العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA > A 516

قديم 14-01-2011, 03:48 PM
الصورة الرمزية BASSEM BESO
BASSEM BESO BASSEM BESO غير متواجد حالياً
من انا؟: واحد من الناس
التخصص العملى: نائب مدير بأحدى المصانع
هواياتي: السيارات والكمبيوتر

BASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ممكن مساعدتكم : محتار بين لانوس وA516

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة eslam rslan مشاهدة المشاركة

أنا عايز أققول حاجة
احنا فى بلدنا هنا غالبا شراء السيارات مبيكنش عن اقتناع كامل بالعربية لكن بيكون العامل المهم هو الفلوس يعنى بمعنى تانى ان الواحد مننا بيجيب العربية الى أقصى امكانيتة المادية تسمح بيها
عكس دول كتير الحالة المادية عندهم أحسن لأن سعتها هيختار صح بدون ضغوط مادية
أنا مثلا جبت عربية 516 و أنا مش مقتنع بيها هتقلى انت مقتنع باية ؟ هألك الالمانى رقم 1
طب لية مجنتش ألمانى ؟ العين بصيرة و الايد أصيرة
خلاصة الكلام ان أى عربية فى الفئة السعرية دى من 50000 -70000 لازم يكون فيها عيوب
يبقى انت تشوف هل العيوب دية تناسبك ولا لا انا كان ببنسبالى عيوب 516 أحسن من عيوب اللانوس و الفرنا و الموضوع نسبى يختلف من شخص لاخر عشان كدة مش هتلاقى اجماع على نوع واحد حتى لو استنيت 10 سنين
واللة المستعان
اؤيدك تماما

لّا إِلَهَ إِلاَّ أَنتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنتُ مِنَ الظَّالِمِينَ
قديم 14-01-2011, 03:57 PM
الصورة الرمزية خالداعزالناس
خالداعزالناس خالداعزالناس غير متواجد حالياً
من انا؟: مهندس/ خالد
التخصص العملى: مهندس اتصالات
هواياتي: التنزه - السفر

خالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond repute

لانوس الاختيار الامثل لك
سياره اعتماديه فى القياده
غير مكلفه فى مصاريف التشغيل والصيانه واستهلاك البنزين
وسعر اعاده البيع ممتاز

اللهم احفظ بناتنا ونسائنا فى كل مكان من شياطين الانس
قديم 21-01-2011, 01:31 AM
hikhodary hikhodary غير متواجد حالياً

hikhodary is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة eslam rslan مشاهدة المشاركة

أنا عايز أققول حاجة
احنا فى بلدنا هنا غالبا شراء السيارات مبيكنش عن اقتناع كامل بالعربية لكن بيكون العامل المهم هو الفلوس يعنى بمعنى تانى ان الواحد مننا بيجيب العربية الى أقصى امكانيتة المادية تسمح بيها
عكس دول كتير الحالة المادية عندهم أحسن لأن سعتها هيختار صح بدون ضغوط مادية
أنا مثلا جبت عربية 516 و أنا مش مقتنع بيها هتقلى انت مقتنع باية ؟ هألك الالمانى رقم 1
طب لية مجنتش ألمانى ؟ العين بصيرة و الايد أصيرة
خلاصة الكلام ان أى عربية فى الفئة السعرية دى من 50000 -70000 لازم يكون فيها عيوب
يبقى انت تشوف هل العيوب دية تناسبك ولا لا انا كان ببنسبالى عيوب 516 أحسن من عيوب اللانوس و الفرنا و الموضوع نسبى يختلف من شخص لاخر عشان كدة مش هتلاقى اجماع على نوع واحد حتى لو استنيت 10 سنين
واللة المستعان
وانا اؤيد هذا الرأي يعني الواحد يصلي صلاة استخارة اكثر من مرة ويعرف من الناس العيوب والمميزات ويشوف ايه اللي عايزه من مميزات واللي من اهمها السلامة حفاظا علي نفسه واهله والاخرين وايه اللي يقدر يستحمله من عيوب ويختار علي هذا الاساس ويتوكل علي الله واللي له نصيب فيه كده كده هيشوفه وان شاء الله هيكون خير

التعديل الأخير تم بواسطة hikhodary ; 21-01-2011 الساعة 01:36 AM
قديم 21-01-2011, 02:51 AM
مندوووووو مندوووووو غير متواجد حالياً

مندوووووو will become famous soon enough

ألف الف شكر ليكم وده اكيد راى ناس كتير انها تشكر كل من قال رايه بصراحة لان اكيد فى ناس محتارة كمان

اسف لدخولى المتاخر بمتحن بقى ادعولى
قديم 21-01-2011, 03:04 AM
الصورة الرمزية MmFFoR
MmFFoR MmFFoR غير متواجد حالياً

MmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond repute

لو لازم تختار بين ال 516 و الانوس بس يبقى ال 516 برغم انها صيني الا انها افضل في كل حاجة! محرك افضل , تصميم افضل, صالون اوسع و اكبر, كماليات و عوامل امان افضل, قطع غيارها نش غالية خالص