العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > تعديل السيارات والاكسسوارت > أطقم الصوت والمالتى ميديا

أطقم الصوت والمالتى ميديا منتدى خاص بتعديلات اطقم الصوت الكاسيت وال CD وال DVD وشاشات العرض وجميع نظم المالتى ميديا والصوتيات

قديم 23-11-2010, 01:29 AM
الصورة الرمزية Injection
Injection Injection غير متواجد حالياً
من انا؟: أنسان يعيش و يتعايش
التخصص العملى: تانية تجارة
هواياتي: Everything

Injection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond repute
افتراضي رد: عايز رأيكم فى الاقتراح ده

بص ياباشا, روكيت ده قبل أشارة روكسى, قبل العبودى بشوية, يعنى وحضرتك جاى من جسر السويس هيبقى على أيدك اليمين, وهو مشهور هناك فماتخافش مش هتتوه.

وعلى فكرة ياباشا العتبة فيها محلات كتير بتبيع صوتيات, بس عايز أقولك روكيت أرخص, وأقرب

البريدج ياكبير مفيش أسهل منه, القنوات بتبقى باينة قدام حضرتك, بيبقى قدامك التالى:-

موجب القناة الأولى

سالب القناة الأولى

موجب القناة الثانية

سالب القناة الثانية

كل اللى بتعمله حضرتك أنك بدل ماتوصل السماعة على قناة واحدة, بتوصل الطرف الموجب من السماعه بالطرف الموجب للقناة الأولى والطرف السالب من السماعة بالطرف السالب بالقناة التانية.

يعنى ياباشا بتاخد طرف من قناة والطرف التانى من القناة التانية وخلاص.

والبريدج أى صنايعى متخصص صوتيات يقدر يعمله, وحضرتك فى ثوانى تقدر تعمله.

حكمة الشهر: ذاكر تنجح, غش تجيب مجموع

عذرا لقلة تواجدى بالمنتدى, تجارة بقى وأخر شهر بتاع الشغل كله.

قديم 23-11-2010, 02:22 AM
الصورة الرمزية beetleMOSH
beetleMOSH beetleMOSH غير متواجد حالياً

beetleMOSH will become famous soon enough

برنس والله يا مستر انجكشن
بيعجبنى طول بالك و طريقة توضيحك للحاجه
جزاك الله كل خير
قديم 23-11-2010, 03:02 AM
ahmed-casper ahmed-casper غير متواجد حالياً
من انا؟: ahmed yousri

ahmed-casper will become famous soon enoughahmed-casper will become famous soon enough

١٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠‏ شكر
انا ان شاء الله هجيب جى ام ٤ تشانل ٤٠٠ وات و انا عندى ٢ سونى اكسبلود بتوع العربيه القديمه و هجيب عليهم ٤ كينوود صغير و كده تمام اوى....
افى سؤال معلش انا بتعبك معايا بس انت موسوعه بقى و مفيش غيرك معبرنى . هو ينفع اعمل ريموت بتاع التاره زى المالتى فنكشن للكاسيت ولا لازم يكون جاى مع الكاسيت؟
قديم 23-11-2010, 03:19 AM
الصورة الرمزية Injection
Injection Injection غير متواجد حالياً
من انا؟: أنسان يعيش و يتعايش
التخصص العملى: تانية تجارة
هواياتي: Everything

Injection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond repute

ياباشا لاتعب ولا حاجة, ألف شكر على ذوق حضرتك.

الريموت المالتى ليه حلين, الأول أنك تجيب fm modulator أو مايطلق عليه mp3 car الأنواع النضيفة منه بييجى معاها ريموت مالتى فانكشن بيركب على الطارة, بتتحكم بيه فى الموديوليتور بس (الصوت, الأغانى, الأكيولايزر, ترد على التليفون, ألخ), لكن الجهاز فيه مزايا تانية, فيه أجهزة فيها بلوتوث وأمكانية التوصيل بالموبايل, غير المميزات العادية, السعر تقريبا فى حدود 150 جنيه فيما فوق بس مش عارفه بالظبط.

بص ياباشا الموضوع ده

http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=23878

الحل التانى كاسيت ينفع يتركبله الريموت, الريموت مابيجيش مع الكاسيت, بس الكاسيت بيبقى فيه الأوبشن أن حضرتك تجيب الريموت بتاعه وتوصله بيه, وده فى الكاسيتات الحديثة مش الأصلى اللى بييجى مع العربية غالبا, والريموت لوحده بيعمل 130 الى 150 جنيه, وبتتحكم منه فى الكاسيت ككل, وأشهر الاجهزة اللى الريموت بتاعها متوافر هى البايونيير.

حكمة الشهر: ذاكر تنجح, غش تجيب مجموع

عذرا لقلة تواجدى بالمنتدى, تجارة بقى وأخر شهر بتاع الشغل كله.

قديم 23-11-2010, 03:36 AM
ahmed-casper ahmed-casper غير متواجد حالياً
من انا؟: ahmed yousri

ahmed-casper will become famous soon enoughahmed-casper will become famous soon enough

اه انا قريت الموضوع ده بس و اللهى الواحد من كتر الاختراعات انا توهت . يعنى اللى يخلينى اجيب ده ب ٣٠٠ جنيه طب ماهو فى دى فى دى مرايه و فيه جى بى اس و بيتوصل بتليفون و حاجات كتير ب ٥٠٠ جنيه و اللهى الواحد احتار