العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > كهرباء السيارة

كهرباء السيارة ساحة مخصصة للمواضيغ الفنية المتعلقة بجميع اﻷنظمة الكهربية فى السيارة بما فيها أنظمة التسلية

قديم 05-06-2010, 12:18 PM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute
افتراضي رد: صوت الكلاكس كل شويه بيتغير !!!!

iهو المشكله يا محمود باشا انه مش موضح الموقف بالضبط
علشان كده قولت احط الاحتمال التاني برضه
علشان ما يروحش للكهربائي و يقوله رجلش و خلاص و يطلع العيب من مكان تاني

حـازم خـضـر

قديم 05-06-2010, 12:58 PM
الصورة الرمزية ahmedraafat00
ahmedraafat00 ahmedraafat00 غير متواجد حالياً

ahmedraafat00 is a splendid one to beholdahmedraafat00 is a splendid one to beholdahmedraafat00 is a splendid one to beholdahmedraafat00 is a splendid one to beholdahmedraafat00 is a splendid one to beholdahmedraafat00 is a splendid one to beholdahmedraafat00 is a splendid one to behold

شكرا يا جماعه على ردودكم
و شكرا يا حازم باشا بس المشكله تقريبا ملهاش علاقه بالطاريه و الدينامو لان الكهرباء كلها كويسه و الكاسيت شغال عادى و كمان العربيه السه كانت بقالها فتره عند الكهربائى ولو كان فى حاجه فى الكهرباء كان عملها
بس هوا مينفعش انا اعمل الحكايه دى بنفسى اصلى الصراحه مش عايز اخلى كهربائى يشتغل فيها لان للاسف مش اى كهربائى بيفهم فيها و ساعات بيبوظوا الدنيا والحمد لله ان اخر شغل فيها كان عند واحد بيفهم واهيه ماشيه وانا الصراحه مش عايز اروح لكهبائى ليظبط الكلاكس و يبوظ حاجه تانيه ptmnlo123per144

قديم 06-06-2010, 12:43 PM
الصورة الرمزية foolh_old_man2010
foolh_old_man2010 foolh_old_man2010 غير متواجد حالياً

foolh_old_man2010 has much to be proud offoolh_old_man2010 has much to be proud offoolh_old_man2010 has much to be proud offoolh_old_man2010 has much to be proud offoolh_old_man2010 has much to be proud offoolh_old_man2010 has much to be proud offoolh_old_man2010 has much to be proud offoolh_old_man2010 has much to be proud of

انا معى لانوس شيفروله الكلاكس ماشى على مزاجه مره عالى ومره واطىء ومره الفردتين يشتغلو ومره فرده واحده وطبعا هى الدنيا كده ماشيه على مزاجه ولما تتوصل للعطل يبقى قولى 00مع العلم انه تاكسى الابيض يعنى جديده مش من زمان
قديم 06-06-2010, 03:32 PM
الصورة الرمزية lol64
lol64 lol64 غير متواجد حالياً

lol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة foolh_old_man2010 مشاهدة المشاركة

انا معى لانوس شيفروله الكلاكس ماشى على مزاجه مره عالى ومره واطىء ومره الفردتين يشتغلو ومره فرده واحده وطبعا هى الدنيا كده ماشيه على مزاجه ولما تتوصل للعطل يبقى قولى 00مع العلم انه تاكسى الابيض يعنى جديده مش من زمان
حصلت معايا كتير فى اللانوس اللى كانت معايا وبتطلع فى الاخر الريش بتاعت الكلاكس عايزه تتظبط كنت باشوف الكهربائى وهو بيظبطها قدامى
قديم 09-06-2010, 11:10 PM
AMMI AMMI غير متواجد حالياً
من انا؟: عمرو

AMMI is a splendid one to beholdAMMI is a splendid one to beholdAMMI is a splendid one to beholdAMMI is a splendid one to beholdAMMI is a splendid one to beholdAMMI is a splendid one to beholdAMMI is a splendid one to beholdAMMI is a splendid one to behold

بص يا باشا انا معايا 128 وبتحصل المشكله ديه كتير والحل كان هو ان البوق بتاع الكلاكس مش مربوط . أقصد ان المسمار اللى رابط البوق مش متربط كويس وبالتالى كان سلك الارضى الموجود ورا البوق مش لامس جسم السياره وبالتالى كان الكلاكس مره عالى مره واطى