العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو لوجان Logan

رينو لوجان Logan The Dacia Logan is a car produced jointly by the French manufacturer Renault and its subsidiary Dacia of Romania. It is manufactured at Dacia's automobile plant in Mioveni, Romania, in Colombia, Brazil, Russia, Morocco, Iran, India and South Africa. It is also marketed as the Renault Logan, Nissan Aprio or Tondar 90 depending on the existing presence or positioning of the Renault brand.

قديم 04-04-2011, 11:24 AM
الصورة الرمزية RENAULT 18
RENAULT 18 RENAULT 18 غير متواجد حالياً

RENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: انــا .. وريـــنــــو لــوجـــان ... تقرير مفصل مصور عنها بعد امتلاكى لها ...

تقرير ممتاز جدا وربنا يباركلك فيها انا كنت بفكر اشترى عربية جديدة فى حدود 60 الى 70 وكنت حاطت اللوجان فى اعتبارى بس لقيت ان قطع غيارها ناررررر فطبعا فكرت فى اللانوس او الفيرنا او الاسبرانزا واستقريت على الاسبرانزا a516 ان شاء اللة علشان لقيت فيها كل حاجة موجودة فى اللوجان عدا الاير باج بل فيها مميزات اكتر زى وحدة رفع زجاج خاصة بالسائق توزيع هواء التكيف ممتاز مع وجود فتحتين للتكيف فى المقصورة الخلفية الكلاكس فى مكانة الطبيعى علشان انا بحب اسوق بيد واحدة بالاضافة لوجود كاسيت ممتاز و6 سماعات والعربية تتميز بصلون واسع وشنطة واسعة اكبر من اللوجان شوية وتتميز ايضا بجنوط اسبور مقاس 16 تقريبا **مش متاكد** علشان كدة انا شلت اللوجان من اعتبارى بس دة مينفيش ان اللوجان عربية ممتازة جدا واثبتت كفائتها ولو عندك تعليق قولى
لو تسمحلى يا باشا أقول تعليقى :::::::::

لو حضرتك مش ممانع تركب صينى ..... قدامك الBYD f3

من كلام ملاك الA516 و من كلام ملاك الBYD F3 ...... الBYD تتفوق بمراحل .....

و من وجهة نظرى أحلى شكلا ..... و كمان عفشة تويوتا و متور ميتسوبيشى و واخدة كتير من كورولا 2003

بالتوفيق إن شاء الله :::

تحياتى ::::::::::::::::::::::::: :::::::::::::

That is My Renault

قديم 04-04-2011, 11:30 AM
الصورة الرمزية sad-bird
sad-bird sad-bird غير متواجد حالياً

sad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond repute
افتراضي رد: انــا .. وريـــنــــو لــوجـــان ... تقرير مفصل مصور عنها بعد امتلاكى لها ...

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة santafa مشاهدة المشاركة

تقرير ممتاز جدا وربنا يباركلك فيها انا كنت بفكر اشترى عربية جديدة فى حدود 60 الى 70 وكنت حاطت اللوجان فى اعتبارى بس لقيت ان قطع غيارها ناررررر فطبعا فكرت فى اللانوس او الفيرنا او الاسبرانزا واستقريت على الاسبرانزا a516 ان شاء اللة علشان لقيت فيها كل حاجة موجودة فى اللوجان عدا الاير باج بل فيها مميزات اكتر زى وحدة رفع زجاج خاصة بالسائق توزيع هواء التكيف ممتاز مع وجود فتحتين للتكيف فى المقصورة الخلفية الكلاكس فى مكانة الطبيعى علشان انا بحب اسوق بيد واحدة بالاضافة لوجود كاسيت ممتاز و6 سماعات والعربية تتميز بصلون واسع وشنطة واسعة اكبر من اللوجان شوية وتتميز ايضا بجنوط اسبور مقاس 16 تقريبا **مش متاكد** علشان كدة انا شلت اللوجان من اعتبارى بس دة مينفيش ان اللوجان عربية ممتازة جدا واثبتت كفائتها ولو عندك تعليق قولى

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة RENAULT 18 مشاهدة المشاركة

لو تسمحلى يا باشا أقول تعليقى :::::::::

لو حضرتك مش ممانع تركب صينى ..... قدامك الBYD f3

من كلام ملاك الA516 و من كلام ملاك الBYD F3 ...... الBYD تتفوق بمراحل .....

