العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > سلامتك على الطريق

سلامتك على الطريق خاص بالسلامة المرورية ووسائل الامان ونظم حماية البيئة

قديم 14-02-2010, 04:43 AM
الصورة الرمزية خالدخليفة
خالدخليفة خالدخليفة غير متواجد حالياً

من انا؟: محب لكل الناس / وارجو من الله العفو والمغفرة
التخصص العملى: تاجر عطور بالجملة -تاجر اراضى
هواياتي: القراءة والاهتمام بعلم الحديث الشريف

خالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond repute
افتراضي رد: كم أكثر سرعة مشيت عليها؟؟؟

[يا نهار ابيض ... للدرجة دى .. مقاطعة ؟؟ بس 70 يا باشا ده بجد قليل قوى الله يكون فى عون حضرتك... و الحتة بتاعت مطروح دى انا كنت هلبسها الصيف اللى فات لولا ان واحد صاحبى شدد عليا انى لازم امشى 60 فى الحتة دى لأن دايما فى لجنة واقفة فى اخر الحتة دى علشان يسترزقوا ,,, معلهش يا باشا بقى

بيخافو ياسيدى وانا علشان مبوظش الرحلة عليهم بضطر اتمشى لحد مينامو وعملتها فيهم واحنا جايين من اسكندرية فضلت ماشى 70 لحد م نامو كنا وصلنا لبوابة الرسوم فى اسكندرية نامو ساعة ياوالدى وصحيو من النوم بيسالو احنا فين قلت لهم حمدا لله على السلامة احنا داخلين بوابة الرسوم فى اكتوبر النكتة بقى ان المدام زعلت وخاصمتنى يومين لانى استغليت انها نامت وجريت 170 وصالحتها هيا وبنتى ب2 بيتزا من بيتزا كينج مش كان ارخص لى امشى على مهلى ؟؟؟؟؟هههههههههههههه
قديم 14-02-2010, 09:12 AM
الصورة الرمزية bmkbmk
bmkbmk bmkbmk غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد كمال
التخصص العملى: Oracle systems consultant
هواياتي: العربيات ... الكمبيوتر ... الجيم

bmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة خالدخليفة مشاهدة المشاركة

[يا نهار ابيض ... للدرجة دى .. مقاطعة ؟؟ بس 70 يا باشا ده بجد قليل قوى الله يكون فى عون حضرتك... و الحتة بتاعت مطروح دى انا كنت هلبسها الصيف اللى فات لولا ان واحد صاحبى شدد عليا انى لازم امشى 60 فى الحتة دى لأن دايما فى لجنة واقفة فى اخر الحتة دى علشان يسترزقوا ,,, معلهش يا باشا بقى

بيخافو ياسيدى وانا علشان مبوظش الرحلة عليهم بضطر اتمشى لحد مينامو وعملتها فيهم واحنا جايين من اسكندرية فضلت ماشى 70 لحد م نامو كنا وصلنا لبوابة الرسوم فى اسكندرية نامو ساعة ياوالدى وصحيو من النوم بيسالو احنا فين قلت لهم حمدا لله على السلامة احنا داخلين بوابة الرسوم فى اكتوبر النكتة بقى ان المدام زعلت وخاصمتنى يومين لانى استغليت انها نامت وجريت 170 وصالحتها هيا وبنتى ب2 بيتزا من بيتزا كينج مش كان ارخص لى امشى على مهلى ؟؟؟؟؟هههههههههههههه
ههههههههههههههههههههههههه ههههههههههه
ربنا يخليهم لحضرتك يا باشا و يبارك لك فيهم يا رب و ربنا يخلى بيتزا كنج و بيتزا هت و بيتزا بلس كمان
بس المفروض يظبطوا عداد الخوف بدأا من 130 ولا حاجة لحسن 70 دى بصراحة قليلة قوى

......................... ..

يا ترى جاهزين لتجربة السواقة اللى جاية ؟؟؟؟؟!!!!!!!
قديم 14-02-2010, 09:42 AM
homosh homosh غير متواجد حالياً
التخصص العملى: إداري
هواياتي: الصيد

homosh has a spectacular aura abouthomosh has a spectacular aura abouthomosh has a spectacular aura about

