العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > تعديل السيارات والاكسسوارت > أطقم الصوت والمالتى ميديا

أطقم الصوت والمالتى ميديا منتدى خاص بتعديلات اطقم الصوت الكاسيت وال CD وال DVD وشاشات العرض وجميع نظم المالتى ميديا والصوتيات

قديم 23-09-2009, 06:03 PM
dory52 dory52 غير متواجد حالياً

dory52 is on a distinguished road
افتراضي ارجو المساعده فى اختيار طقم صوت

السلام عليكم يا شباب معلش اعذرونى انا لسه جديد فى الموضوع بتاع الاكسسوارات دا
انا ناويت اشترى طقم صوت فروحت توكيل Blubankt اللى فىالحجاز اخترت كاسيت كينوود
KDC-Mp342U هوا كاسيت رووش وفيه USB وحوارات كدا كتير والراجل قالى متركبش حاجه اكتر من 300 وات كينوود علشان للو عليت عن كدا هتلاقى بيطلع صوت وحش خصوصا اذا كنت مش ناوى تركب جى ام .. فايه رايكم فى التجميعه دى ..
ولو حد فيكوا ليه رأى تانى يقولى وانا لسه مشترتش الحاجه يعنى ممكن اغير بس يقولى على تجميعه كدا تبقى كويسه وصوتها نقى ..العربيه جولف 2 وشكررااا ارحو الرد للاهميه
قديم 23-09-2009, 06:28 PM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ارجو المساعده فى اختيار طقم صوت

اذا مش هتركب جى ام يبقى كلام الراجل صح علشان خرج الكاسيت يبقى مكافىء لقدرة السماعات

لكن لو عايز طقم كامل او زى ما بيقولو من الاخر هيعمل فى حدود 1800 - 2200 حسب الانواع وعدد السماعات
كمثال صب 1000 وات JBL + جى ام 400 +كاسيت زى ده كاسيت سى دى كينوود - سبير كار + سماعات كين وود 500 وات = دول يعملو 2100 تقريباً

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش

قديم 23-09-2009, 06:34 PM

الف الف شكر على ردك السريع يا باشا ... بس ممكن اعرفعوا لازمه الصب ايه والجى ام دا فايدته ايه وبكام ومنين اجيبهم ؟؟؟
قديم 23-09-2009, 06:42 PM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute

الجى ام فائدتة تضخيم الصوت بشكل يحافظ على جودتة ونقائه وخاصة لو هتركب صب ووفر او بازوكا او عدد سماعات كبير او خرجها قوى

بالنسبة للاسعار فهى متفاوتة طبعا حسب الانواع لكن الانواع اللى قولت لحضرتك عليها ديه سعرها فى حدود 2100 فى سبير كار

وحضرتك ممكن تشوف بعض الماركات فى قسم سبير كار وتستفسر منهم على التفاصيل مباشره على المنتدى او بالاتصال او الزيارة

,,رابط,, منتدى سبير كار - فرش واكسسوارات السيارات

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش

قديم 23-09-2009, 06:50 PM

شكر لذوقك بجد انت راجل محترم

الكلمات الدليلية
جى ام, سماعات, قطم صوت