العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو لوجان Logan

رينو لوجان Logan The Dacia Logan is a car produced jointly by the French manufacturer Renault and its subsidiary Dacia of Romania. It is manufactured at Dacia's automobile plant in Mioveni, Romania, in Colombia, Brazil, Russia, Morocco, Iran, India and South Africa. It is also marketed as the Renault Logan, Nissan Aprio or Tondar 90 depending on the existing presence or positioning of the Renault brand.

قديم 01-11-2012, 01:44 AM
a_a_3antar a_a_3antar غير متواجد حالياً
من انا؟: مهندس كمبيوتر
التخصص العملى: مدير تنفيذي في مصنع قوالب
هواياتي: الجيمز و السواقه و السفر

a_a_3antar will become famous soon enougha_a_3antar will become famous soon enough
افتراضي رد: ما اهم العيوب الي اتغيرت في لوجان 2013

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة كريم الطناوى مشاهدة المشاركة

هتلاقى العربية الستيب واى انشاء الله عند الطارق أنا لسة الحمد الله جايبها منه وهى عاملة عندة 83,500 وأستلام فورى فى خلال أسبوع أو عشر أيام بالكتير وربنى يوفئك وتجيب العربية إلى نفسك فيها بس نصيحة لله حاول أما تشترى تجيب عربية يكون فيها ABS هيفرق كتير أوووى ولاهى عن تجربة.
ولو عايز أى حاجة أنا فى الخدمة.
كل سنه وانت طيب يا باشا و مبروك علي العربيه و ربنا يبارك فيه. انا عايز اشتري عربيه و بقارن بينها و بين اللوجان بس ممكن تديني شويه معلومات و صور عن السياره و كنت عايز اعرف هي اعلي من اللوجان و السنديرو ولا لأ. لأن الفيديوهات اللي علي اليوتيوب بتبين انها عاليه زي التيجو وربنا يحميهالك
قديم 01-11-2012, 06:58 PM
الصورة الرمزية Jemmy
Jemmy Jemmy غير متواجد حالياً

Jemmy is a glorious beacon of lightJemmy is a glorious beacon of lightJemmy is a glorious beacon of lightJemmy is a glorious beacon of lightJemmy is a glorious beacon of lightJemmy is a glorious beacon of light

هتلاقى العربية الستيب واى انشاء الله عند الطارق أنا لسة الحمد الله جايبها منه وهى عاملة عندة 83,500 وأستلام فورى فى خلال أسبوع أو عشر أيام بالكتير وربنى يوفئك وتجيب العربية إلى نفسك فيها بس نصيحة لله حاول أما تشترى تجيب عربية يكون فيها ABS هيفرق كتير أوووى ولاهى عن تجربة.
ولو عايز أى حاجة أنا فى الخدمة.
ألف ألف مبروك
ياترى متى استلمت العربية ؟ وهل استلمت الورق الخاص بها وقمت بالترخيص وتركيب اللوحات المعدنية ام لا؟ لأننى استلمت سيارة لوجان من الميكانيكيون العرب من يوم 23/10 ولم استلم ورقها حتى الآن فهل هذا عادى أم لا؟؟؟
قديم 03-11-2012, 07:53 PM
كريم الطناوى كريم الطناوى غير متواجد حالياً

كريم الطناوى will become famous soon enoughكريم الطناوى will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة a_a_3antar مشاهدة المشاركة

كل سنه وانت طيب يا باشا و مبروك علي العربيه و ربنا يبارك فيه. انا عايز اشتري عربيه و بقارن بينها و بين اللوجان بس ممكن تديني شويه معلومات و صور عن السياره و كنت عايز اعرف هي اعلي من اللوجان و السنديرو ولا لأ. لأن الفيديوهات اللي علي اليوتيوب بتبين انها عاليه زي التيجو وربنا يحميهالك
وأنت طيب والله يبارك فيك والعربية ماشاء الله أكثر من رائعة بجد وهى فعلا أعلى عن اللوجان والسانديروا بس وش كتير عشات اللوجان والسانديروا أساسا عالين عن باقى العربيات .
اللوجان و السانديروا والستيب واى نفس قطع الغيار ليهم واحدة مع أختلاف الأكسسوارات بتعت العربية زى الفوانيس والأكصدام مع أختلاف أنا طبعا الستيب واى شكلا أحلى بكتير وكفاية أن فيها ABS دة لوحدة يخليك تشتريها والذى خلانى أجبها عن اللوجان والسانديروا وبالنسبة للصور أنا كنت مصور العربية عشان كان فى حد طلب منى أبعتلوا الصور بس مساحة الصور كبيرة والموقع هنا وش راضى أنى أرفع صور بمساحات كبيرة لو كان عند حضرتك طريقة لرفع الصور أكون شاكر ليك واذا مكانش فية ممكن تبعتلى الميل بتع حضرتك وأبعتلك صور ليها أنشاء الله.
وربنى يوفقك أنشاء الله وتجيب العربية إلى نفسك فيها أنشاء الله ونباركلك عن قريب أنشاء الله )).
لو فى أى سؤال أنا طبعا تحت أمرك فى أى وقت.
وربنى يوفقك.
قديم 03-11-2012, 08:10 PM
كريم الطناوى كريم الطناوى غير متواجد حالياً

