العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو لوجان Logan

رينو لوجان Logan The Dacia Logan is a car produced jointly by the French manufacturer Renault and its subsidiary Dacia of Romania. It is manufactured at Dacia's automobile plant in Mioveni, Romania, in Colombia, Brazil, Russia, Morocco, Iran, India and South Africa. It is also marketed as the Renault Logan, Nissan Aprio or Tondar 90 depending on the existing presence or positioning of the Renault brand.

قديم 10-08-2012, 11:45 PM
الصورة الرمزية ابو هيما
ابو هيما ابو هيما غير متواجد حالياً
من انا؟: أعمل ليومك كأنك تموت غدا
التخصص العملى: مرشد سياحى
هواياتي: العاب القوى والقراءة

ابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond repute
افتراضي رد: مش لاقي ليها ولا تقرير معقوله دي !!!

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة adamlion مشاهدة المشاركة

علشان ماتندمش بلاش عائلة الرينو وخاصة رينو سانديرو
لان دى عربيات زى الكلاب اللولف ما بتسبيش صاحبها
مش هتعرف تبيعها بالسهل واحتمال ترجع ليك بعد البيع.
تحياتى ادم
كان معايا بى أم دبليو الدبانة E36وزهقت منها وقلت أجيب زيرو وأستقر رأئى على اللوجان مانيوال .. أول ما واحد صحبى سمع الكلمة دي , بص لى وقال ..(دي عربية عاملة زى الكلبة البلدى , أبعد عنها أحسنلك ) بس بصراحة أنا مش لأقى حاجة زيها فى السعر ده وتعبت من كتر التدوير ومش لأقى أنضف من التويوتا كورولأ والهوندا سيتى أحلى من الكورولأ كمان , بس شوف بقى فرق السعر كام 143000 للسيتى و 167000 للكورولأ... طب معلش أنا عاوز أسأل صاحب الموضوع .. أنت عاوز تبيع ليه اللوجان , هى لعبة الدنيئة ولأ أيه ؟!!!
أنا عاوز أعرف رأيك فيها بعد أستخدامك لها وهل ترشح أنى أشتريها ولأ أشوف غيرها أحسن من الأول ؟!!!

شـــــــــــقة مفــــــــــروشة للبيــــــــــع بــجــنـــــــــــــــوب
ســــــــــــــــــــــين اء

ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــ

قال رسول الله صلى الله عليه وسلم
"خيركم للناس أنفعكم للناس"
صدق رسول الله

قديم 11-08-2012, 02:39 AM
الصورة الرمزية sherifabden
sherifabden sherifabden غير متواجد حالياً

من انا؟: انا شريف عابدين السيد عاشق السيارات
التخصص العملى: طالب في الصف الاول الثانوي
هواياتي: قيادة وتجربة السيارات وممارسة الرياضه

sherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond repute

علشان ماتندمش بلاش عائلة الرينو وخاصة رينو سانديرو
تحياتى ادم
الكلام دا ينطبق على كل عربيات الرينو عدا اللوجان حاليا العربية انتشرت بالهبل وبقت تاكسي واعادة بيعها ممتازة وشوف كونتاكت كار لو مش متأكد يعني اللوجان مختلفة عن باقي عربيات الرينو وابسط مثال انتشارها
قديم 11-08-2012, 06:28 AM
الصورة الرمزية mohamed selem
mohamed selem mohamed selem غير متواجد حالياً
التخصص العملى: جرافيك ديزين
هواياتي: الكمبيوتر و متابعه اخبار السيارات

mohamed selem has a reputation beyond reputemohamed selem has a reputation beyond reputemohamed selem has a reputation beyond reputemohamed selem has a reputation beyond reputemohamed selem has a reputation beyond reputemohamed selem has a reputation beyond reputemohamed selem has a reputation beyond reputemohamed selem has a reputation beyond reputemohamed selem has a reputation beyond reputemohamed selem has a reputation beyond reputemohamed selem has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة pharma1975 مشاهدة المشاركة

ممكن تقرا لمن اشتروها....

