العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو لوجان Logan

رينو لوجان Logan The Dacia Logan is a car produced jointly by the French manufacturer Renault and its subsidiary Dacia of Romania. It is manufactured at Dacia's automobile plant in Mioveni, Romania, in Colombia, Brazil, Russia, Morocco, Iran, India and South Africa. It is also marketed as the Renault Logan, Nissan Aprio or Tondar 90 depending on the existing presence or positioning of the Renault brand.

قديم 11-04-2012, 11:31 PM
ahmedgis ahmedgis غير متواجد حالياً

ahmedgis is on a distinguished road
طلب تركيب كسوة جلد لأرضية لوجان 2012 هل تخرج من الضمان؟

انا لسه جايب اللوجان الاوتو من حوالى اسبوع وكنت عايز اركبلها كسوة جلد للارضية عشان فى ناس قالولى انى اركب كسوة جلد عشان الارضية الاصلية موكيت ومش هتستحمل وبالذات انى معايا طفلتين.

فسؤالى هل لو ركبت الكسوة دى هتأثر على الضمان فى حاجة؟ عشان انا سمعت ان التوكيلات بتتلكك عشان تخرج العربية من الضمان

وكمان كنت عايز اركب انذار وباركينج سينسور ؟ هل اركبه بره ولا لازم فى التوكيل بردو طيب بكام عندهم؟

وشكرا
قديم 12-04-2012, 12:35 AM
الصورة الرمزية محمد فيصل
محمد فيصل محمد فيصل غير متواجد حالياً

من انا؟: العبد الفقير لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا السيارات
هواياتي: القراءة فى الموضوعات الفنيه وبالاخص فنيات السيارات

محمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond repute
افتراضي رد: تركيب كسوة جلد لأرضية لوجان 2012 هل تخرج من الضمان؟

تركيب الجلد الى الارضية ليس له علاقة بالضمان وممكن ان تلجأ للعضو ريان فى المنتدى /اليجانس لفرش السيارات الجلد سوف يحافظ على السيارة بالاضافة لسهولة عملية التنظيف
اما تركيب السنسور بارك والانذار يفضل فى التوكيل حتى وان ان كان السعر اغلى من الخارج بكثير
الف مبروك السيارة
حفظك الرحمن ويسر طريقك إن شاء الله

قديم 12-04-2012, 01:39 AM
mohamedsalahelden mohamedsalahelden غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مشرف بيع بشركه ادويه
هواياتي: قياده السيارات

mohamedsalahelden has much to be proud ofmohamedsalahelden has much to be proud ofmohamedsalahelden has much to be proud ofmohamedsalahelden has much to be proud ofmohamedsalahelden has much to be proud ofmohamedsalahelden has much to be proud ofmohamedsalahelden has much to be proud ofmohamedsalahelden has much to be proud of

انا لسه مركب طقم للكراسى ولارضيه العربيه مفهاش مشاكل ان شاء الله
اما بالنسبه للعب فى ضفيره الكهرباء تطلع العربيه من الضمان فبلاش العربيه مش محتاجه انذار اما السينسور فى التوكيل 350 وتركيبه 350 يعنى اجمالى 700 جنيه
قديم 12-04-2012, 02:57 AM
alaahashem alaahashem غير متواجد حالياً
من انا؟: محام
التخصص العملى: محام وشريك فى شركه تكييف هواء يونيون اير
هواياتي: السفر واعشق ركوب السيارات والخيل

alaahashem will become famous soon enoughalaahashem will become famous soon enough

اعتقد الانذار تكلفه تركيبه فى التوكيل حوالى 200ج وتركيبه فى التوكيل انظف من اى كهربائى خارج التوكيل بلاضافه لحفاظك على ضمان السياره وانت تممكن تشترى الانذار من اى مكان انت عايزه وتوديه التوكيل يركبوا هناك احسن انا معايا الانذار مشتريه من خارج التوكيل ومع الصيانه القادمه اركبه فى التوكيل اضمن لانى نسيته فى صيانه ال5000 ك ومختوش معايا.مبروك اللوجان عربيه جميله وتوكيلها محترم .
قديم 12-04-2012, 07:02 PM
ahmedgis ahmedgis غير متواجد حالياً

ahmedgis is on a distinguished road

شكرا ياجماعة على اجاباتكم الوافية والف شكر