العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > تعديل السيارات والاكسسوارت > تعديل السيارات العــام

تعديل السيارات العــام منتدى تعديل السيارات والاكسسوارات والسانود سيستمCar Tuning - Pimp My CaR!!!!!

قديم 23-01-2011, 04:52 PM
topspider topspider غير متواجد حالياً

topspider is on a distinguished road
افتراضي رد: عاوز اشتري جهاز لكشف الرادار بس يكون شغال في مصر

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mshamy مشاهدة المشاركة

الكلام ده من الأخر
انا معايا الجهاز و شغال زي الفل و ده الموقع الرسمي http://www.valentine1.com/
بس خلي بالك لو جبته لازم يكون متبرمج على المواصفات الأوروبية...و الموضوع مش صعب

وده فيديو توضيحي من تصويري لردارات الدائري من كام اسبوع...على فكره مش كلهم شغالين

يا ترى الجهاز ده بيكشف الرادار المثبت فقط طوال الطريق كما هو على الدائري والمحور؟؟

ولا بيكشف الرادار اللي الراجل قاعد جنبه ومثبت حامل الكاميرا ومستخبي ورا إعلان موبينيل؟؟؟

ياريت الرد يكون سريعاً لأني سأشتريه فعلاً لأنني اتمسكت مرتين في طريق واحد وهو القطامية السخنة

المرة الأولى في الكيلو 13 القطامية - السخنة وكانت السرعة 204كم/س (بس مش انا اللي كنت سايق والله) والضابط نفسه ماكنش مصدق السرعة واتأكد ثلاث مرات من أمين الشرطة على السرعة قبل ما يقيدها في الوصل.

المرة الثانية كانت بعد ما اتمسكنا في المرة الأولى بحوالي ساعة أو أقل بين السخنة ورأس غارب مش فاكر في أي كيلو (في نفس اليوم) وكانت السرعة 124كم/س وبرضه اتمسكت قال ايه عشان عديت المسموح بـ 4 كم وفي المرة ده انا اللي كنت سايق !!!!!!!

يعني دفعنا 300 جنيه ولسه موصلناش رأس غارب حتى !!!!!

التعديل الأخير تم بواسطة topspider ; 23-01-2011 الساعة 04:59 PM
قديم 24-01-2011, 10:52 PM
الصورة الرمزية mshamy
mshamy mshamy غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Executive Management
هواياتي: Cars & PCs

mshamy has a reputation beyond reputemshamy has a reputation beyond reputemshamy has a reputation beyond reputemshamy has a reputation beyond reputemshamy has a reputation beyond reputemshamy has a reputation beyond reputemshamy has a reputation beyond reputemshamy has a reputation beyond reputemshamy has a reputation beyond reputemshamy has a reputation beyond reputemshamy has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة topspider مشاهدة المشاركة

يا ترى الجهاز ده بيكشف الرادار المثبت فقط طوال الطريق كما هو على الدائري والمحور؟؟

ولا بيكشف الرادار اللي الراجل قاعد جنبه ومثبت حامل الكاميرا ومستخبي ورا إعلان موبينيل؟؟؟

ياريت الرد يكون سريعاً لأني سأشتريه فعلاً لأنني اتمسكت مرتين في طريق واحد وهو القطامية السخنة

المرة الأولى في الكيلو 13 القطامية - السخنة وكانت السرعة 204كم/س (بس مش انا اللي كنت سايق والله) والضابط نفسه ماكنش مصدق السرعة واتأكد ثلاث مرات من أمين الشرطة على السرعة قبل ما يقيدها في الوصل.

المرة الثانية كانت بعد ما اتمسكنا في المرة الأولى بحوالي ساعة أو أقل بين السخنة ورأس غارب مش فاكر في أي كيلو (في نفس اليوم) وكانت السرعة 124كم/س وبرضه اتمسكت قال ايه عشان عديت المسموح بـ 4 كم وفي المرة ده انا اللي كنت سايق !!!!!!!

