العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > كيا KIA > كيا سيراتو Cerato

كيا سيراتو Cerato من انجح سيارات كيا عامة وسميت باكثر من اسم منها فورت و سبكترا وشوما قديماً

قديم 05-04-2011, 02:09 PM
elmohamedy elmohamedy غير متواجد حالياً

elmohamedy is on a distinguished road
افتراضي رد: إلغاء جمارك السيارات

مينفعش يتلغى الجمارك ولا التجنيد فكر كويس يا عمي انتا شكلك اتبهدلت باين في الجيش
وبعد بالنسبة للالغاء الجمارك مينفعش بكل المقاييس
باختصار عايزين نعيش حياه كريمه مش نقلبها سوق الجمعه ..........
قديم 06-04-2011, 09:59 AM
adel_520305 adel_520305 غير متواجد حالياً

adel_520305 will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة elmohamedy مشاهدة المشاركة

مينفعش يتلغى الجمارك ولا التجنيد فكر كويس يا عمي انتا شكلك اتبهدلت باين في الجيش

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة elmohamedy مشاهدة المشاركة

وبعد بالنسبة للالغاء الجمارك مينفعش بكل المقاييس
باختصار عايزين نعيش حياه كريمه مش نقلبها سوق الجمعه ..........
إعفــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــاء عائل أسرة
وجدت الفرحة على وجوه الحاصلين على إعفاء مؤقت وخلال إجراء تحديد الموقف من التجنيد !!! المتقدم ماسك مصحف وجالس واقف بالدعاء ( لله ) للحصول على إعفاء ويصلي وبعد امتحان الثانوية العامة ينسى الصلاة ( مرض )

الجمارك تقترح وبلاش تعميم
باختصار عايزين نعيش حياه كريمه مش نقلبها سوق الجمعه

عليك وعلى شرم مــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــــع نفسك

.

التعديل الأخير تم بواسطة adel_520305 ; 06-04-2011 الساعة 10:18 AM
قديم 30-04-2011, 07:37 PM
الصورة الرمزية shnobly
shnobly shnobly غير متواجد حالياً

shnobly is a jewel in the roughshnobly is a jewel in the roughshnobly is a jewel in the rough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة adel_520305 مشاهدة المشاركة

أرسل لصديق له عليك حق وتحب له حق المواطنة قرار مهم وان كنت وبجدية كرهت الصمت وبتخدم بلدك دون مقابل وتسأل نفسك الدولة إلي أين ولحساب من ومن يستحق

استفتاء
إنشاء حزب معارضه للتوعية ومحاربة أو معالجة المفسدين لممتلكات الغير وأنشطة أخري سياسية واستثمارية لتحقيق أهداف اجتماعية لحياة مناسبة ومستقبل ناجح لأبنائنا مثل إلغاء جمارك السيارات علي الاقل سيارة مناسبة ومكافئة لنهاية الخدمة العسكرية 25000 جنيه ومرتب شهري مقابل الخدمة حد أدنى 2000 جنيه لحماية الدولة وتحديدا الجيش الثالث دون ذلك إلغاء التجنيد الإجباري والثورة لحساب من وما التغيير ام بلاه سوسا خد سوس علما أن الدولة لا تحتاج لجيش يحميها ما دمت أنا قادر على حماية الجار وبدون سلاح

استفتاء وأضف رد

- نعم لإلغاء الجمارك والتجنيد الإجباري والدولة لا تحتاج لجيش يحميها ما دمت أنا قادر على حماية الجار وبدون سلاح

- لا مع ذكر السبب

.
أخي عادل

أنا مش فاهم حاجه من المقطع الاول من المشاركه ولا حتى من المقطع التاني
بس كل اللي فهمته ان فيه استفتاء
بالنسبه للجمارك انا معاك لازم تتلغي بس مينفعش مره واحده لأن دي هتبقى كارثه لشوارعنا
بالنسبه للجيش (انا مش عارف ايه اللي دخله في منتدى سيارات بصراحه )
بس انا اللي فهمته انك مع الغاء التجنيد الاجباري عايز تلغي الجيش كله !!!!!!
يعني مش مثلا نلغي التجنيد الاجباري ونعمل مدارس عسكريه او نزود الكليات الحربيه
لا انتا بتقول الدوله لا تحتاج جيش !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!
لو انتا بتتكلم عن مصر اللي هيا على حدودها يهود متربصين بيها او اللي هيا لسه مخلصه حرب من يادوب كام سنه او اللي الرسول قال عن اهلها انهم خير أجناد الارض
يبقى اسمحلي دا كلام لا يعقل تماما!!!

