العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > BMW

BMW رغم ما تعرضت له الشركة من ازمات كثيره اخرها ازمة شرائها لروفر الانجليزية الا انها مازالت تؤكد على ريادتها فلسلفتها الخاصة فى سيارتها التى تجمع بين الجمال متعة الاداء اشترت حقوق رولز رويس الانجليزية بالاضافة الى مينى ومن اشهر سيارتها BMW X5 X3 M6 M5 7 series - 5 series - 3 series

قديم 21-04-2013, 09:46 PM
wassof wassof غير متواجد حالياً

wassof will become famous soon enoughwassof will become famous soon enough
افتراضي استفسار بخصوص e36 اي معلومة

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
انا بفكر اشتري بي ام الدبانة 316 بس تكون موديل عالي شوية من اول 94 الي 97 وكنت بفكر برضة اشتري ميتسوبيشي المكوه بس البي ام بحبها اكتر المهم كنت عايز اعرف ممكن القي منها عربية شاذة وتكون فبريكة من برة وجوة
بس ليه شوية استفسارات لي اني بلم معلومات
عايز اعرف 1600 بتطلع كام حصان وكنت سمعت ان المساعدين الخلفية فيها بتاع 7 طبب او جلب مش فاكر عايز حد يشرحلي ايه الكلام ده
تاني شيئ لو فكرت اسقط له ماتور 1800 is هلقي ليه قطع غيار متوفرة جديدة واستيراد ؟
وهل لو سقط 1800 ممكن اثبتة 1600 ولا مش هينفع وايه الحجات الي بتتغير مع الماتور 1800 ولو عدلت عربية من الابرة لي الصاروخ صح الصح تكلفني كام ؟؟؟

معلش اتمني محدش يبخل عليا بي اي معلومة عن الدبانة واتمني من حضرتك في الشرح بلاش اي كلام بي الانجليزي علشان اقدر افهم اكتر
وتقبلة تحياتي
قديم 21-04-2013, 10:54 PM
الصورة الرمزية ahmed_eng2001
ahmed_eng2001 ahmed_eng2001 غير متواجد حالياً

ahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: استفسار بخصوص e36 اي معلومة

ان شاء الله حتلاقى الردود الوافية من الاعضاء الكرام الى ليهم خبرة كبيرة فى لبى ام ..... و على ما الناس ترد عليك ... حقولك على معلوماتى القليلة الى اعرفها
موديل حضرتك بيسموه الدبانة .... و الموديل ده محبوب اكتر من الموديل الى بعده .... و شكله احلى كمان .. و العربية اوسع من الموديل الى بعده
فى الغالب .. الناس الى بتسقط مواتير ... بتسقك موتور 2500 سى سى ... و بيسموه الموتور الاسود 6 سلندر .... و لازم تغير العفشة .. و اعتقد بتغير الكارونة كمان
على ما اتذكر .... الموتور بدفيرته بالفتيس ... كان بحوالى 12 الف جنيه ...و الله اعلم
التغيير لموتور 1800 سى سى ... بيفرق شوية .... بس مش قوى