العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > منتدى الصيانة العام

منتدى الصيانة العام أى مشكلة فنية تواجهك ضعها هنا

قديم 18-10-2013, 02:18 AM
medo99_pc medo99_pc غير متواجد حالياً

medo99_pc is on a distinguished road
افتراضي رد: اي مشكلة في الفتيس الاتوماتيك - ضع الاستفسار هنا وسوف نساعدك في حل المشكلة

كورولا 2014 اوتوماتيك

وانا بركن قبل ما العربيه تقف خالص غلطت ونقلت الفتيس علي البارك بسرعه، وحصل هبده جامده في العربيه ، وبعديها مشيت قلت اطمن علي الفتيس لقيت سحب العربيه مش مظبوط والموتور صوته عالي سنه

وقفت وبطلت ودورت ومشيت تاني بس مش مرتاح، هل ده يكون أثر علي العربيه مع العلم ان دي اول مره تحصل وان شاء الله اخر مره.
قديم 18-10-2013, 10:15 AM
world_of_kill world_of_kill غير متواجد حالياً

world_of_kill is a jewel in the roughworld_of_kill is a jewel in the roughworld_of_kill is a jewel in the roughworld_of_kill is a jewel in the rough
افتراضي رد: اي مشكلة في الفتيس الاتوماتيك - ضع الاستفسار هنا وسوف نساعدك في حل المشكلة

عندي مشكله الفتيس العربيه لما بشغلها بتاخد الاول عادي بس لما تنقل التاني بتفوت و لمبه الفتيس بتقيد في الطبلوه و مش بينقل غير التاني و مترضاش تنقل اول ولا بعد كدا تالت او غيرو
و بتفوت الفي الغيار يعني مثلا لو انا جايب 60 و شيلت رجلي من علي البنزين و ارجع ادوس تاني تديك نفس شعور المانيوال لما بتبقي بتدوس بنزين و انت دايس دبرياش في نفس الوقت
في ساعات تاني بتاخد كل الغيارات بس لازم ابقي بدوس براحه خالص بلاقيها خدت التالت و الرابع و كله
العربيه بي ام 92 مكنه 6 ال 2500 سي سي الفتيس الياباني
قديم 18-10-2013, 02:28 PM
الصورة الرمزية romeoalmansour
romeoalmansour romeoalmansour غير متواجد حالياً

التخصص العملى: Engineer
هواياتي: reading and reading

romeoalmansour has a reputation beyond reputeromeoalmansour has a reputation beyond reputeromeoalmansour has a reputation beyond reputeromeoalmansour has a reputation beyond reputeromeoalmansour has a reputation beyond reputeromeoalmansour has a reputation beyond reputeromeoalmansour has a reputation beyond reputeromeoalmansour has a reputation beyond reputeromeoalmansour has a reputation beyond reputeromeoalmansour has a reputation beyond reputeromeoalmansour has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة medo99_pc مشاهدة المشاركة

كورولا 2014 اوتوماتيك

وانا بركن قبل ما العربيه تقف خالص غلطت ونقلت الفتيس علي البارك بسرعه، وحصل هبده جامده في العربيه ، وبعديها مشيت قلت اطمن علي الفتيس لقيت سحب العربيه مش مظبوط والموتور صوته عالي سنه

وقفت وبطلت ودورت ومشيت تاني بس مش مرتاح، هل ده يكون أثر علي العربيه مع العلم ان دي اول مره تحصل وان شاء الله اخر مره.
ان شاء الله خير ومفيش حاجة حصلت - انت بس مركز قوي عشان العربية جديدة
ربنا يبارك لك فيها وان شاء الله مفيش حاجة

............

الله العظيم أعلي وأعلم

اللهُــم يا فارج الهَم, ويا كاشف الغــــم, فرّج همّــي, وفُك كربي, واغفر ذنبي , وارزقنــي من حيثُ لا احتسب
ما شاء الله تبارك الله ما شاء الله لا قوة إلا بالله , اللهم إني أسالك الهدى والتقى والعفاف والغنى
اللهم لا أضام وأنت حسبي، ولا أفتقر وأنت ربي، فأصلح لي شأني كله ولا تكلني إلى نفسي طرفة عين ولا حول ولاقوة إلابك
لا نفع للمال اذا كانت النفس فقيرة ولا ضرر من الفقر اذا كانت النفس غنية

Its easy taking it apart. But getting it back together is another story

.
قديم 18-10-2013, 02:32 PM
الصورة الرمزية romeoalmansour
romeoalmansour romeoalmansour غير متواجد حالياً

التخصص العملى: Engineer
هواياتي: reading and reading

romeoalmansour has a reputation beyond reputeromeoalmansour has a reputation beyond reputeromeoalmansour has a reputation beyond reputeromeoalmansour has a reputation beyond reputeromeoalmansour has a reputation beyond reputeromeoalmansour has a reputation beyond reputeromeoalmansour has a reputation beyond reputeromeoalmansour has a reputation beyond reputeromeoalmansour has a reputation beyond reputeromeoalmansour has a reputation beyond reputeromeoalmansour has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة world_of_kill مشاهدة المشاركة

عندي مشكله الفتيس العربيه لما بشغلها بتاخد الاول عادي بس لما تنقل التاني بتفوت و لمبه الفتيس بتقيد في الطبلوه و مش بينقل غير التاني و مترضاش تنقل اول ولا بعد كدا تالت او غيرو
و بتفوت الفي الغيار يعني مثلا لو انا جايب 60 و شيلت رجلي من علي البنزين و ارجع ادوس تاني تديك نفس شعور المانيوال لما بتبقي بتدوس بنزين و انت دايس دبرياش في نفس الوقت
في ساعات تاني بتاخد كل الغيارات بس لازم ابقي بدوس براحه خالص بلاقيها خدت التالت و الرابع و كله
العربيه بي ام 92 مكنه 6 ال 2500 سي سي الفتيس الياباني
طب كشفت علي العربية قبل كده
احتمال كبير الكلاتشات محتاجة تتغير

............

الله العظيم أعلي وأعلم

اللهُــم يا فارج الهَم, ويا كاشف الغــــم, فرّج همّــي, وفُك كربي, واغفر ذنبي , وارزقنــي من حيثُ لا احتسب
ما شاء الله تبارك الله ما شاء الله لا قوة إلا بالله , اللهم إني أسالك الهدى والتقى والعفاف والغنى
اللهم لا أضام وأنت حسبي، ولا أفتقر وأنت ربي، فأصلح لي شأني كله ولا تكلني إلى نفسي طرفة عين ولا حول ولاقوة إلابك
لا نفع للمال اذا كانت النفس فقيرة ولا ضرر من الفقر اذا كانت النفس غنية

Its easy taking it apart. But getting it back together is another story

.
قديم 18-10-2013, 11:59 PM
ahmed elshikh ahmed elshikh غير متواجد حالياً

ahmed elshikh is on a distinguished road
عاجل رد: اي مشكلة في الفتيس الاتوماتيك - ضع الاستفسار هنا وسوف نساعدك في حل المشكلة

سيارتي كورولا 2009 يوجد نتشه اثناء النقل من الاول الي الثاني

الكلمات الدليلية
الاوتوماتيك, ويربول, ونة