العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Hyundai Elantra - النترا

قديم 16-05-2011, 02:20 AM
turbomedia turbomedia غير متواجد حالياً

turbomedia is on a distinguished road
افتراضي رد: باركولي استلمت الالنترا اول امبارح الحمدلله .. بس عندي استفسارين بساط

مبروك اولا
مصاريف صيانه 1000حوالى 180جنيه تقريبا
قديم 16-05-2011, 03:15 AM
gobo gobo غير متواجد حالياً

gobo has a spectacular aura aboutgobo has a spectacular aura about
افتراضي رد: باركولي استلمت الالنترا اول امبارح الحمدلله .. بس عندي استفسارين بساط

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة corsair مشاهدة المشاركة

يستحسن انك متشغلش التكييف خالص لحد ال 1000 الاولي وكمان الجو حلو مش محتاج تكييف وثانيا مستنين منك تقرير جميل منك عنها وتقولنا ايه الجديد فيها عن الموديل السابق
هى هى على فكره مفيش جديد يعنى زى 2010 الاختلاف الجامد هايبقى فى 2012 يااستاذ احمد
قديم 16-05-2011, 10:27 PM
romio.drift romio.drift غير متواجد حالياً

romio.drift will become famous soon enoughromio.drift will become famous soon enough
Angry رد: باركولي استلمت الالنترا اول امبارح الحمدلله .. بس عندي استفسارين بساط

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hima_111 مشاهدة المشاركة

1000 مبروك اعتقد ان مرحلة تخليص الاوراق ممكن منتهتش ودا عبارة عن الافراج وجواب المرو وغبور شغال الجمعة والسبت
الله يبارك فيك .. مش عارف والله .. العربيه من يوم الخميس وانا مستلمها وكانو قايلين الترخيص الاتنين وبعديين قالو الثلاثاء ودلوقتي بكلمهم شكلها الاربع :S :@ مش عارف اخرتها ....
قديم 16-05-2011, 10:34 PM
الصورة الرمزية بدر بسيونى
بدر بسيونى بدر بسيونى غير متواجد حالياً

مشرف الكورى
من انا؟: مصرى
التخصص العملى: كيميائى
هواياتي: السيارات

بدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة corsair مشاهدة المشاركة

اولا الف مبروك يا زعيم وربنا يديك خيرها ويكفيك شرها

ثانيا بالنسبة لموضوع القلق معلش تعالي علي نفسك لان ليك 24 ساعة فقط سماح بالتحرك بيها معلش استحمل لحد يوم الاتنين ورخص وامشي براحتك

بالنسبة لصيانة ال 1000 كيلو بدون اي مصاريف اطلاقا بتحاسب بس علي تمن الزيت والفلتر فقط واي حاجه في العربية شاكك فيها قولهم عليها يعملوها عندهم زي الترصيص او ظبط الزوايا وهكذا

بالنسبة لل 1000 الاولي نصيحة متخليش ال ار بي ام يعدي ال 2.5 وبلاش تزود في السرعه علي ال 100 كيلو علشان فترة التليين وبلاش تشغل التكييف

وربنا يسترها عليك وعلينا
كلام سليم تماما
قديم 18-05-2011, 01:33 PM
romio.drift romio.drift غير متواجد حالياً

romio.drift will become famous soon enoughromio.drift will become famous soon enough

الحمدلله تم الترخيص