العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو لوجان Logan

رينو لوجان Logan The Dacia Logan is a car produced jointly by the French manufacturer Renault and its subsidiary Dacia of Romania. It is manufactured at Dacia's automobile plant in Mioveni, Romania, in Colombia, Brazil, Russia, Morocco, Iran, India and South Africa. It is also marketed as the Renault Logan, Nissan Aprio or Tondar 90 depending on the existing presence or positioning of the Renault brand.

قديم 25-09-2011, 04:54 PM
dr.wael7yran dr.wael7yran غير متواجد حالياً

dr.wael7yran has a reputation beyond reputedr.wael7yran has a reputation beyond reputedr.wael7yran has a reputation beyond reputedr.wael7yran has a reputation beyond reputedr.wael7yran has a reputation beyond reputedr.wael7yran has a reputation beyond reputedr.wael7yran has a reputation beyond reputedr.wael7yran has a reputation beyond reputedr.wael7yran has a reputation beyond reputedr.wael7yran has a reputation beyond reputedr.wael7yran has a reputation beyond repute
افتراضي رد: لماذا اشتريتك يا لوجان ؟

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة iks مشاهدة المشاركة

انا عن نفسى يا يدوب لسه متعلم سواقة ومطلع رخصة حالا و معايا خمسين الف ونفسى اشترى عربية بنت حلال تعمر معايا
يا ترى يا دكتور ايه اكبر عيب فى اللوجان؟
لو لسه متعلم السواقة حالا ..
يبقى اللوجان بلا عيوب
اعتقد بالنسبة ليك قطع الغيار الغالية في التوكيل هي المشكلة الاكبر .. بس صدقني اي شغل في اي توكيل مشكلة مادية كبييرة
و ربنا يوفقك
و تقبل سلامي

Dr.wael el7yran
قديم 25-09-2011, 05:02 PM
dr.wael7yran dr.wael7yran غير متواجد حالياً

dr.wael7yran has a reputation beyond reputedr.wael7yran has a reputation beyond reputedr.wael7yran has a reputation beyond reputedr.wael7yran has a reputation beyond reputedr.wael7yran has a reputation beyond reputedr.wael7yran has a reputation beyond reputedr.wael7yran has a reputation beyond reputedr.wael7yran has a reputation beyond reputedr.wael7yran has a reputation beyond reputedr.wael7yran has a reputation beyond reputedr.wael7yran has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة asalacenter مشاهدة المشاركة

(( تثيت الموضوع ))

أولا : موضوع رائع جدا وانا كنت متابعه كل يوم

ثانيا : بطلب من مشرفى المنتدى تثبيت الموضوع لانه على قد ما انه مشوق جدا واسلوبه رائع ومميز على قد ما انه مفيد جدا لأغلب زوار المنتدى وأنا منهم وأن شاء الله يادكتور شهرين تلاته لو كان لينا عمر هكون مستعد بنفس المبلغ اللى حضرتك دفعته قسط لشراء اللوجان وساعتها هيكون ليا مداخله مع حضرتك عشان تساعدنى عالتنفيذ

وأخيرا كان ليا سؤالين؟

1- أنا اعرف ان رينو نفسها بتقسط وفالحالة دى هيبقى تقسيط مباشر واسلامى
ليه حضرتك متجهتش اليهم هل عشان تأخير التسليم ولا فايدة أكثر ولا ايه هيا اهم الاسباب ؟

2- أنا عارف ان حضرتك من هواة الزيرو ليه حضرتك طالما قررت اللوجان مشترتهاش كسر زيرو ووفرت 10000 جنيه على أساس ان اللوجان اللى بتتباع90 % منها بيبقى بحالة المصنع
اتجهت اليهم بس برده بيقسطوا تبع ال CIB على ما اعتقد ..و شروطه و فايدته اكتر ..
بص انا اكتر حاجة نرفزتني من الاسلامي الضمانات المطلوبة..
مطلوب مني اروح الضرايب و السجل التجاري و المستشفى و البنك بتاعي و اجيب ضامن شغال في الحكومة و حوارات فاكسانة .. و انا موش فاضي للكلام ده ..

ثانيا : الزيرو زيرو يا باشا .. احساس الزيرو مختلف و العربية انت اللي بتربيها على مقاسك..و طالما كده كده هتقسط .. ف العشرة الاف دول هيبقوا 100 جنيه زيادة في القسط..
و ربنا يوفقك
و تقبل سلامي

Dr.wael el7yran
قديم 25-09-2011, 05:21 PM
walidelwahsh
Guest

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dr.wael7yran مشاهدة المشاركة

اتجهت اليهم بس برده بيقسطوا تبع ال CIB على ما اعتقد ..و شروطه و فايدته اكتر ..
بص انا اكتر حاجة نرفزتني من الاسلامي الضمانات المطلوبة..
مطلوب مني اروح الضرايب و السجل التجاري و المستشفى و البنك بتاعي و اجيب ضامن شغال في الحكومة و حوارات فاكسانة .. و انا موش فاضي للكلام ده ..

ثانيا : الزيرو زيرو يا باشا .. احساس الزيرو مختلف و العربية انت اللي بتربيها على مقاسك..و طالما كده كده هتقسط .. ف العشرة الاف دول هيبقوا 100 جنيه زيادة في القسط..
و ربنا يوفقك
و تقبل سلامي
:vctry :
قديم 25-09-2011, 07:29 PM
الصورة الرمزية tarek elbadry
tarek elbadry tarek elbadry غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مشرف فنى تكييف بشركة المقاولون العرب
هواياتي: لاتوجد هواية محددة

tarek elbadry has a reputation beyond reputetarek elbadry has a reputation beyond reputetarek elbadry has a reputation beyond reputetarek elbadry has a reputation beyond reputetarek elbadry has a reputation beyond reputetarek elbadry has a reputation beyond reputetarek elbadry has a reputation beyond reputetarek elbadry has a reputation beyond reputetarek elbadry has a reputation beyond reputetarek elbadry has a reputation beyond reputetarek elbadry has a reputation beyond repute

الف مبروك يا دكتور ربنا يديك خيرها ويكفيك شرها

قديم 26-09-2011, 12:40 AM
الصورة الرمزية asalacenter
asalacenter asalacenter غير متواجد حالياً
التخصص العملى: صاحب مركز كمبيوتر - دورات - مبيعات - صيانة - انترنت

asalacenter is a jewel in the roughasalacenter is a jewel in the roughasalacenter is a jewel in the rough

متشكر على تعاونك وتفاعلك فى الرد بس كنت عايز اعرف ايه الاجراءات اللى مشيت بيها فى التقسيط تبع بنك القاهرة

وطالما هدفع اكتر من 50% ايه هيا الضمانات المطلوبة حيث أن لدى مركز صغير لصيانة وتدريب الحاسب لكن ملوش اى اوراق حكومية تثبت مقدار مكسبه