http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=76692

و

http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=82732

و

http://masrmotors.com/vb/showthread.php?t=93958

و لو فيه اي استفسار عنها...علي قدر معرفتي ساجيب...
بشكر حضرتك علي المعلومات دي
بس انا غيرت رأى لما عرفت انها مفيهاش كمبيوتر رحلات والزجاج الخلفي بكر

علشان ماتندمش بلاش عائلة الرينو وخاصة

رينو سانديرو
تحياتى ادم

حضرتك انا معايا لوجان ومن قبل مقول انا بفكر ابيع كان قدامي زباين
اللوجان بقت اكتر من الهم ع القلب وانتشرت ودا شئ يحسبلها في فتره قصيره ودا لكفائتها وادائها العالي

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابو هيما مشاهدة المشاركة

كان معايا بى أم دبليو الدبانة E36وزهقت منها وقلت أجيب زيرو وأستقر رأئى على اللوجان مانيوال .. أول ما واحد صحبى سمع الكلمة دي , بص لى وقال ..(دي عربية عاملة زى الكلبة البلدى , أبعد عنها أحسنلك ) بس بصراحة أنا مش لأقى حاجة زيها فى السعر ده وتعبت من كتر التدوير ومش لأقى أنضف من التويوتا كورولأ والهوندا سيتى أحلى من الكورولأ كمان , بس شوف بقى فرق السعر كام 143000 للسيتى و 167000 للكورولأ... طب معلش أنا عاوز أسأل صاحب الموضوع .. أنت عاوز تبيع ليه اللوجان , هى لعبة الدنيئة ولأ أيه ؟!!!
أنا عاوز أعرف رأيك فيها بعد أستخدامك لها وهل ترشح أنى أشتريها ولأ أشوف غيرها أحسن من الأول ؟!!!
بالنسبه لسؤال حضرتك
انا كان معايا لوجان 2010 وبعتها في اواخر 2011 لظروف ماديه مش عيب في العربيه ولا حاجه والله
واول مربنا كرمني جبتها تاني زيرو 2012 ..
رغم اني ركبت في فئتها السعريه افيو ولانس وفيرنا
بس بصراحه العربيه كل يوم بتبهرني عن اليوم الي قبلو
ولو فكرت تشتري بجد في فئه الـ 70.000 يبقي هي اللوجان
لو حضرتك محتاج اي استفسار كلمني وانا تحت امرك

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sherifabden مشاهدة المشاركة

الكلام دا ينطبق على كل عربيات الرينو عدا اللوجان حاليا العربية انتشرت بالهبل وبقت تاكسي واعادة بيعها ممتازة وشوف كونتاكت كار لو مش متأكد يعني اللوجان مختلفة عن باقي عربيات الرينو وابسط مثال انتشارها
معاك حق العربيه حققت انتشار رهيب . انا الشارع بتاعي عباره عن شارع فرعي من شارع رئيسي عباره عن 6 عمارات كل عماره 4 ادوار يعني 24 شقه .. فيه 5 لوجان بيركنو في الشارع

قديم 12-08-2012, 04:55 AM
danoora danoora غير متواجد حالياً

danoora is a name known to alldanoora is a name known to alldanoora is a name known to alldanoora is a name known to alldanoora is a name known to alldanoora is a name known to all

فعلا مستقبل اللوجان في مصر مشرق ان شاء الله و اكيد حاتبقى اللادا بتاعة المستقبل في الانتشار
بس برضه الستيب واي جامدة و حلوة قوي اخويا لسه جايبة رائعة ربنا يباركله فيها و لو عاوز صور ليها من جوة و برة و كده احنا في الخدمة
قديم 18-08-2012, 06:39 PM
qwertyuiop1988 qwertyuiop1988 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس مدني
هواياتي: الرياضة

qwertyuiop1988 is on a distinguished road

أنا معايا السيارة السانديرو ستيب واي موديل 2012
نصيحة ليك
هاتها وإتكل على الله
إنت ممكن تكون مرعوب منها قبل ما تشتريها
بس والله عمرك ماهتندم أبداً
وسيبك من كلام الناس وخدها نصيحة من أحد ملاكها...... اشتريها
انا ماشي بالسيارة 10,000 كم