و من وجهة نظرى أحلى شكلا ..... و كمان عفشة تويوتا و متور ميتسوبيشى و واخدة كتير من كورولا 2003

بالتوفيق إن شاء الله :::

تحياتى ::::::::::::::::::::::::: :::::::::::::

أضف إلى كلامك Byd f3
اللوجان بدأت تنشر وبكرة هتبقى اكتر من اللانوس والفيرنا
خصوصا لارتفاعها علشان الطريق المصرية المتبهدلة
ولوسعها واحنا اغلبنا بيفكر تفكير عاملي وعازوها تتحمل اسرة
خصوصا ان زي ما قال اخونا حسام المياكنيكا بتاعتها واضحة وسهلة وبكرة اي حد يعرف يشتغل فيها

إن العين لتدمع وإن القلب ليحزن وإنا على فراقك يا خالد لمحزونون
ولا نقول إلا ما يرضي ربنا
إنا لله و إنا إليه راجعون
قديم 04-04-2011, 11:31 AM
الصورة الرمزية akerima
akerima akerima غير متواجد حالياً
من انا؟: VW OLD Beetle Big FAN
التخصص العملى: Sales
هواياتي: IT

akerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond repute

اولا الف مبروك عليك اللوجي ربنا يديك خيرها ويكفيك شرها - كنت فاكر ان لما حتقول عيوب حتقول مثلا انها بتعرج ولا حاجة لكن لقيت ان بعض العيوب اللي انت قلتها بالنسبالي علي الاقل بعتبرها ميزه -يعني حتة تنك البنزين والشنطة دي بالنسبالي ميزه وموضوع اماكن الزراير لان قبل كده دايما كانت المجموعة اللي جنب السواق بتبوظ مني عشان انا من اسكندرية ومبحبش اقفل الازاز اللي جنبي فكان دايما يدخل فيها مية من الشتا عموما تقرير رائع واسمحلي ابقي استعين بية لو حد سالني عن اللوجان لانك فعلا قايل فية كل حاجة

فى كل شارع فى بلادى صوت الحريه بينادى

Ashraf Kerima
قديم 04-04-2011, 11:45 AM
corsair
Guest

يا ابن الايه يا ابو العربي كدا تبيع كوريا وتروح لاوروبا

مكنش العشم يا كبير

انا مش هسيبك علي فكرة الا لما ترجع للجنسية الكوري من جديد

وبعدين مجبتش سيرة ثبتها ليه عايزين نعرف الثبات بتاعها عامل ايه

قوة الصاج بتاعها لاني بسمع ناس كتير تقول لو ريحت بصباعك شوية علي صاج اللوجن يطبق

اشترتها بكام يا لائيم

الف مليون مبروك يا حسام وربنا يديك خيرهاويكفيك شرها اهم حاجه ملكش حجه بعد كدا وهتيجي المقابلات كلها وعالله متجيش
قديم 04-04-2011, 12:15 PM
الصورة الرمزية RENAULT 18
RENAULT 18 RENAULT 18 غير متواجد حالياً

RENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond repute

ضف إلى كلامك Byd f3
اللوجان بدأت تنشر وبكرة هتبقى اكتر من اللانوس والفيرنا
خصوصا لارتفاعها علشان الطريق المصرية المتبهدلة
ولوسعها واحنا اغلبنا بيفكر تفكير عاملي وعازوها تتحمل اسرة
خصوصا ان زي ما قال اخونا حسام المياكنيكا بتاعتها واضحة وسهلة وبكرة اي حد يعرف يشتغل فيها
كلام صحيح 100%

اللوجان هتبقى خليفة الشاهين فى مصر ..............

That is My Renault