العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو لوجان Logan

رينو لوجان Logan The Dacia Logan is a car produced jointly by the French manufacturer Renault and its subsidiary Dacia of Romania. It is manufactured at Dacia's automobile plant in Mioveni, Romania, in Colombia, Brazil, Russia, Morocco, Iran, India and South Africa. It is also marketed as the Renault Logan, Nissan Aprio or Tondar 90 depending on the existing presence or positioning of the Renault brand.

قديم 03-02-2012, 03:52 AM
الصورة الرمزية محمد فيصل
محمد فيصل محمد فيصل غير متواجد حالياً

من انا؟: العبد الفقير لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا السيارات
هواياتي: القراءة فى الموضوعات الفنيه وبالاخص فنيات السيارات

محمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond repute
افتراضي رد: مبروك للجميع اللوجان الاوتوماتيك نزلت خلاص.........

: 010104~171::0 10104~171::01 0104~171::CON GRA~238::CONG RA~238: :clapW1 5::clap W15::12EA6C~1 33:

قديم 03-02-2012, 09:55 AM
الصورة الرمزية مايكل ذكرى
مايكل ذكرى مايكل ذكرى غير متواجد حالياً
هواياتي: رياضه كمال الاجسام

مايكل ذكرى has much to be proud ofمايكل ذكرى has much to be proud ofمايكل ذكرى has much to be proud ofمايكل ذكرى has much to be proud ofمايكل ذكرى has much to be proud ofمايكل ذكرى has much to be proud ofمايكل ذكرى has much to be proud ofمايكل ذكرى has much to be proud ofمايكل ذكرى has much to be proud ofمايكل ذكرى has much to be proud of
مبروك رد: مبروك للجميع اللوجان الاوتوماتيك نزلت خلاص.........

ايوة اللوجان اتوماتيك نزلت والهاتش باك بتعها خطير اناشوفتها فى فرع اسوان
قديم 03-02-2012, 11:03 AM
I.ABUBAKR I.ABUBAKR غير متواجد حالياً
التخصص العملى: ELEC.ENG

I.ABUBAKR is a splendid one to beholdI.ABUBAKR is a splendid one to beholdI.ABUBAKR is a splendid one to beholdI.ABUBAKR is a splendid one to beholdI.ABUBAKR is a splendid one to beholdI.ABUBAKR is a splendid one to beholdI.ABUBAKR is a splendid one to behold

طيب ليه الاغراء ده

:pod_of_gold :

ibrahim aboubukr
قديم 03-02-2012, 11:24 AM
الصورة الرمزية خالداعزالناس
خالداعزالناس خالداعزالناس غير متواجد حالياً
من انا؟: مهندس/ خالد
التخصص العملى: مهندس اتصالات
هواياتي: التنزه - السفر

خالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond repute

عاوزين صور لرينو سانديرو اتوماتيك

انا شايف انها احسن من لوجان السيدان واشيك وافخم

اللهم احفظ بناتنا ونسائنا فى كل مكان من شياطين الانس
قديم 05-02-2012, 07:40 AM
rasmy28 rasmy28 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس كمبيوتر

rasmy28 is just really nicerasmy28 is just really nicerasmy28 is just really nicerasmy28 is just really nicerasmy28 is just really nice
للاهمية رد: مبروك للجميع اللوجان الاوتوماتيك نزلت خلاص.........

اولا احب اقول انى سجلت مخصوص علشان ارد على الموضوع ده لان بجد انا بستفاد من المنتدى ده ديما وحبيت اقدم حاجه ليه

احب اعرفكم ان كل التوكيلات والمعارض بتحاول جاهده تخفى خبر نزول لوجان اوتماتيك وده عن تجربه فانا عانيت لحد محجوة رينو لوجان بين تزيف لحقائق وبين محاولات مضنيه لاقناعى بالمنول وبعربيات تانيه زي الافيو وغيرها وطبعا ده كل لان كلهم عرفين بمجرد نزول العربيه دى بالسعر الرائع ده هتوقف سوق كل ده

لكن ليموتوا بغيظهم هههههه
الخبر ده حقيقى وانا باه عرفته فى الحظه الحاسمه وانا جوه المعرض باخلص فى واحده مانويل كان زمانى دلوقتى بنتحر الحمد لله

وحجزت وفى انتظار الاستلام قريبا دعواتكم
واحب ازف ليكىم مجموعه من المعلومات على العربيه

المحرك 1.6 سى سى بقوة 110 حصان ، 16 صباب و لمنافسين الحقودين
العربيه هتكون فى معرض الاهرام وهيتعلن عليها رسميا فى الجرايد ويخبر النهارده بفلوس بكره يبقى ببلاش وعلى عينك يتاجر

وازيدكم من الشعر بيت ان الجير مش مجرد جير اوتماتيك عادى زي الموجود فى الساجا والفرنا وحتى الافيو وحتى الاوبترا لا ده جير ستيب ترونك ولخايفن انا سالت فى رينوا اكدو ان الماتور والجير بيجى متقفل من فرنسا "الله اعلم كلامهم صح ولا غلط "

وكمان خد عندك دي الماتور 2 كامه مش واحد كامه وابقى سلملى على الفيرنا فى صاروخ اباتشى نازل السوق ان شاء الله

لاسف مفهاش فرامل ABS لكن الحمد لله هو احنا كنا لقين كده رضه

هى نفس كماليات وتجهيزات وشكل البلاك لين المانول فول اوبشن معه اختلاف الماتور والفتيس بس

حتى نفس الالوان

ولو فعلا طلع الماتور بالقوه دى معه حفاظ الوجن المعروف على ثباتها هتكون بجد حاجه روعه

واخيرا اتمنى محدش ياخد كلامى بانه صح مطلق انا جاييب معلوماتى من صفحة رينوا الرسميه على الفيس بوك
http://www.facebook.com/renaultegypt
ومن منتديات اخر لكن فى العموم انا حاجز عربيه وان شاء الله هستلمها فى القريب هبلغكم سعتها بالحصل معايه فاى حد قبل ميشترى يتاكد وعمتن كلها شهر وفى ناس هيكون معاها العربيه دى فى الواقع وهتقول كل حاجه فيها ويرب اكون انا منهم يااااااااارب

لكن اخيرا ارجوكم خلو بالكم ان المعارض تحب تبيع الموجود عندها وانا انا قبلت قميت تضليل ولو ستر ربنا وانى بقره المعلومات ديما من مصدر رينوا لكنت ادبست النهارده فى عربيه مانول

يكفى انى اقولكم انى روحت فرع من توكيل رينوا بقول سمعت ان رينوا اوتماتيك نزلت يقولى مين قالك كده وكان ناقص يكهربنى لحد مقر ههههههه وبقوله امته قالى 4 شهور بغير نفس كده قولتلو طيب والمانويل قالى شهر بالكتير سبحان الله دلوقتى شهر بالكتير وكان قبل كده فى ناس بالتلت شهور فى التوكيل ومشفوش العربيه

وفى موزعين اكلمهم علىها يقولوه كداب اليقول كده اقوله ده الوكيل كمان 6 شهور عقبال متيجى يجماعه انا حاجزه وكنت حابب اتعامل معاكم يباشا اسبوعين وتكون عندك

فخلو بالكم ودعواتكم استلم على خير
تحياتى
محمد رسمي

التعديل الأخير تم بواسطة rasmy28 ; 05-02-2012 الساعة 07:47 AM