العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA > A 516

قديم 14-07-2009, 05:03 PM
bob bob غير متواجد حالياً

bob is on a distinguished road
افتراضي رد: ما هو رأيكم في السبرانزا A516

مساء الخير عليكم احب اضيف لحضراتكم شويه حاجات عن التلات عربيات دول اميزهم و انسبهم للطرق المصريه هى اللانوس بلا منازع و السبب مش اسعار قطع الغيار و بس ولا ان التوكيل هو من اقوى توكيلات السيارات فى مصر و بس و لكن عشان حاجتين مهمين جدا اولهم ان الشاسيه الخاص بالعربيات اللانوس مجلفن و ثانيهم ان الجيل الجديد من الشيفروليه لانوس ارتفاعه عن الارض اصبح مناسب للطرق الجميله بتاعتنا و ليه الفيرنا لا لان الفيرنا عفشتها مش كويسه ده بجانب كثرة عيوب الصناعه اللى بتظهر فى العربيه و رداءه مستوى خدمه ما بعد البيع و ليه الاسبيرانزا لا عشان عمر خامات العربيه بالكماليات المعلن عنها يعنى عمر افتراضى قصير ( جودتها ضعيفه بسعر رخيص ) و الكلام ده على قد علمى و الله اعلم يا جماعه و اتمنى ان اكون فيدتكم بحاجه ptmnlo123per1106
حد يأمر بحاجه ptmnlo123per122
قديم 14-07-2009, 06:45 PM
Hussein_Rawi Hussein_Rawi غير متواجد حالياً

Hussein_Rawi will become famous soon enough

السلام عليكم أولا:
أنا العربية معايا موديل 2006 أول دفعة وعاملة معايا دلوقتى 65000 كم
وعجبانى جدا ... وأنا فى رأئيي الشخصى هى أحسن من ثلاث عربيات على التوالى وجربتهم كلهم فى السفر أولا الفيرنا واللانوس والأفيو.... الأسبيرانزا أحسن منهم بمراحل كبيرة
لكن هى فى مشكلة عند إعادة البيع لاحظت سعرها بينزل كتير مش عارف ليه؟
قديم 14-07-2009, 07:48 PM
الصورة الرمزية ahmed1981
ahmed1981 ahmed1981 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا قوى

ahmed1981 has a reputation beyond reputeahmed1981 has a reputation beyond reputeahmed1981 has a reputation beyond reputeahmed1981 has a reputation beyond reputeahmed1981 has a reputation beyond reputeahmed1981 has a reputation beyond reputeahmed1981 has a reputation beyond reputeahmed1981 has a reputation beyond reputeahmed1981 has a reputation beyond reputeahmed1981 has a reputation beyond reputeahmed1981 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة the Discoverer مشاهدة المشاركة

أما بالنسبة للسيارة إلي حضرتك زكرتها في ردك أنا أول مرة أسمع عنها وإن شاء الله هاشوفها ... أنا من طنطا أقرب مكان ألأيها فيه فين؟
الدكتور درش قام بالواجب قبلي

وهذا رابط يتحدث عن التوكيل:
http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=8450
قديم 15-07-2009, 02:56 AM
dr.darsh dr.darsh غير متواجد حالياً

dr.darsh has a reputation beyond reputedr.darsh has a reputation beyond reputedr.darsh has a reputation beyond reputedr.darsh has a reputation beyond reputedr.darsh has a reputation beyond reputedr.darsh has a reputation beyond reputedr.darsh has a reputation beyond reputedr.darsh has a reputation beyond reputedr.darsh has a reputation beyond reputedr.darsh has a reputation beyond reputedr.darsh has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة AboNoRa مشاهدة المشاركة

دكتور درش متزعلش نفسك وديه حاجات بسيطة وهتتحل قريب ان شاء الله

بس طمنا على العربية عملت فيها ايه وليه التوكيل مش عايز يغيرلك البطارية على طول !!؟
أنا مش زعلان والله يا أبو نورا بالعكس أنا بقول خير والحمد لله
كل الفكرة ان الحوارات دي لما طولت قوي كده ضيعت من الواحد فرحة العربية الجديدة
بس الحمد لله يمكن الموضوع ده يكون أخد العين شوية عن العربية (ربنا يبعد عننا عيون الناس)

على فكرة أنا استلمت الحمد لله البطارية الجديدة النهارده
كان التأخير على ما يوصل الرد من الشركة علشان يسمح للتوكيل بتبديل البطارية
والنهارده من حظي (الحلو) بعد ما وصل الضمان اكتشفوا ان مفيش عندهم في المخزن بطاريات
قعدت لهم بقى وقولت أنا مش ماشي من غير ما أركب البطارية
راحوا خالعين لي بطارية من عربية زيرو وركبوها لي
بس كده الحمد لله ....... وعلقت النمر وطلعت بالعربية أول مشوار ليا النهاردهptmnlo123per122
قديم 15-07-2009, 03:07 AM
الصورة الرمزية حازم شاهين
حازم شاهين حازم شاهين غير متواجد حالياً

من انا؟: متسامح و حسن النية
التخصص العملى: محاسب

حازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond repute

كفارة يا دكتور و ربنا يديك خيرها و يبحميك من شرها
و ألف مبروك