العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Accent Verna RB اكسنت فيرنا

Accent Verna RB اكسنت فيرنا Hyundai Accent - Verna - RB جميع اجيال اكسنت وفيرنا Hyundai Accent - فيرنا الجيل 2 Hyundai Accent - اكسنت الجيل 1 Hyundai Accent - نيواكسنت الجيل 3 Hyundai Accent - اكسنت ار بى RB الجيل 4

قديم 30-06-2012, 04:13 AM
pashaa911 pashaa911 غير متواجد حالياً

pashaa911 is a jewel in the roughpashaa911 is a jewel in the roughpashaa911 is a jewel in the rough
افتراضي رد: عزلت الفيرنا شنطة وكبوت وارضية

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة AbOnOrA مشاهدة المشاركة

موضوع رائع بجد تسلم ايدك بس عايزين الفيدوهات وصور اكتر
والله يا اخى انا كنت شغال لوحدى والموبايل قطع قبل ما اعمل الارضية
عموما هفكها تانى الصبح وارجع اركبه واصورهالك ياباشا ههههههههههههههه
عموما انا هعمل عربية نيسان صنى لواحد صاحبى قريب هصور كل المراحل فيديو وارفعها يوتيوب ان شاء الله
قديم 30-06-2012, 04:15 AM

pashaa911 is a jewel in the roughpashaa911 is a jewel in the roughpashaa911 is a jewel in the rough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد فيصل مشاهدة المشاركة

بارك الله لك فى سيارتك وحفظك من كل سوء
الف مبروك
آمين يارب
ولك مثل ما دعوت وللمسلمين اجمعين
قديم 30-06-2012, 05:04 AM
الصورة الرمزية Hisham.Elgazzar
Hisham.Elgazzar Hisham.Elgazzar غير متواجد حالياً

من انا؟: الفقير إلى الله
هواياتي: جميع الأعمال اليدوية-IT

Hisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond repute
مبروك رد: عزلت الفيرنا شنطة وكبوت وارضية

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة pashaa911 مشاهدة المشاركة

هشام باشا

كفاية فى الارضية طبقة لباد وعليها طبقه عازل حرارى هيبقى زى الفل.
وبالنسبة للزق دى كوله حرارى انا جايبها بعشرة جنية.
وبالنسبة لموضوع الحرارة بقى انا قبل ما اركب اللى فى الكبوت حطيت حته من اللباد وحتة من العازل الحرارى على الفرن بتاع الشكمان نفسه من غير ما الزقه طبعا بس كنت عاوز اشوف الحرارة بتاعة الفرن اللى هى اشد حرارة فى الموتور هتعمل فيه ايه .
وقفلت الكبوت ودورت العربية وسبتها دايرة ساعة بالكمال والتمام وكل شوية اطمن لحسن الاقى العربية بتولع وانا مش معايا طفاية اصلا فلقيت ان الحمدلله مولعوش بس كانو سخنين وبعد ماخلصت العربية طلعت على طريق الكريمات بما انى ساكن فى حلوان فالطريق جنبى وجريت يامعلم مشيت حوالى 30 كيلو ورجعت وبرضه العازل متحرقش والكوله مفكتش .
ده اللى حصل معايا بالظبط
ولو عاوزنى اساعدك فى عربيتك قولى وايد على ايد بتعزل ههههههههههه

ربنا يخليك انا عارف انك مش هتتأخر عن مساعدتى ربنا يديم المعروف

المشكلة انى فكيت التبلوة والكراسى وكل حاجة فى العربية ومش بمشى بيها مسافات طويلة علشان المرور ممكن يتضايقوا منى
اللى رافع الضغط عندى ان مفيش حد من صنايعية التكييف عاوز يساعدنى علشان أصلح التكيف الللى عندى وانا اللى شايل الليلة ومش عارف اقفل السروجى الا لما اتأكد ان التلاجة تمام جوا علشان ما أفكش تانى

حاجة تجنن ، والعربية دلوقتى مرمية تحت البيت مفكوك ردياتير ومراوح وكل حاجة ومش عارف ألمها إزاى ، كمان فتحت معايا فى المصاريف الله ينور

ربنا يتمها على خير دعواتكم جميعا ، تقبلوا تحياتى

مهندس \ وائل - مهندس \ محمد فيصل - أستاذ\ الباشا
قديم 30-06-2012, 03:36 PM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Hisham.Elgazzar مشاهدة المشاركة

ربنا يخليك انا عارف انك مش هتتأخر عن مساعدتى ربنا يديم المعروف

المشكلة انى فكيت التبلوة والكراسى وكل حاجة فى العربية ومش بمشى بيها مسافات طويلة علشان المرور ممكن يتضايقوا منى
اللى رافع الضغط عندى ان مفيش حد من صنايعية التكييف عاوز يساعدنى علشان أصلح التكيف الللى عندى وانا اللى شايل الليلة ومش عارف اقفل السروجى الا لما اتأكد ان التلاجة تمام جوا علشان ما أفكش تانى

حاجة تجنن ، والعربية دلوقتى مرمية تحت البيت مفكوك ردياتير ومراوح وكل حاجة ومش عارف ألمها إزاى ، كمان فتحت معايا فى المصاريف الله ينور

ربنا يتمها على خير دعواتكم جميعا ، تقبلوا تحياتى

مهندس \ وائل - مهندس \ محمد فيصل - أستاذ\ الباشا
ربنا معاك ياباشا شكلك عملت العربية ( بازل ) وهتجمعها تانى ههههههه
هدعيلك ربنا يقومها بالسلامة وللمرة التانية لو احتجت اى مساعده احنا كلنا هنا اخوات قوللى ومتترددش اوك يا هندسة
قديم 30-06-2012, 05:18 PM
الصورة الرمزية eng/walaaeldeen
eng/walaaeldeen eng/walaaeldeen غير متواجد حالياً

من انا؟: مهندس سيارات
التخصص العملى: مهندس سيارات
هواياتي: الفك و التركيب

eng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond repute

والله يا اخى انا كنت شغال لوحدى والموبايل قطع قبل ما اعمل الارضية
عموما هفكها تانى الصبح وارجع اركبه واصورهالك ياباشا ههههههههههههههه
عموما انا هعمل عربية نيسان صنى لواحد صاحبى قريب هصور كل المراحل فيديو وارفعها يوتيوب ان شاء الله
السلام عليكم
تجربه عمليه مفيده جدا ومنتظرين صور العربيه الصني للأستفاده
ياترى عزلت الصدر بتاع السياره بين المحرك والصالون ولا نسيته علشان مايجبش حراره ولا صوت للكابينه
وتقبل مرورى
والله المستعان

صل اللهم على خير الأولين والآخرين وعلى آله الطيبين الطاهرين واصحابه الغر الميامين ومن تبع هديه إلى يوم الدين

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
ربي اغفر لي وتب علي إنك انت التواب الغفور
لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين