العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA > A 113

قديم 03-12-2011, 04:32 PM
ممدوح علي ممدوح علي غير متواجد حالياً

ممدوح علي is on a distinguished road
افتراضي رد: انا قدمت على اسبرانزا a113 2012 ياريت حد يساعدني!!!!!

متشكر ليك جدا اخ world of kill على ردك لكن انا شايف نفسي ميال اكتر لل a113 وصليت استخارة والحمد لله ثانيا العربيات اللي بتقول عليها زي الفيرنا ناس كتير منصحتنيش بيها وباقي العربيات مش فول اوبشن
وبعدين انا مش هبيعها لما اسافر هرفعها في مصر ويبقى عندي واحدة هنا وواحدة هناك وان شاء الله لسه باقي 3 سنين ياعالم مين يعيش انا كنت فقط عاوز نصايح هامة من ناحية العربية دي بالذات الحفاظ عليها نقلات الفتيس الحاجات اللي ممكن مخدش بالي منها ويكون فيها مشكلة لان انا ابيض ياورد في ميكانيكية العربيات وشكرا
قديم 03-12-2011, 04:53 PM
الصورة الرمزية Elsebily
Elsebily Elsebily غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Communication engineer
هواياتي: Playstation 3

Elsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud of

هو من الواضح انك مقتنع بيها جدا
بص هي العربيه كانت مع ابن عمتي زمان واول ما جابها جابت معاه فتيس
وكانت ليسه زيرو وبردو يقال اني فيه ناس بتقول اني الصيني كويس عن تجربتهم الشخصيه
بس عامة زي ما كتير قالو العربيات الصيني عامة زي البطيخه فشوف انت حظك ايه بس اهم حاجة سواء كده او كده لازم تكون من اصحاب البال الطويل وربنا يوفقك وان شاء الله تطلع كويسه ولو ممكن تفكر انك تشتري مستعمل كويس او عربيات كسر زيرو من اللوجان يبقي تمام
وطبعا الرأي الاول والاخر ليك ولازم تكون مقتنع بالعربيه اللي هتركبها

You are my City My only City
You make me happy when skies are grey
You'll never know just how much I love you So please don't take my City Away
قديم 04-12-2011, 12:59 AM
ممدوح علي ممدوح علي غير متواجد حالياً

ممدوح علي is on a distinguished road

متشكر جدا على ردك اخ elsebily لكن انا مبحبش المستعمل ابدا في اي حاجة كانت لو قلم حتى مستعمل بس انا فعلا مقتنع بالعربية دي ويارب يسهلها وتكون بطيختي لونها احمر ومعسلة هههههههه
انا كلمت الشركة عموما وسألتهم شوية اسئلة واقنعوني ان العربية ال2012 معدلة عن الاول وبقت قليلة العيوب وشكرا
قديم 04-12-2011, 02:30 PM
الصورة الرمزية عصام الجارحي
عصام الجارحي عصام الجارحي غير متواجد حالياً

عصام الجارحي has a brilliant futureعصام الجارحي has a brilliant futureعصام الجارحي has a brilliant futureعصام الجارحي has a brilliant futureعصام الجارحي has a brilliant futureعصام الجارحي has a brilliant futureعصام الجارحي has a brilliant futureعصام الجارحي has a brilliant futureعصام الجارحي has a brilliant futureعصام الجارحي has a brilliant futureعصام الجارحي has a brilliant future

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ممدوح علي مشاهدة المشاركة

متشكر جدا على ردك اخ elsebily لكن انا مبحبش المستعمل ابدا في اي حاجة كانت لو قلم حتى مستعمل بس انا فعلا مقتنع بالعربية دي ويارب يسهلها وتكون بطيختي لونها احمر ومعسلة هههههههه
انا كلمت الشركة عموما وسألتهم شوية اسئلة واقنعوني ان العربية ال2012 معدلة عن الاول وبقت قليلة العيوب وشكرا
انا معك في اختيار اسبرانزا A113 لان انا مغرم بالعربية دي جدا
وبفاضل بينها وبين الباندا كروس من جيلي تحفة بصراحة واشد من الاسبرانزا في راي
لولا افتقادها لبعض الاساسيات من فرامل مانعة للانزلاق وجنوط اسبور وكاسيت سي دي
لولا هذه الاشياء لتفوقت ولكن الي الان الاسبرانزا تتفوق لانتشارها وتوافر قطع الغيار واشياء اخري
بالتوفيق لك وتوكل علي الله
قديم 04-12-2011, 03:28 PM
الصورة الرمزية mostafa mamdouh
mostafa mamdouh mostafa mamdouh غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Specializing in cars
هواياتي: wrestling

mostafa mamdouh has a reputation beyond reputemostafa mamdouh has a reputation beyond reputemostafa mamdouh has a reputation beyond reputemostafa mamdouh has a reputation beyond reputemostafa mamdouh has a reputation beyond reputemostafa mamdouh has a reputation beyond reputemostafa mamdouh has a reputation beyond reputemostafa mamdouh has a reputation beyond reputemostafa mamdouh has a reputation beyond reputemostafa mamdouh has a reputation beyond reputemostafa mamdouh has a reputation beyond repute

جميع سيارت اسبرانزا 2011 و 2012 الان خالية من عيوب الصناعة والتقفيل والخامات الداخلية تم تحسينها عن باقى الموديلات
يعنى من الاخر توكل على الله واشترى العربية وانت مطمن