االخلاصه : فكرة استبدال التجنيد الاجباري باسلوب اخر عملي اكثر دي فكره ممتازه
انما فكرة الدوله لا تحتاج جيش مادمت انا قادر على حماية جاري وبدون سلاح فكده انا بفتكر معمر القذافي

Mohamed Abdelkader
Gas Turbine Engineer
قديم 30-04-2011, 07:41 PM
جهاز العروسين
Guest

انا معاك في موضوع الجمارك علشان هي مرتفعة قوووووووي
لكن التجنيد لا عمرك شوفت دولة من غير جيش اكيد لا
ولعلمك جشنا مش كبير ذي منتا فاكر
وطلما الشباب عاطل يبقي الجيش مصلحة لة بدل القعدة علي القهاوي وشرب الشيشة او القعدة في البيت
قديم 03-05-2011, 02:31 AM
adel_520305 adel_520305 غير متواجد حالياً

adel_520305 will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة shnobly مشاهدة المشاركة

أخي عادل

أنا مش فاهم حاجه من المقطع الاول من المشاركه ولا حتى من المقطع التاني
بس كل اللي فهمته ان فيه استفتاء
بالنسبه للجمارك انا معاك لازم تتلغي بس مينفعش مره واحده لأن دي هتبقى كارثه لشوارعنا
بالنسبه للجيش (انا مش عارف ايه اللي دخله في منتدى سيارات بصراحه )
بس انا اللي فهمته انك مع الغاء التجنيد الاجباري عايز تلغي الجيش كله !!!!!!
يعني مش مثلا نلغي التجنيد الاجباري ونعمل مدارس عسكريه او نزود الكليات الحربيه
لا انتا بتقول الدوله لا تحتاج جيش !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!
لو انتا بتتكلم عن مصر اللي هيا على حدودها يهود متربصين بيها او اللي هيا لسه مخلصه حرب من يادوب كام سنه او اللي الرسول قال عن اهلها انهم خير أجناد الارض
يبقى اسمحلي دا كلام لا يعقل تماما!!!

االخلاصه : فكرة استبدال التجنيد الاجباري باسلوب اخر عملي اكثر دي فكره ممتازه
انما فكرة الدوله لا تحتاج جيش مادمت انا قادر على حماية جاري وبدون سلاح فكده انا بفتكر معمر القذافي

وانا معاك فكرة استبدال التجنيد الاجباري باسلوب اخر عملي اكثر دي فكره ممتازه

انا بفتكر معمرالقذافي ؟ لا داعي للتشبيه

أولا التجنيد – عام كامل بالتجنيد لحساب من بعد 45 يوم تأهيل لاستخدام سلاح قديم ( حراسة سلاح قديم غباء تحمل مسئولية ومقاومة طبيعة حالة نسبية تعود بالفشل بعد العودة إلي طبيعة خاصة وميول مجتمع وبنية مضادة خالية من تفشي أوبئة وتجارب مصرية مضادة فاشلة لحساب تجارب غربية ناجحة ) ولاحظ المهام الوظيفية والخبرة المكتسبة والمقابل دخل خلال عام كامل 20000 جنيه في ثلاث أعوام مع مراعاة قابلية التمدن والمشاركة لتحسين أوضاع الأسرة وأحسن أكل وشرب
الخلاصة اليهود يحكمون مصر وليس بالضرورة جنسية إسرائيل وإنما كانت اتفاقية سلام بشروط لحساب اليهود والطبع مكتسب بمشاركة وتعاون من يهود ومن يحكم النظام الاسم مسلم وابن مصر لكن جاحد يكره المواطن ولا يختلف الشبه كثيرا عن يهودي وكلاهما عدو للبشر ومصر اختلط فيها الحابل بالنابل صديق لي الاسم محمد والأصل يهودي وكان طالع نازل تخريب وأخر فلسطيني والملامح يهودي ويعزم بدخان والأرض أصبحت لا تصلح للزراعة وعزيمة الفلاح النشيط بات معاق ينتظر حفيد معاق سرطان بمعنى غير مؤهل والألبان لرضيع متسرطنة والخبر المعتاد المواطن المصري المجند سابقا اليوم يعاني من أمراض ومؤهل لسكتة قلبية مع أول خضه من بمب العيد وأخر الإخبار التي توازي اتفاقية السلام
وبلا ش الدوله لا تحتاج جيش مادمت انا قادر على حماية جاري وبدون سلاح احمي نفسك لو قدرت سواء من الداخل أو الخارج

- الخط الساخن لعلاج الإدمان يرصد تزايدا في الاتصالات للعلاج
- تعرض الأجنة للمبيدات الحشرية له صلة بانخفاض مستوى الذكاء
- المتسرطنات وصلت إلى منتجات الألبان ودمرت التربة
- طبيب سرطان الكبد تضاعف 30 مرة بمصر بسبب مبيدات محظورة

ثانيا الجماركإن توافرت متطلبات الفرد وتحديدا التي تساعد على التنقل بسهولة وسرعة تنشط الأعمال في مساحات أخرى هروبا من ازدحام وأمراض والدواء هواء نقي في مساحات فارغة شرط بنية مناسبة مرفهة بأقل تكلفة وتساعد على تحويل المتعصب إلى مثقف يراعي حقوق الغير يعترض إن لمس أخر سيارة والحق بيه مكروه ولو بسيط

.

التعديل الأخير تم بواسطة adel_520305 ; 03-05-2011 الساعة 02:37 AM