العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA > A 516

قديم 29-11-2010, 03:34 AM
مندوووووو مندوووووو غير متواجد حالياً

مندوووووو will become famous soon enough
افتراضي ممكن مساعدتكم : محتار بين لانوس وA516

ممكن لو سمحتم تفيدونى انا محتار بين لانوس وبين a516 ممكن اعرف رايكم بحيادية وصراحة
من حيث القوة والمتانة وسحب العربية والصاج وكده يعنى

شكرا ليكم

التعديل الأخير تم بواسطة مندوووووو ; 29-11-2010 الساعة 04:17 AM
قديم 29-11-2010, 08:41 AM
الصورة الرمزية BASSEM BESO
BASSEM BESO BASSEM BESO غير متواجد حالياً
من انا؟: واحد من الناس
التخصص العملى: نائب مدير بأحدى المصانع
هواياتي: السيارات والكمبيوتر

BASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ممكن مساعدتكم : محتار بين لانوس وA516

انا هلخصلك الموضوع فى كلمتين لو انت عندك اسره وعيله وكده تبقى ال516 احسن اختيار عشان واسعه ومتينه اما لو انت شاب وعايز تجرى بسرعه ولوحدك تبقى اللانوس
اما من حيث القوه والمتانه والصاج فهو لصالح الأسبرانزا
من حيث سحب العربيه فهو للانوس لأن الأسبرانزا بتسحب بس على الطرق السريعه ممكن توصل بيها ل200 لكن بيكون سحبها ضعيف فى البطىء وانا معايا516 ومجرب اللانوس كتييييييييييير جدا وشوف رأى بقيه الأعضاء و فى الأخر ده اختيارك انت .

لّا إِلَهَ إِلاَّ أَنتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنتُ مِنَ الظَّالِمِينَ
قديم 29-11-2010, 08:55 AM
الصورة الرمزية MOUSTAFA_SAAD
MOUSTAFA_SAAD MOUSTAFA_SAAD غير متواجد حالياً
التخصص العملى: ACCOUNTANT IN PASSPORTS ADMINISTRATION
هواياتي: INTERNET,WILD LIFE MOVIES

MOUSTAFA_SAAD is a glorious beacon of lightMOUSTAFA_SAAD is a glorious beacon of lightMOUSTAFA_SAAD is a glorious beacon of lightMOUSTAFA_SAAD is a glorious beacon of lightMOUSTAFA_SAAD is a glorious beacon of lightMOUSTAFA_SAAD is a glorious beacon of light

لادية ولا دية

اللوجان احسن كتير
قديم 29-11-2010, 10:10 AM
mahmooud135 mahmooud135 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: ادارى قاعدة بيانات
هواياتي: السيارات - والكمبيوتر

mahmooud135 is just really nicemahmooud135 is just really nicemahmooud135 is just really nicemahmooud135 is just really nicemahmooud135 is just really nice

لانوس افضل بكتييرررررررررررررررررر من حيث اعادة البيع ورخص الصيانة وتوفير فى البنزين

قديم 29-11-2010, 10:49 AM
الصورة الرمزية بدر بسيونى
بدر بسيونى بدر بسيونى غير متواجد حالياً

مشرف الكورى
من انا؟: مصرى
التخصص العملى: كيميائى
هواياتي: السيارات

بدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مندوووووو مشاهدة المشاركة

ممكن لو سمحتم تفيدونى انا محتار بين لانوس وبين a516 ممكن اعرف رايكم بحيادية وصراحة
من حيث القوة والمتانة وسحب العربية والصاج وكده يعنى

شكرا ليكم
والله ياباشا بالنسبة للقوة المحرك لصالح الاسبيرانزا لان موتور الانوس اقدم من حيث التصميم

والمتانة (المقصود بها الاعتمادية ) بص الناس فى الغالب حتتجه للانوس بحكم الانتشار وتواجدها فى السوق من فترة كبيرة لكن فى الوقت نفسه الاسبيرانزا مش وحشة لكن فى تلك النقطة الانوس

فى المجمل الانوس عربية عملية بمعنى صيانة سهلة قطع غيار رخيصة وسعر اعادة بيع مقبول والاسبيرانزا عربية كويسة ناس بتشكر فيها وناس لا انتشرت لكن بنسبة اقل من الانوس فبالتبعية الصيانة اصعب قليلا وسعر قطع الغيار اعلى

وانا شخصيا بفضل الفيرنا واللوجان فى الفئة دى