رد: يا جماعة الحقوووا قريت عن مشكلة في اللوجان وكله مجمع عليها ومحدش هنا جاب عنها سيره

امال لو شفت ماركه تانيه (بدون ذكر اسماء) فتره التغير 3 شهور مش 3 اسابيع وفى الاخر يقولك ارخص عربيه اوتو فى مصر ما هى ارخص فعلا لكن الوكيل معندوش قطع غيار باستمرار رغم انها نازله بعيوب معروفه مساعدين على وجه التحديد وشرهه جدا فى استهلاك البنزين رغم انها 1300 سى سى
يا ترى عرفتوها ولا لأ
قديم 20-09-2012, 10:05 PM
الصورة الرمزية sherifabden
sherifabden sherifabden غير متواجد حالياً

من انا؟: انا شريف عابدين السيد عاشق السيارات
التخصص العملى: طالب في الصف الاول الثانوي
هواياتي: قيادة وتجربة السيارات وممارسة الرياضه

sherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond repute
افتراضي رد: يا جماعة الحقوووا قريت عن مشكلة في اللوجان وكله مجمع عليها ومحدش هنا جاب عنها سيره

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mazen mazen مشاهدة المشاركة

امال لو شفت ماركه تانيه (بدون ذكر اسماء) فتره التغير 3 شهور مش 3 اسابيع وفى الاخر يقولك ارخص عربيه اوتو فى مصر ما هى ارخص فعلا لكن الوكيل معندوش قطع غيار باستمرار رغم انها نازله بعيوب معروفه مساعدين على وجه التحديد وشرهه جدا فى استهلاك البنزين رغم انها 1300 سى سى
يا ترى عرفتوها ولا لأ
اه عرفتها هيا منافسة شديدة للوجان
حتى بالامارة هيا ماليزي

الاجابة عن جميع استفساراتكم حول السيارات وانواعها
يرجى التواصل على الفيس بوك
https://www.facebook.com/profile.php...46&ref=tn_tnmn
قديم 20-09-2012, 11:00 PM
الصورة الرمزية احمد سويلم
احمد سويلم احمد سويلم غير متواجد حالياً

احمد سويلم has a reputation beyond reputeاحمد سويلم has a reputation beyond reputeاحمد سويلم has a reputation beyond reputeاحمد سويلم has a reputation beyond reputeاحمد سويلم has a reputation beyond reputeاحمد سويلم has a reputation beyond reputeاحمد سويلم has a reputation beyond reputeاحمد سويلم has a reputation beyond reputeاحمد سويلم has a reputation beyond reputeاحمد سويلم has a reputation beyond reputeاحمد سويلم has a reputation beyond repute

العربيه اللوجان فعلا بدات احتار معاها
لان فى ناس بتدافع عنها بشراسه
وناس تانيه بتشن عليها حرب شعواء

أعتذر عن خطأ غير مقصود منى فى حق محمد تونسى
قديم 21-09-2012, 03:36 AM
الصورة الرمزية screamseko
screamseko screamseko غير متواجد حالياً

screamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond repute

كل اللي بيدافع عنها جربها وكل اللي بيهاجم ميعرفش عنها حاجه وبيعتمد علي السمع
انا يوم مفكرت اجيب عربيه روحت للميكانيكي قولتله ايه رايك في اللوجان
قعد يكرهني فيها بطريقه مبالغ فيها ويقولي دي المسمار فيها بشي وشويات وبتعوم وبتقلب وحسسني اني حشتري مراجيح مولد النبي
يجدعان مش بالاوفر ده
مهي حاجه من الاتنين ياما هو مبيفهمش فيهم وعشان كده عايز يضمن زبونه بعربيه يكون فاهم فيها عشان يوم ميحصل حاجه اجيله
ياما برضه معتمد علي سمع زي اغلب الناس
ورغم كده نزلت واشتريتها لان مالقتش العربيه دي مع حد وبيكرهها او بيعيب فيها .. الهم واحد او اتنين عشان عيوب صناعه وبتتحل في التوكيل
لكن بجد العربيه معايا اسبوع وعامل دلوقتي 200 كيلو اينعم ميعتبروش حاجه بس اهو الواحد بياخد خبره في العربيه
والنهارده كنت بجرب ثبات العربيه عالكورنيش وخدتلي بتاع 4 او 5 غرز كده علي 110 والله محسيت باي حاجه ولا عامت ولا راكب مرجيحه ولا الكلام الفاضي ده العربيه ماسكه في الارض ومكلبشه
وربنا يديمها نعمه
ونصيحه اسال مجرب ولا تسال طبيب

أيـــها المُشــــتكي ومــابــك داءُ .... كــُـــن جميـــلاً ترى الوجـــودَ جميـــلا

محمد الرويعي

قديم 21-09-2012, 04:39 AM
الصورة الرمزية احمد سويلم
احمد سويلم احمد سويلم غير متواجد حالياً

احمد سويلم has a reputation beyond reputeاحمد سويلم has a reputation beyond reputeاحمد سويلم has a reputation beyond reputeاحمد سويلم has a reputation beyond reputeاحمد سويلم has a reputation beyond reputeاحمد سويلم has a reputation beyond reputeاحمد سويلم has a reputation beyond reputeاحمد سويلم has a reputation beyond reputeاحمد سويلم has a reputation beyond reputeاحمد سويلم has a reputation beyond reputeاحمد سويلم has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة screamseko مشاهدة المشاركة

كل اللي بيدافع عنها جربها وكل اللي بيهاجم ميعرفش عنها حاجه وبيعتمد علي السمع
انا يوم مفكرت اجيب عربيه روحت للميكانيكي قولتله ايه رايك في اللوجان
قعد يكرهني فيها بطريقه مبالغ فيها ويقولي دي المسمار فيها بشي وشويات وبتعوم وبتقلب وحسسني اني حشتري مراجيح مولد النبي
يجدعان مش بالاوفر ده
مهي حاجه من الاتنين ياما هو مبيفهمش فيهم وعشان كده عايز يضمن زبونه بعربيه يكون فاهم فيها عشان يوم ميحصل حاجه اجيله
ياما برضه معتمد علي سمع زي اغلب الناس
ورغم كده نزلت واشتريتها لان مالقتش العربيه دي مع حد وبيكرهها او بيعيب فيها .. الهم واحد او اتنين عشان عيوب صناعه وبتتحل في التوكيل
لكن بجد العربيه معايا اسبوع وعامل دلوقتي 200 كيلو اينعم ميعتبروش حاجه بس اهو الواحد بياخد خبره في العربيه
والنهارده كنت بجرب ثبات العربيه عالكورنيش وخدتلي بتاع 4 او 5 غرز كده علي 110 والله محسيت باي حاجه ولا عامت ولا راكب مرجيحه ولا الكلام الفاضي ده العربيه ماسكه في الارض ومكلبشه
وربنا يديمها نعمه
ونصيحه اسال مجرب ولا تسال طبيب
مع كامل احترامى وتقديرى لحضرتك
لسه بدرى اوى للحكم على العربيه
انا سامع والله ان البوابات بتبوظ على ال60 الف لانها مش الومنيوم
ثانيا الكلام ده انا شوفته فى منتديات تانيه كتير ومش هنا بس
فالعربيه ديه فعلا محيره
وانا معاك طبعا اسال مجرب ولا تسال طبيب

أعتذر عن خطأ غير مقصود منى فى حق محمد تونسى