العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA > A 516

قديم 13-07-2009, 09:30 AM
الصورة الرمزية islam_galal
islam_galal islam_galal غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد من عباد الله
التخصص العملى: Mechanical Engineer

islam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ما هو رأيكم في السبرانزا A516

إضافة ذات قيمة طبعا يا باشمهندس ahmed1981، جزاك الله حيرا
فينك من زمان

مقولة مأثورة (اللَّهُ يَنْصُرُ الدَّوْلَةَ الْعَادِلَةَ وَإِنْ كَانَتْ كَافِرَةً وَلَا يَنْصُرُ الدَّوْلَةَ الظَّالِمَةَ وَإِنْ كَانَتْ مُؤْمِنَةً)
قديم 13-07-2009, 08:52 PM
الصورة الرمزية haitham samer
haitham samer haitham samer غير متواجد حالياً

haitham samer will become famous soon enoughhaitham samer will become famous soon enough

السلام عليكم انا عن تجربة من نوفمبر 2007 و سيارتى مو 2008 و عامل بيها 26 الف كيلو و السيارة الحمد لله زى الفل من حيث الكماليات و التكيف و الثبات على الطريق و وسعها من الداخل و قوة موتورها و كل شى فيها الحمد لله و ربنا يبارك فيها و شكرا
قديم 14-07-2009, 02:20 AM
the Discoverer the Discoverer غير متواجد حالياً

the Discoverer is on a distinguished road

السلام عليكم جميعا ....أولا أنا بأشكر كل من تكرم بالرد علي موضوعي وطبعا أنا استفدت كتير جدا من الردود الجميلة دي وخاصة إن أنا معنديش خبر ة بالسيارات ....وطبعا يا أستاذ أحمد إجابتك مش بعيدة عن النوضوع ولا حاجة دي في صميم الموضوع لأني أنا بدور علي سيارة ودي اقتراحات من عشرات الاقترحات إلي بتأبلني فحبيت إني أستفسر عنها أما بالنسبة للسيارة إلي حضرتك زكرتها في ردك أنا أول مرة أسمع عنها وإن شاء الله هاشوفها ... أنا من طنطا أقرب مكان ألأيها فيه فين؟...جزاكم الله خيرا
قديم 14-07-2009, 03:22 AM
dr.darsh dr.darsh غير متواجد حالياً

dr.darsh has a reputation beyond reputedr.darsh has a reputation beyond reputedr.darsh has a reputation beyond reputedr.darsh has a reputation beyond reputedr.darsh has a reputation beyond reputedr.darsh has a reputation beyond reputedr.darsh has a reputation beyond reputedr.darsh has a reputation beyond reputedr.darsh has a reputation beyond reputedr.darsh has a reputation beyond reputedr.darsh has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة the Discoverer مشاهدة المشاركة

السلام عليكم جميعا ....أولا أنا بأشكر كل من تكرم بالرد علي موضوعي وطبعا أنا استفدت كتير جدا من الردود الجميلة دي وخاصة إن أنا معنديش خبر ة بالسيارات ....وطبعا يا أستاذ أحمد إجابتك مش بعيدة عن النوضوع ولا حاجة دي في صميم الموضوع لأني أنا بدور علي سيارة ودي اقتراحات من عشرات الاقترحات إلي بتأبلني فحبيت إني أستفسر عنها أما بالنسبة للسيارة إلي حضرتك زكرتها في ردك أنا أول مرة أسمع عنها وإن شاء الله هاشوفها ... أنا من طنطا أقرب مكان ألأيها فيه فين؟...جزاكم الله خيرا
أهلا بيك يا باشا نورت المنتدى
أنا على فكرة من طنطا برضه ولسه شاري العربية من شهر تقريبا
لكن الصراحة كان حظي سئ جدا في العربية
واجهتني مشكلة في المرور بسبب تأخر اعتماد أرقام الشاسيهات الجديدة
وواجهتني مشكلة تانية في تأخر وصول شهادة الضمان
ومشكلة تالتة في ان البطارية طلعت بايظة وما بتقبلش شحن وأنا حاليا في مداولات مع التوكيل بسبب الموضوع ده ولغاية وقتنا هذا العربية ماتحركتش من أمام البيت
بس طبعا كل ده أعتقد أنه سؤ حظ ليس الا .....لأنه ماحصلش مع غيري وممكن يحصل مع أي عربية تانية
أنا تقييمي للعربية المبدئي انها عربية كويسة وعلى قد فلوسها
وبرضه اسأل وشوف البدائل وخصوصا الفيرنا واللانوس

بالنسبة للمعارض اللي ممكن تلاقيها فيها في طنطا
عيسى للسيارات......وده بالمناسبة مركز الخدمة المعتمد في طنطا ومكانه (كوبري قحافة على السريع) وغالبا حتلاقي هناك عربية للعرض....وده أفضل مكان تجيب منه العربية اذا تساوت العروض المادية
أبو شادي موتورز....آخر حسن رضوان
الكموني.........شارع حسن حسيب
المصرية للسيارات.......الاستاد

وأي استفسار انا تحت أمرك
قديم 14-07-2009, 10:24 AM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute

دكتور درش متزعلش نفسك وديه حاجات بسيطة وهتتحل قريب ان شاء الله

بس طمنا على العربية عملت فيها ايه وليه التوكيل مش عايز يغيرلك البطارية على طول !!؟

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش