العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مصر بايكرز

مصر بايكرز قسم الدراجات النارية - موتوسيكلات - صور دراجات - استعراضات - احدث موديلات الدراجات - اشهر القائدين - مناسبات وانشطة الدراجات النارية فى مصر والعالم Masr Bikers

قديم 05-10-2010, 10:23 PM
الصورة الرمزية بدر بسيونى
بدر بسيونى بدر بسيونى غير متواجد حالياً

مشرف الكورى
من انا؟: مصرى
التخصص العملى: كيميائى
هواياتي: السيارات

بدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond repute
افتراضي رد: شيء مستفز اوووووووووي!!

احكيلكم على موقف حصل بس مش معايا حصل وانا راكب مع سواق تاكسى وتاكسى ورانا عمال كلاكسات وانوار والموقف كالتالى الشارع حارتين وزحمة واحنا ماشيين فى الاول انا افتكرت السواق اللى ورانا صاحب السواق اللى راكب معاه وبلكن هنا المفاجاءة جه جنبه بيقوله مش عمالى انورلك واديك كلاكسات ماوسعتش ليه قاله اوسع فين اطير يعنى قام قاله خد جنب يمين وعدينى بصراحة كنت عاوز اشتمه واقوله ......
قديم 05-10-2010, 10:35 PM
ahm_sobaih ahm_sobaih غير متواجد حالياً

ahm_sobaih will become famous soon enough

السلام عليكم
انا لسه متعلم السواقه من قريب وحصل معايا موقف غريب جدا كنت فى الفجالة من يومين ودخلت دخله غلط المهم جيت الف من شارع جانبى لقيت العربيات فى الشارع الرايسى جاية بسرعه اوى وطبعا معرفتش اعدى ومكنتش عارف ليه ماشية بسرعة كده المهم كان ورايا تاكسى وطبعا خرم ودانى من الكلكس بتاعه المهم رحت واخد يمين اوى وسبته يعدى قلت اما اشوفه هيعمل ايه المهم هو جيه جمبى وبصلى بصه صعبه اوى مش عارف اقولهالكو ازاى المهم واستنا عربية جاية متاخرة شويه وراح مادد بوزه بطريقه غبية اوى واتلقيته بيقولى تبقا عدى كده فهمت وفجاه لقيت الاشارة راحت قافله وراح راشق فى العربية الى قدامه زى الحلو وساعتها عرفت هما كانو بيمشو بسرعة كدا ليه
وكفايه كده علشان مطولش عليكو
قديم 13-01-2011, 12:31 AM
الصورة الرمزية nktis
nktis nktis غير متواجد حالياً

من انا؟: عبد من عباد الله
التخصص العملى: صيدلي
هواياتي: الصيد والتربيه

nktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond repute

النهارده وانا جاي الشغل اول ما بدخل المدينه بهدي ل20 كيلو وواحد بتاع دبابه نص نقل هريني كلاكسات ويبربش بالعالي في المرايه . المهم جنبت اعديه وده قارص في شارع ملوش رصيف والناس رايحه جايه والواحد بيمشي خايف من اللي ماشي علي ردليه .. تلاقيه بيعدي الشارع وبيتلفت كده وكده ومش مهتم بالعربيات ... المهم.. كنت قلت ان فيه تقاطع بنعي همه والباشا معديه وتكتك جاي علي سرعته وطااااااااااخ.. لاطشين في بعض وضرب واحد ماشي علي ردليه والعبد لله ورا الدبابه جيت عازق فرامل وربنا سترها ومفيش اصابات بشريه.
بس التكتك والعربيه من قدام بايظين .... بصراحه انا زعلت علي بتاع التكتك بس فرحت في سواق الدبابه وعديته تاني وماشي براحه...
ادي اخرت الاستعجال والله اعلم هيصرف قد ايه سمكره... ربنا يسترها علي الجميع

وأتت ملائكة النعيم كما روت*
روحي بطون أكفها خضراء*
صعدت بروحك والعبير يحفها*
والنور ترسم دربه الأنواء*

شرقت حشاشات النحيب وأينعت*

وشوى الأنين قلوبنا فتفطرت*خلف الجفون دموعنا الخرساء*
أكبادنا فبكاؤنا إيماء*
قديم 13-01-2011, 01:05 AM
دكتور رعد دكتور رعد غير متواجد حالياً
من انا؟: عبدالرحمن
التخصص العملى: طالب جامعى بس كبير حبتين
هواياتي: ركوب البايك , القراءه .

دكتور رعد is just really niceدكتور رعد is just really niceدكتور رعد is just really niceدكتور رعد is just really niceدكتور رعد is just really nice

كنت ماشى على طريق سفر صحراوى على سرعة 100/كم بالبايك كانت الساعه 8بالليل
وكنت منور الكشاف العالى ومره واحده لقيت خيال عدى من امامى اتفزعت طبعا لانى ماشى على سرعه عاليه وبعدين ببص لقيت واحد راكب عجله وبيعدى الطريق بكل استهتار من غير ميشوف فى حاجه جايه ولا لا وكمان مش عاجبه لقيته بيرفع ايده وبيتكلم طبعا انا كنت ماشى بسرعه ومقدرتش اقف ليه بس انا اتفزعت جدا لان كان ممكن اتبهدل لانى راكب موتوسيكل ومش هقدر اعمل حاجه لكن الحمد لله ارادة ربنا فوق كل شىء وربنا يسترها معانا

لحظة يصاحبى ان تغفلا الف ميل زاد بعد المنزلى

قديم 13-01-2011, 01:38 AM
الصورة الرمزية ابوشروق
ابوشروق ابوشروق غير متواجد حالياً

ابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond repute

مره واحد الله يسامحه دعيت عليه والله لانه راجل كبيروناقص فى يوم واقف مستنى عربت الشغل الساعه 7 صباحا وكنت لسه مشترى فيات125 وركنها عند البيت وفيها صوت عند الفتيس وبعدين وانا واقف لقيت عربيه 125 رايقه ومتظبطا ماشاء الله وصاحبها راجل كبير فى السن ونزل يظبط هواء الكوتش عند محل انا واقف امامه وكنت متردد اسئله على ميكانيكى كويس يفهم فى 125 وبعدين قولت هوالسؤال عيب وبعد مركب العربيه بقوله لوسمحت انا لسه جايب 125 وفيها كذا ممكن تدلنى على ميكانيكى كويس تخيل رد الانسان الناقص والسفيه ايه شتيمه بزيئه زيه ومن الصدمه اتمسمرت مكانى وهوجرى بلعربيه مفقتش من الصدمه الا لما عربيت الشغل جت بس دعيت عليه دعاء ربنا يجعله من نصيبه