يعني دفعنا 300 جنيه ولسه موصلناش رأس غارب حتى !!!!!
بيكشف كله ...

قال رسول الله صلي الله عليه وسلم‏(‏ إن لله عبادا اختصهم بقضاء حوائج الناس‏,‏ حببهم إلي الخير‏,‏ وحبب الخير إليهم‏,‏ هم الآمنون من عذاب الله يوم القيامة‏).‏
قديم 24-01-2011, 11:47 PM
topspider topspider غير متواجد حالياً

topspider is on a distinguished road

أشكرك على الرد السريع
وأريد أن أوضح شيئين:

أولاً: عند دخولي لموقع http://rockymountainradar.com/ بيقول أن الجهاز ماركة روكي نسبة الإنذارات الكاذبة قليلة جداً بعكس الأجهزة الأخرى ومنها (V1).

هل من الممكن أن يعطي إشارة أنه يوجد رادار وفي الواقع لا يوجد ؟؟!!!

ثانياً:عند دخولي لموقع http://www.valentine1.com/ يقول أن هذا هو أفضل جهاز صنعه المدعو (فالنتين) ويبين موقع الرادار قبله بمسافة كافية.

السؤال الآن:
ماذا أشتري وأي صنف بالضبط حيث إنه يوجد من الماركة الواحدة عدة أصناف بعدة موديلات، مع العلم أنني أريد جهاز كامل متكامل لا أحتاج معه إلى أي شيء آخر.

برجاء الإفادة ولك جزيل الشكر.
قديم 02-02-2011, 04:01 PM
الصورة الرمزية mshamy
mshamy mshamy غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Executive Management
هواياتي: Cars & PCs

mshamy has a reputation beyond reputemshamy has a reputation beyond reputemshamy has a reputation beyond reputemshamy has a reputation beyond reputemshamy has a reputation beyond reputemshamy has a reputation beyond reputemshamy has a reputation beyond reputemshamy has a reputation beyond reputemshamy has a reputation beyond reputemshamy has a reputation beyond reputemshamy has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة topspider مشاهدة المشاركة

أشكرك على الرد السريع
وأريد أن أوضح شيئين:

أولاً: عند دخولي لموقع http://rockymountainradar.com/ بيقول أن الجهاز ماركة روكي نسبة الإنذارات الكاذبة قليلة جداً بعكس الأجهزة الأخرى ومنها (V1).

هل من الممكن أن يعطي إشارة أنه يوجد رادار وفي الواقع لا يوجد ؟؟!!!

ثانياً:عند دخولي لموقع http://www.valentine1.com/ يقول أن هذا هو أفضل جهاز صنعه المدعو (فالنتين) ويبين موقع الرادار قبله بمسافة كافية.

السؤال الآن:
ماذا أشتري وأي صنف بالضبط حيث إنه يوجد من الماركة الواحدة عدة أصناف بعدة موديلات، مع العلم أنني أريد جهاز كامل متكامل لا أحتاج معه إلى أي شيء آخر.

برجاء الإفادة ولك جزيل الشكر.
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
1- بالنسبة للإنذار الكاذب انا جربت الكوبرا و الفالنتين ون عايز اقوللك ان نسبة الإنذار الكاذب في الفالنتين1 ل 100 من الكوبرا ...يعني المفروض ان جميع الأجهزة بتعمل نذارات كاذبة بس بتختلف كميتها من نوع لآخر
2- بالنسبة للجهاز اللي حضرتك حتشترية انا بارشح لحضتك الفالنتين عن تجربة

قال رسول الله صلي الله عليه وسلم‏(‏ إن لله عبادا اختصهم بقضاء حوائج الناس‏,‏ حببهم إلي الخير‏,‏ وحبب الخير إليهم‏,‏ هم الآمنون من عذاب الله يوم القيامة‏).‏
قديم 29-11-2011, 03:20 PM
SHRIEF_T7 SHRIEF_T7 غير متواجد حالياً

SHRIEF_T7 is on a distinguished road

يا جماعة امشوا علي مهلكم و ربنا يستر عليكم و علينا