كريم الطناوى will become famous soon enoughكريم الطناوى will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Jemmy مشاهدة المشاركة

ألف ألف مبروك
ياترى متى استلمت العربية ؟ وهل استلمت الورق الخاص بها وقمت بالترخيص وتركيب اللوحات المعدنية ام لا؟ لأننى استلمت سيارة لوجان من الميكانيكيون العرب من يوم 23/10 ولم استلم ورقها حتى الآن فهل هذا عادى أم لا؟؟؟
الله يبارك فيك وألف مبروك ليك على اللوجان وأنا كان ظروفى مختلفة شوية لأنى بقسط العربية تبع بنك فكنت حاجزها تقريبا من ثلاث أسابيع وأستلمت العربية وروحت رخصتها يوم24/10 وركبت النمر الحمد الله كان قبل يوم وقفة العيد .
مفيش أى ورقة أستلمتها خالص من الطارق بخصوص العربية لأن المفروض أن المعرض بيبعت حد مع خضرتك للمرور معة كل الأوراق الخاصة بالعربية بالنسبة للأمكانيات والسعر والمواصفات ومكان الشراء وتاريخ دخولها مصر وحاجات تانية كتير... هما بياخدوا فى المرور كل الأوراق دى ويدخلوها عندهم فى ملف خاص بيك فى المرور الذى أنت تابع لية لو مكانش فى مندوب بيكون مع حضرتك بيكون لازم المعرض أن يدى حضرتك كل الأوراق التى سوف يطلبها منك المرور يوم الترخيص.

قديم 04-11-2012, 12:59 AM
a_a_3antar a_a_3antar غير متواجد حالياً
من انا؟: مهندس كمبيوتر
التخصص العملى: مدير تنفيذي في مصنع قوالب
هواياتي: الجيمز و السواقه و السفر

a_a_3antar will become famous soon enougha_a_3antar will become famous soon enough

وأنت طيب والله يبارك فيك والعربية ماشاء الله أكثر من رائعة بجد وهى فعلا أعلى عن اللوجان والسانديروا بس وش كتير عشات اللوجان والسانديروا أساسا عالين عن باقى العربيات .
اللوجان و السانديروا والستيب واى نفس قطع الغيار ليهم واحدة مع أختلاف الأكسسوارات بتعت العربية زى الفوانيس والأكصدام مع أختلاف أنا طبعا الستيب واى شكلا أحلى بكتير وكفاية أن فيها ABS دة لوحدة يخليك تشتريها والذى خلانى أجبها عن اللوجان والسانديروا وبالنسبة للصور أنا كنت مصور العربية عشان كان فى حد طلب منى أبعتلوا الصور بس مساحة الصور كبيرة والموقع هنا وش راضى أنى أرفع صور بمساحات كبيرة لو كان عند حضرتك طريقة لرفع الصور أكون شاكر ليك واذا مكانش فية ممكن تبعتلى الميل بتع حضرتك وأبعتلك صور ليها أنشاء الله.
وربنى يوفقك أنشاء الله وتجيب العربية إلى نفسك فيها أنشاء الله ونباركلك عن قريب أنشاء الله )).
لو فى أى سؤال أنا طبعا تحت أمرك فى أى وقت.
وربنى يوفقك.
شكرا علي زوقك يا باشا انا كنت عايز اجيب لوجان علشان انا بسافر كتير ومحتاج شنطه كبييييييييرررررررة فهل شنطة الستيب واي كبيره برده؟ وياريت تقولنا ايه الأوبشانات اللي بتنزل بيها. عموما ياباشا الميل بتاعي a_a_3antar@hotmail.com انت ممكن تبعتهوملي وانا اضغطهوملك