أقصي سرعه : 210,220,240
نوع السيارات بالترتيب كابريس 2008 ,نيسان باترول 2004, لاند كروزر 2006
سبب السرعه : نفس السبب جنون السرعهptmnlo123per1127
المده بالسرعه : بين كل رادار ورادار تقريبا 25 كيلو بس طبعا احساس محبط جدا لان مع كل مره بتضطر تنزل لسرعة الطريق عند الرادار يعني لل120 وترجع تاني تدوسptmnlo123per172
كان فين: طريق الشمال الدوحه-الخور, طريق الدوحه - سيلين وده كان أكتر طريق أخدت فيه رادارات لما اتربيت بصراحهptmnlo123per111
ثبات العربيه: الكابريس ميبقاش فاهم ايه اللي بيحصل بصراحه ثباتها غريب كده تحس ان العربيه تقيله عالارض وان راكب بساط الريح مش عربيه
اما للغاليه الباترول والعزيزه الكروزر فتحس انك ماشي علي ريشه
احساسي كان ايه: الكروزر والباترول كنت خايف لاقلب بصراحه ptmnlo123per1146
الكابريس كنت عايز أنام وهيا تكمل لوحدها لحد ما اوصلptmnlo123per172
طبعا الكلام ده كان الصيف اللي فات بس بصراحه انا توبت خلاص بعد 7000 ريال مخالفات رادار وحزام في شهرين الصيف بس
كل الشكر لSAbuhashem اللي دايما بيتحفنا بموضوعات وردود هايله بصراحه
قديم 14-02-2010, 09:47 AM
الصورة الرمزية bmkbmk
bmkbmk bmkbmk غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد كمال
التخصص العملى: Oracle systems consultant
هواياتي: العربيات ... الكمبيوتر ... الجيم

bmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة homosh مشاهدة المشاركة

أقصي سرعه : 210,220,240
نوع السيارات بالترتيب كابريس 2008 ,نيسان باترول 2004, لاند كروزر 2006
سبب السرعه : نفس السبب جنون السرعهptmnlo123per1127
المده بالسرعه : بين كل رادار ورادار تقريبا 25 كيلو بس طبعا احساس محبط جدا لان مع كل مره بتضطر تنزل لسرعة الطريق عند الرادار يعني لل120 وترجع تاني تدوسptmnlo123per172
كان فين: طريق الشمال الدوحه-الخور, طريق الدوحه - سيلين وده كان أكتر طريق أخدت فيه رادارات لما اتربيت بصراحهptmnlo123per111
ثبات العربيه: الكابريس ميبقاش فاهم ايه اللي بيحصل بصراحه ثباتها غريب كده تحس ان العربيه تقيله عالارض وان راكب بساط الريح مش عربيه
اما للغاليه الباترول والعزيزه الكروزر فتحس انك ماشي علي ريشه
احساسي كان ايه: الكروزر والباترول كنت خايف لاقلب بصراحه ptmnlo123per1146
الكابريس كنت عايز أنام وهيا تكمل لوحدها لحد ما اوصلptmnlo123per172
طبعا الكلام ده كان الصيف اللي فات بس بصراحه انا توبت خلاص بعد 7000 ريال مخالفات رادار وحزام في شهرين الصيف بس
كل الشكر لSAbuhashem اللي دايما بيتحفنا بموضوعات وردود هايله بصراحه
تمام يا باشا
انا كمان جبت بالكابريس 240 بس كانت 2004 و كان فى شارع الخليج فى الكويت و كنت مخالف السرعة ب 160 كيلو لأن السرعة المتاحة كانت 80 ههههههههههه... بس الحمد لله ماتصورتش
بس الثبات بصراحة مكنش حلو قوى ..... يمكن كنت حاسس بكدة لأن قبلها كان معايا مرسيدس ......
وشكرا ياباشا على تشريفك للموضوع

......................... ..

يا ترى جاهزين لتجربة السواقة اللى جاية ؟؟؟؟؟!!!!!!!
قديم 14-02-2010, 10:19 AM
الصورة الرمزية خالدخليفة
خالدخليفة خالدخليفة غير متواجد حالياً

من انا؟: محب لكل الناس / وارجو من الله العفو والمغفرة
التخصص العملى: تاجر عطور بالجملة -تاجر اراضى
هواياتي: القراءة والاهتمام بعلم الحديث الشريف

خالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bmkbmk مشاهدة المشاركة

ههههههههههههههههههههههههه ههههههههههه
ربنا يخليهم لحضرتك يا باشا و يبارك لك فيهم يا رب و ربنا يخلى بيتزا كنج و بيتزا هت و بيتزا بلس كمان
بس المفروض يظبطوا عداد الخوف بدأا من 130 ولا حاجة لحسن 70 دى بصراحة قليلة قوى
هههههههه 130 ؟ انا متهيألى لو العداد وصل120 المدام تستنى لما تنزل بالسلامة وتسيبلى البيت وتروح لاهلهاان لم يغمى عليها جوه العربية اصلا بقوللك بتفقد النطق لو عديت ال90 تقوم تقوللى 130 ولذلك معظم وقتى قاعد وحدى فى العربية وان سافرنا سوا من هنا لاسكندرية بناخدها فى 5 ساعات وهما صاحيين وساعتين وهما نايمين وبسافر بلدنا فى الصعيد بالقطار لان بلدنا بعيدة وانا اخدها بالعربية فى 4 ساعات وبالقطار 5 ساعات لكن لو هما معايا هنسافر فى 10 ساعات يبقى خلينا فى القطار وخلاص