العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA > A 113

قديم 04-12-2011, 09:25 PM
ممدوح علي ممدوح علي غير متواجد حالياً

ممدوح علي is on a distinguished road
افتراضي رد: انا قدمت على اسبرانزا a113 2012 ياريت حد يساعدني!!!!!

متشكر ليكم ياجماعة الخير ..عصام الجارحي ومصطفى ممدوح... ربنا يطمنكم مش عارف اقول لكم ايه وانا ان شاء الله الاستلام الاسبوع القادم واي اخبار اخرى هبلغكم بيها , بالنسبة لجهاز الانذار هل بيكون فيها ولا انا اجيب, واذا كنت انا بجيب هل ده يخرجني من الضمان ولا لا ؟ وياريت حد يقول لي ايه احسن جهاز انذار وشكرا
وجزاكم الله خيرا
قديم 06-12-2011, 03:59 AM
الصورة الرمزية aymanlaw
aymanlaw aymanlaw غير متواجد حالياً

لجنة التحكيم و الفصل فى الشكاوى
التخصص العملى: محام حر
هواياتي: القراءة_الموسيقى_الاغانى الاجنبية

aymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond repute

السلام عليكم ,انا حابب اقول حاجة بلنسبة للسيارة الأسبرنزا a113 ,العربية من حيث الشكل جميلة والتصميم الداخلى ايضاً جميل ولكنى كنت ركبت تاكسى منها فى بورسعيد وبلتحديد فى بورفؤاد وهذه مدينتى التى اعيش فيها وهى صغيرة اى المدينة والطرق فيها معقولة بسبة 90% ومع ذلك لاحظت ان العربية عفشتها نشفه جداً وذلك من خلال مطب لم يكن يذكر بلنسبة لمطبات موجودة فى مدن اخرى فى باقى محافظات مصر استوقفنى صوت الخبط الى جاء من عفشة العربية للأسف كان صوت يضايق بلنسبة لعربية لسه جديده وايضاً جميلة ,بمعنى اخر كنت احب الاأجد مثل هذا العيب فيها وذلك بعد ماسألت الأخ السائق والذى جاوبنى انه هو صاحب العربية وهو الوحيد الذى يركبها وبلفعل وجدته كثيراً بعد ذلك فى اوقات مختلفه وهو الوحيد الذى يقودها ,وطبعاً فى اخوة من بورسعيد فى المنتدى وعارفين ا ن بورفؤاد صغيرة جداً لدرجة انك ممكن تركب تاكسى مرتين فى اقل من نصف ساعة على الرغم من كثرت التكسيات فى المدينة,المهم هذا مالفت انتباهى عن العربية موضوع العفشة ,وللأمانة لم اسأل صاحب العربية عن سنة الصنع ,لأنى عرفت من الأخوة الذين بادروا بلرد ان الموديلات الحديثة يعنى مثلاً 2012 هتكون عيوبها قليلة او تم تلافى العيوب ويارب يكون من ضمنهم العفشة,وربنا يوفقك فيما فيه من الخير لك بأذن الله ومبروك مقدماً

قديم 19-02-2013, 02:41 PM
usry23 usry23 غير متواجد حالياً

usry23 is on a distinguished road

حذار من عيوب العفشة لا زالت توك توك والفتيس بيعض انا وقعت فيها والأمر لله
: red_face10::r ed_face10::re d_face10:
قديم 26-02-2013, 01:39 PM
الصورة الرمزية Ahmed_Esmail
Ahmed_Esmail Ahmed_Esmail غير متواجد حالياً

Ahmed_Esmail is just really niceAhmed_Esmail is just really niceAhmed_Esmail is just really niceAhmed_Esmail is just really nice

والله انتوا زودوا حيرة الراجل وحيرتى

بس فى الاجمال عربية كويسة

يعنى اتكل على الله واشتريها